Noe dere har spist som dere merker baby reagerer på? (Amming)

Link

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Har dere spist noe som dere helt klart kan se baby har reagert på? Her har jeg spist taco m krydder, men uten rå løk til og det gikk helt fint. Men spiste gryterett med kjøtt kokt på kraft med løk og det funket ikke :sour: noen som har baby som har reagert på tomatsuppe? Tenkte å prøve det i dag:wideyed:
 
Har dere spist noe som dere helt klart kan se baby har reagert på? Her har jeg spist taco m krydder, men uten rå løk til og det gikk helt fint. Men spiste gryterett med kjøtt kokt på kraft med løk og det funket ikke :sour: noen som har baby som har reagert på tomatsuppe? Tenkte å prøve det i dag:wideyed:
Sniker: Her reagerte han kraftig når jeg spiste druer :eek: Men hadde ikke problemer med noen andre ting jeg spiste. Det heter at det ikke skal kunne reagere på slike ting mor spiser (utenom egg og melk ved allergi hos baby). Dersom du bare har prøvd en gang ville jeg prøvd igjen, sannsynligvis er det tilfeldig :) Druene prøvde vi på 4 ganger, alle 4 gangene resulterte det i hylskriking neste dagen :(
 
Kålrabistappe og fårikål. Dvs kål funker ikke her.
 
Nei, ikke merket noe på noen av ungene mine:)
 
Min har melkeproteinallergi og tåler heller ikke hvete. I tillegg er sterkt krydder dårlig, røyka mat, leverpostei, taco, kaffe, julebrus, løk og fiskekaker no go! Det er en jungel for å si det mildt, men prøver alltid ting flere ganger.
 
Tomat er forresten gull verdt for oss, siden melkeprotein er et problem spiser vi en del tomatbaserte retter :)
 
Min har melkeproteinallergi og tåler heller ikke hvete. I tillegg er sterkt krydder dårlig, røyka mat, leverpostei, taco, kaffe, julebrus, løk og fiskekaker no go! Det er en jungel for å si det mildt, men prøver alltid ting flere ganger.
Oj! Det var heftig! :wideyed:
 
Lasagne, alle gryterett typer, løk. Alt dette er noe eg må unngå da det blir mageknip og hylskriking. Har prøvd flere ganger og spise det, men det funker ikke. så får heller glede meg til og spise sånt igjen når eg er ferdig og amme.
 
Skal prøve melkefri kost her og nå. Vet du hvor lang tid før melkeproteinet er ute av systemet og vi kan se effekt?
Litt usikker fordi vi trappet ned gradvis fordi vi var usikker i starten. Vi har vært helt uten nå i 4-5 uker og først i jula merket vi litt bedring. Når vi har uhell er som regel 2-3 dager ødelagt alt etter mengden hun får i seg.
 
Litt usikker fordi vi trappet ned gradvis fordi vi var usikker i starten. Vi har vært helt uten nå i 4-5 uker og først i jula merket vi litt bedring. Når vi har uhell er som regel 2-3 dager ødelagt alt etter mengden hun får i seg.

Takk for svar:) Skal på oppfølging på sykehuset og høre der også, men da vet jeg hva jeg har i vente ☺️
 
Ja det er småjævlig, vurderer mme og tidlig ammeslutt nå. Blir for komplisert og for mange fallgruver, vi er slitne etter snart 3 måneder med kolikk pga magetrøbbel.
Ja, kjærevene! Det kan jeg forstå.. en har som regel vært igjennom nok med de 9 mnd før også:wideyed:
 
Ja det er småjævlig, vurderer mme og tidlig ammeslutt nå. Blir for komplisert og for mange fallgruver, vi er slitne etter snart 3 måneder med kolikk pga magetrøbbel.

jeg klarte kun 7 uker med helt hysterisk og utrøstelig baby før jeg testet melkefri mme. Fungerte mye bedre på min baby, så fikk meg aldri til å gå tilbake til amming og risikere en så vond mage på baby igjen. Og før noen skal kommentere det: ja, jeg vet at man kan kutte melk i kosten og få samme resultat etter 8 uker. For min del med sterk kolikk i 7 uker var ikke dette noe jeg ville gå tilbake og teste noe mer når jeg endelig fant en løsning :)
 
Min har melkeproteinallergi og tåler heller ikke hvete. I tillegg er sterkt krydder dårlig, røyka mat, leverpostei, taco, kaffe, julebrus, løk og fiskekaker no go! Det er en jungel for å si det mildt, men prøver alltid ting flere ganger.
Denne ble jeg "glad" for å lese!! Melk og hvete her også, de sier gluten ikke går over i melka men da har forskerne en forklaring å komme med her...
 
Reagerer på melkeprotein og egg her. Samme som storesøster gjorde da jeg ammet.
 
Back
Topp