Noe du gruer deg til?

Jeg prøvde jo å pumpe meg også, de første 3 ukene. Så mine dager så slik ut : Pumpe seg på begge sider, gi det jeg fikk, koke opp mer mme fordi jeg ikke fikk nok egen morsmelk og gi dette . Deretter vaske og sterilisere utstyret, og deretter begynne å pumpe igjen:facepalm:.
La meg bare si, denne gang gir jeg amming et forsøk en uke, funker ikke det går det rett på mme og flaske. Guttungen fikk mme helt fra start og er sjeldent syk, så det blir barn av det også:happy:.
Flaskebarn har det bedre med mme og en mor som ikke må stress grunnet for lite melk❤️
 
Gruer meg til babyen er født om den og har reflux og øreproblemer
 
Jeg prøvde jo å pumpe meg også, de første 3 ukene. Så mine dager så slik ut : Pumpe seg på begge sider, gi det jeg fikk, koke opp mer mme fordi jeg ikke fikk nok egen morsmelk og gi dette . Deretter vaske og sterilisere utstyret, og deretter begynne å pumpe igjen:facepalm:.
La meg bare si, denne gang gir jeg amming et forsøk en uke, funker ikke det går det rett på mme og flaske. Guttungen fikk mme helt fra start og er sjeldent syk, så det blir barn av det også:happy:.

Jeg pumpet og ga mme frem til han var 4 uker, da hadde jeg ikke tid til å pumpe mer pga kolikk og at jeg alltid var alene på kveldene når det stod på som verst. Han sprutgulpa ofte når han fikk morsmelk også..
Sååå, jeg er både spent og gruer meg til denne gang :hilarious:
 
Jeg pumpet og ga mme frem til han var 4 uker, da hadde jeg ikke tid til å pumpe mer pga kolikk og at jeg alltid var alene på kveldene når det stod på som verst. Han sprutgulpa ofte når han fikk morsmelk også..
Sååå, jeg er både spent og gruer meg til denne gang :hilarious:
Forstår fult det❤️
 
Gruer meg til om ungen har noen problemer, stramt tungebånd, reflux, kolikk osv. Gruer meg til såre nipler, skal prøve å unngå det denne gangen.
 
Gruer meg ikke til noe egentlig, spent på å få to tette og hvordan 2åringen reagerer på et lite søsken bare :D
 
Gruer meg til babyen er født om den og har reflux og øreproblemer
Huff ja reflux er ikke noe gøy
Jentungen her fikk påvist det, selve prosessen og var noe herk husker jeg. Men gu så deilig når vi endelig fikk begynne på medisiner
Var som å få en helt ny baby i hus❤️
 
Huff ja reflux er ikke noe gøy
Jentungen her fikk påvist det, selve prosessen og var noe herk husker jeg. Men gu så deilig når vi endelig fikk begynne på medisiner
Var som å få en helt ny baby i hus❤️
Vi har gått ifra 10 minutters hvil/søvn til kanskje 1 time i strekk. Ikke noe bedre enn det men medisinene hjelper jo litt. Håper at nå få lagt inn dren om 2 mnd at det blir bedre. Vokste jenta di det av seg?
 
Vet du hva, jeg prøvde å være hyggelig. Du starter med «vil ikke være nedlatende» og «når du ikke har barn selv». Så svarer jeg så høflig jeg kan tilbake, og blir møtt av et «synes du er ubehagelig» og «opplever innlegget belærende og dømmende». Så nå er det egentlig nok. Skal jeg trippe rundt på tærne etter å ha prøvd å støtte deg med forslag... Og det tilsynelatende kun fordi jeg ikke har mange barn selv.

Hvorfor skal jeg beklage meg når du sier slikt til meg?

