Noe du aldri tenkte du skulle gjøre som mor...

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
som du likevel har gjort?

Skal ikke bruke våtservietter for eks, men har likevel tydd til dette i enkelte situasjoner eller bruker det fast...

Barnet skulle aldri plasseres foran tven?

Få smake noe usunt...

Osv osv.

Hehe ja, flere ting.

Jeg skulle blant annet ikke gi mini noe med sukker. Han har fått smake på boller, vafler og kjeks allerede.

Hva med deg? :)

Glemme alt som heter pedagogikk..
Jeg skulle aldri bli en mor som sa "nei" uten grunn. :P

Tar meg selv i å måtte skjerpe meg ofte.

TV, våtservietter, og middagsglass fra butikk :p hadde lyst å lage hjemmelaget mat, og det gjør jeg ofte, men han får det ikke hver dag allikevel. Litt skuffet over meg selv :p

Jeg sa aldri noe sånt, annet enn å aldri la henne skrike seg i søvn, og det har vi aldri gjort. Men vi bruker våtservietter på farta, hun får smake på det aller meste da hun blir sint om jeg spiser noe og hun ikke får, hun kan godt se på TVen om den står på osv. Alt med måte tenker jeg, og man er ikke en dårlig mor og trenger ikke være skuffet over seg selv fordi man ikke klare å "holde det man lovte" seg selv!

Jeg sa heller ikke noe konkret om hva jeg skulle og evt. ikke skulle som mor. Likevel gjør man seg opp tanker om hvordan mor man ønsker å være tenker jeg. Om man vil eller ikke. Dessuten hvorvidt man bruker våtservietter eller ikke sier ingenting om hvor god mor man er, men noen ser på det som litt fyfy. Selv har frøkna fått smake boller, vi tyr ofte til våtservietter og glassmat er mer populært her i huset enn hjemmelaget ;)

Å, det er nok ganske mye! Blant annet å la henne spille på tlf (eldste). Hun spiller kanskje 1 gang i måneden, men likevel :p !
Og hun har smakt brus.. Men er ganske fornøyd selvom.

TV, våtservietter, og middagsglass fra butikk :p hadde lyst å lage hjemmelaget mat, og det gjør jeg ofte, men han får det ikke hver dag allikevel. Litt skuffet over meg selv :p
Hvis du vil slippe glassmat, anbefaler jeg å lage opp store porsjoner med grønnsaksblandinger (og evt.kjøtt ved siden av), også kan du bare tilsette det kjøttet resten av familien spiser (uten salt), eller lage ferdige middager til den lille også. :)
Frys ned, så har du. ;)

Hvis du vil slippe glassmat, anbefaler jeg å lage opp store porsjoner med grønnsaksblandinger (og evt.kjøtt ved siden av), også kan du bare tilsette det kjøttet resten av familien spiser (uten salt), eller lage ferdige middager til den lille også. :)
Frys ned, så har du. ;)
Er det jeg pleier å gjøre :) er bare enkelte dager hvor glassmat blir "lettere", som når samboer har vært knall i hodet og glemt å ta opp for tining etter jeg har bedt han gjøre det 20 ganger hehe

Er det jeg pleier å gjøre :) er bare enkelte dager hvor glassmat blir "lettere", som når samboer har vært knall i hodet og glemt å ta opp for tining etter jeg har bedt han gjøre det 20 ganger hehe

Vi frøs i små plastbegre som tinte fort i varmt vann eller stekepannen/mikrobølgeovnen. :)
Glassmat er jo sikkert praktisk det også, for de som har barn som spiser det.
(Vår nektet, og spyttet ut samme hva vi prøvde. :P Ikke engang fruktmos ville han ha.. Kjempepraktisk på tur. :P )

Mye:) våtservietter blir ikke brukt da hun ikke tåler de man får kjøpt ferdig på butikken og apoteket. Så vi lager våre egne:) rett og slett tørr servietter som blir lagt I varmt vann med baby olje så klemmer jeg av vannet og legger de I poser med sipluk da har jeg for 2 dager,så lager jeg nye.
Hun skulle ikke smake nei ting før det var lov, hun er nå 9 mnd har smakt saft ( det liker hun, får ikke ) smakt cola, is, yoghurt, vaniljesaus, boller. Hun har smakt dette men får det ikke.
Skulle ikke ha gåstol, men det har bestemor kjøpt, den står hos dem og blir brukt ca 5 min I løpet av ei uke.
Hun skulle ikke ha leker sammen med maten- det har hun til tider.
Det er mye mer:)

Men jeg elsker mary over alt på jord og er der for henne så 100% som jeg kan. Jeg tenker ikke på meg selv som en dårlig mor selv om jeg gjør ting jeg ikke trodde jeg kom til å gjøre.

Jeg så også at hun ikke skal gråte seg I søvn og det har jeg holdt, for den metoden er for meg fryktelig gal.

Last edited:
Skulle aldri samsove så lenge som jeg har gjort, 8 mnd og han havner fortsatt i vår seng første gang han spiser etter at jeg har lagt meg
:p

Samsoving, det skulle vi absolutt ikke gjøre men det varte noen måneder :rolleyes:

Joda, mye rart jeg tenkte meg før han kom. Sa feks at han skulle sove i egen seng, på eget rom fra starten av - og skulle ihvertfall ikke samsove. Så kom han og samsoving ble det. Så sa mannen at han skulle over i egen seng etter 4-5 mnd på fast basis, likevel ligger det gjerne en luring i sengen vår.

Hadde også sett for meg sett han ikke skulle spise noe søtt før fylte ett år, men han har nå fått smake på litt av hvert.. jaja

Back
Topp