Noe du ikke gleder deg til?

Aha,-har ikke fått med meg de:) har vel bare sagt ja til alt de har puttet på meg i forbindelse med fødslene:hilarious:

De er ganske sneaky, vanskelig å få det med seg og si nei. Ta det opp med jordmor på kontroll, kan hende du ikke bør ha den om du har hatt fæle etterrier før.

Gleder meg ikke til fødsel og er veldig redd for tiden etterpå..

Jeg har født to og det er litt lite grunnlag, men det var definitivt verre med nummer to enn med førstemann!
Leste at den oxytocin-sprøyta de setter etter fødsel gjør det verre, så den skal jeg ikke ha med mindre det er absolutt nødvendig denne gang.
Mine etterrier m nummer to var som riene ved 7-8cm, kastet nesten babyen i veggen når det satt igang ved amming et par ganger, som en kniv i magen...

Oxitocinsprøyten settes jo for å forhindre blødning, og for at livmoren skal trekke seg godt sammen.
Etterriene er der jo av samme årsak. For at livmoren skal trekke seg sammen.
Og det vil man vel?
Det som lindrer, er å tisse før amming.
Ligge så mye som mulig på magen.
Og ta i mot tilbud om varmepakning, og smertestillende.

Den de setter i låret etter fødsel som rutine, for å forebygge store blødninger hos de som står i fare for å få det, men alle får den stort sett.
Har ikke rukket å si nei før den har vært satt med noen av fødslene, de skal egentlig spørre men tror det er litt så som så.

Alle får den stortsett, fordi man aldri vet hvem som plutselig begynner å blø.

Oxitocinsprøyten settes jo for å forhindre blødning, og for at livmoren skal trekke seg godt sammen.
Etterriene er der jo av samme årsak. For at livmoren skal trekke seg sammen.
Og det vil man vel?
Det som lindrer, er å tisse før amming.
Ligge så mye som mulig på magen.
Og ta i mot tilbud om varmepakning, og smertestillende.

Ja selvfølgelig vil man det, men hvorfor ikke la kroppen ordne det selv når den fint gjør det i de aller fleste tilfeller.
Ellers hadde jo ikke vi pattedyr overlevd lenge nok til å utvikle syntocinon.
Jeg har ikke sagt jeg ikke vil ha etterrier, men jeg vil ikke ha de forsterket unødig.

Kunstig oxytocin er ikke uten bivirkninger, som unødig kraftige og smertefulle etterrier hos noen, hvorfor ta det når man kan slippe?
Det er vondt nok å føde om man ikke skal begynne å legge til ekstra ting som gjør vondt.

Er det på indikasjon er det noe annet. Men som rutine vil ikke jeg ha.

Gleder meg overhodet ikke til renselsen. Yuck :depressed:

Gleder meg overhodet ikke til renselsen. Yuck :depressed:

Ganske enig i det! Jeg syns jo mensen er utrolig plagsomt, så da er jo ikke det noe særlige greier... Hater å gå med «vanlige» truser, og det funker jo ikke akkurat med string når man har renselsen :P haha..

Ganske enig i det! Jeg syns jo mensen er utrolig plagsomt, så da er jo ikke det noe særlige greier... Hater å gå med «vanlige» truser, og det funker jo ikke akkurat med string når man har renselsen :p haha..

Alt er bare pyton de ukene der, inkludert å gå på do i seg selv var utfordrende nok syns jeg. Er heller ikke så glad i de "fine", praktiske trusene man må bruke den perioden for å si det sånn :hilarious:

Alt er bare pyton de ukene der, inkludert å gå på do i seg selv var utfordrende nok syns jeg. Er heller ikke så glad i de "fine", praktiske trusene man må bruke den perioden for å si det sånn :hilarious:

Nei sant det :P hadde på en måte «fortrengt» litt hvordan det var.. men med en hel del sting var ikke det så kjekt nei.. gikk seg raskt til da mener jeg å huske, rart hva man kan tilpasse seg :P

Som førstegangsfødende burde jeg muligens grue meg mest til fødselen, men jeg gruer meg mer til tiden etterpå og å være alene med babyen hver dag når far er tilbake på jobb igjen.:sorry:

Den de setter i låret etter fødsel som rutine, for å forebygge store blødninger hos de som står i fare for å få det, men alle får den stort sett.
Har ikke rukket å si nei før den har vært satt med noen av fødslene, de skal egentlig spørre men tror det er litt så som så.

Det fikk ikke jeg da jeg fødte i 2014... Er det veldig vanlig altså? Aldri hørt om det før. Jeg sleit med utdrivning av melka, så fikk etter hvert oxytocin nesespray. Funka sååå bra!

Jeg gruer meg til første rie starter da jeg er veldi usikker på om jeg rekker fram til Sykhuset før den lille kommer. Har hatt 2 sryrtfødsler fra før der det gikk så kjapt at siste var jeg heldig å var i byen når det sat igang 5 min fra Sykhuset dro bortover fødsel tok Ca 1 time

Jeg gruer meg til rett etter fødselen/helt i slutten av fødselen. Vanskelig å forklare, men jeg er liksom redd hva som skjer akkurat i det baby kommer ut og rett etterpå:confused: Vil alt gå som «vanlig», vil baby være frisk, må jeg sy, hvordan vil det være å gå på do etterpå ect.. Er liksom ikke selve riene og pressingen jeg gruer meg til (foreløpig vertfall):wideyed:

Jeg gruer meg til fødsel for å være helt ærlig. Ikke selve smertene i seg selv jeg gruer meg skikkelig til, men komplikasjoner ved fødsel. Forrige fødsel mistet jeg enormt med blod pga livmor ikke ville trekke seg sammen. Så håper jeg slipper dette nå :( Pluss jeg håper jeg rekker til sykehuset for å få epidural siden forrige fødsel gikk relativt kjapt.

Back
Topp