Ja, idiotiske meg som nok aldri har sett et barn før kan jo umulig ha noen rett til å si noe. Jeg beklager meg ikke. Det er ditt eget ansvar at du tolker ting dit du gjør og nedlatende er du.
Nei det første innlegget reagerte jeg ikke på. Faktisk var det kun kommentaren om å resignere. Det var var en frekk kommentar basert på din egen antakelse. Å den var dømmende. Man er ikke nedlatende fordi man påpeker at du mangler erfaring... Å det er ingen som sier du ikke kan komme med gode forslag. Men å komme med den resignert kommentaren var altfor drygt. Du trenger ikke beklage noe som helst. Det må være lov å gi beskjed om hvordan ting blir oppfattet. Istedenfor å gå inn i deg selv å tenke på om du faktisk kunne bli oppfattet på den måten så går du rett i skyttergraven.

Synes du «istedenfor å resignere så burde du prøve mere» er en kommentar som Kanskje er over streken? Det synes jeg. Fordi du vet ikke hva jeg har prøvd eller ikke. Du vet ikke at jeg har leddgikt eller at jeg går uten medisiner og andre ting som langt kan gjøre en barseltid problematisk. Man «resignerer» ikke av den grunn. Jeg har helt andre utfordringer en friske mennesker og jeg har ting jeg gruer meg for til barseltiden. Det er ikke hyggelig å bli møtt med slike bombastiske påstander.


Hei dere to. Jeg skjønner at det kan bli litt gnissinger her inne på forumet. Det er veldig lett å missforstå hverandre. Og man er ekstra følsom og sårbar når man er gravid og småbarnsmødre med lite søvn. Vi har alle våre utfordringer, og det er vanskelig å sette seg inn i andres hverdag uten å være i akkurat den situasjonen. Og når man uttrykker seg skriftlig og ikke muntlig foran hverandre, så er det ekstra lett å feiltolke det som er i beste mening fra den andre.

Jeg tror nok dere begge har gjort ting i beste mening. Men at det kan ha kommet feil ut både her og der. :Heartbigred

Dere er to flotte damer! Bare så dere vet det! :Heartred
 
Vi har gått ifra 10 minutters hvil/søvn til kanskje 1 time i strekk. Ikke noe bedre enn det men medisinene hjelper jo litt. Håper at nå få lagt inn dren om 2 mnd at det blir bedre. Vokste jenta di det av seg?
Har dere sjekka om det er stramt tungebånd? Jeg vet om sååååå mange som har hatt babyer/barn som liksom har hatt reflux og som omtrent ikke sov noe fram til de fikk klippet tungebåndet. Medisiner mot reflux hjalp noe, men ikke nok. Etter klipp løste omtrent alle problemer seg.
 
Jeg gruer meg til de såre brystvortene. Når det er så vondt at jeg gråter hver gang babyen skal legges til. Sist måtte jeg ha noe å holde meg hardt fast i med begge hender, mens mannen la baby til brystet.
Og gruer meg til å blø i ukesvis.
Og til å våkne på natta i en gjennomvåt seng blandet med svette og morsmelk og sikkert tiss fra baby. Alle mine barn har tisset rett gjennom bleiene i de minste størrelsene. Prøvd de fleste merker, men alt går rett gjennom.
Du, det skal ikke være sånn med amming. Etter min forferdelige ammeperiode med første, har jeg tilegnet meg sinnsykt mye kunnskap om amming og vurderer sterkt å bli ammehjelper så straks jeg har fått levert masteroppgaven min. Amming skal ikke gjøre vondt annet enn kanskje litt helt i starten når utdrivningen starter. Helt seriøst da var det noe som ikke stemte. Hadde dere andre symptomer enn niplene? Slet babyen med luft i magen? Trøste? Hadde du nok/lite/for mye melk? Hvor lenge ammet du? Hjerteformede nipler?
 
Vi har gått ifra 10 minutters hvil/søvn til kanskje 1 time i strekk. Ikke noe bedre enn det men medisinene hjelper jo litt. Håper at nå få lagt inn dren om 2 mnd at det blir bedre. Vokste jenta di det av seg?
Ja hu vokste det av seg men gikk på medisiner i neste to år fast temmelig høy dose til barn å være

Men hun har ingen prob. Med det i dag
 
Du, det skal ikke være sånn med amming. Etter min forferdelige ammeperiode med første, har jeg tilegnet meg sinnsykt mye kunnskap om amming og vurderer sterkt å bli ammehjelper så straks jeg har fått levert masteroppgaven min. Amming skal ikke gjøre vondt annet enn kanskje litt helt i starten når utdrivningen starter. Helt seriøst da var det noe som ikke stemte. Hadde dere andre symptomer enn niplene? Slet babyen med luft i magen? Trøste? Hadde du nok/lite/for mye melk? Hvor lenge ammet du? Hjerteformede nipler?

Har ammet 5 barn, alle mellom 1,5-2 år. Hatt mer en nok melk, og fullammet alle til 6mndr. Vet ikke om det er noe "feil" med nipplene mine, men har blitt så intens sår med alle 5 etter ca en uke. Det går jo selvsagt over, og har ikke vært blødende sår, bare veldig veldig vondt. Trur ikke det har vært noe galt med barna på noen vis. I følge jordmor og helsesøstre har ammeteknikk og sugetak vært normalt.
 
Har ammet 5 barn, alle mellom 1,5-2 år. Hatt mer en nok melk, og fullammet alle til 6mndr. Vet ikke om det er noe "feil" med nipplene mine, men har blitt så intens sår med alle 5 etter ca en uke. Det går jo selvsagt over, og har ikke vært blødende sår, bare veldig veldig vondt. Trur ikke det har vært noe galt med barna på noen vis. I følge jordmor og helsesøstre har ammeteknikk og sugetak vært normalt.
Hmm. I og med at du har klart å fullamme, samt amme så lenge og smerten har gitt seg etter hvert, så høres det ut som at sugetaket og ammetiknikken kanskje har vørt peoblemet i starten ja. At det har tatt bittelitt tid før en god teknikk har blitt etablert. Du kan prøve cotterman grepet før hver amming i starten neste gang, kanskje det gjør at babyen får bedre tak om du har fulle bryster. Eventuelt kan du prøve å smøre med purelan allerede når du er i fødsel eller et par uker før og gni litt på niplene for å «herde» de litt før babyen skal begynne å suge på det. Vanskelig det der mer såre nipler altså.
Håper du får mindre vondt denne gangen :Heartred

Imponerende at du har ammet så mange barn så lenge :D
 
Har dere sjekka om det er stramt tungebånd? Jeg vet om sååååå mange som har hatt babyer/barn som liksom har hatt reflux og som omtrent ikke sov noe fram til de fikk klippet tungebåndet. Medisiner mot reflux hjalp noe, men ikke nok. Etter klipp løste omtrent alle problemer seg.
Takk for tips, vi har sjekket. Men skader ikke å sjekke igjen. Nå skal hun opereres for kronisk ørebetennelse.
 
Takk for tips, vi har sjekket. Men skader ikke å sjekke igjen. Nå skal hun opereres for kronisk ørebetennelse.
Nei, det skader absolutt ikke ! Lykke til med operasjonen, håper den hjelper :)

Bare så du vet det så kan norsk helsevesen nesten ingenting om dette med stramt tungebånd. Så kan være lurt å sjekke ut denne Facebooksiden «Norsk støttegruppe for stramt leppe- og tungebånd», der får du god hjelp og så forteller de deg om leger som faktisk kan noe om dette i ditt område!

Min første hadde stramt tungebånd og det var uendelig mange jordmødre, helsesøstre og leger (+barneleger) som sa at tungebåndet ikke var stramt. Nei hun har kolikk, nei hun har reflux, nei hun har ditt og hun har datt. Etter et klipp så var ALLE problemene båre løst og hun ble en perfekt baby som trivdes og ikke hadde det vondt. Det er takket være den gruppa som rådet meg til å dra til riktig lege.
 
Gruer meg til overgang til å skulle bli foreldre å hvordan man takler det etter 30 år med vaner ;)

Men mest av alt gruer jeg meg til lite søvn og hvordan tinnitusen blir av det ! Det skjønner jeg ikke hvordan skal gå en gang akkurat nå:p
 
Back
Topp