No poo

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Er det noen her som har prøvd det og vil dele erfaringer?
Har dere merket noen endring på noen måte, og var det positivt eller negativt?

Nei, det kunne jeg ikke tenkt meg. Synes det virker litt ekkelt...
Hva er greia med det? Miljø?

Nei, det kunne jeg ikke tenkt meg. Synes det virker litt ekkelt...
Hva er greia med det? Miljø?

Miljø er en grunn ja, men også kanskje det å ikke putte masse rare greier oppi håret. Heller bruke noe mer naturlig? Jeg er usikker. Min mann har sluttet å bruke shampo, og han sier at hodebunnen føles bedre nå. Mindre sår.

Miljø er en grunn ja, men også kanskje det å ikke putte masse rare greier oppi håret. Heller bruke noe mer naturlig? Jeg er usikker. Min mann har sluttet å bruke shampo, og han sier at hodebunnen føles bedre nå. Mindre sår.
Hvis det er først og fremst for å spare miljøet,ville jeg heller ha byttet over til såpestykke ala lush. De varer lenge og mye emballasje spart.

Har ikke brukt shampoo på et par år, utenom et par ganger hvis jeg har vært borte på besøk.
Jeg bruker baking soda (natron) blandet med vann.
Håret mitt blir mindre fett, føles tykkere, er lettere å børste osv. Jeg kommer ikke til å begynne med shampoo igjen

Jeg prøvde det en god stund for noen år siden, men det fungerte ikke bra på mitt hår. Jeg begynte i steden å virkelig sette meg inn i ingredienser, og kjøper ikke et eneste produkt uten å vite hva som er i det.

Har ikke brukt shampoo på et par år, utenom et par ganger hvis jeg har vært borte på besøk.
Håret mitt blir mindre fett, føles tykkere, er lettere å børste osv. Jeg kommer ikke til å begynne med shampoo igjen
Hva slags blandingsforhold bruker du? :)

Spennende. Jeg sliter med at håret blir lett fett og det er alltid flokete. Hvordan var oppstarten?

Men åssen blir det om du bruker stylingspray, mousse og sånne hårprodukter? Vil det ikke da bli sittende i håret?

Spennende. Jeg sliter med at håret blir lett fett og det er alltid flokete. Hvordan var oppstarten?
Brukte mye tørrsjampo i begynnelsen. Vasket det ca 3 ganger i uken med natron. Nå vasker jeg det kun ved behov (ca to ganger i uken). Det tar litt tid før håret vender seg til å ikke bruke shampoo, men blir myyye bedre når det har gått en stund :)

Hvis det er først og fremst for å spare miljøet,ville jeg heller ha byttet over til såpestykke ala lush. De varer lenge og mye emballasje spart.
Jeg og mannen bruker kun shampoobarene til Lush, de er fantastiske! Han reiser en del med jobb i perioder også og helt supert å kunne ha de i håndbagasjen.

Jeg og mannen bruker kun shampoobarene til Lush, de er fantastiske! Han reiser en del med jobb i perioder også og helt supert å kunne ha de i håndbagasjen.
Ja, jeg liker de også. Et såpestykke varer også like lenge som 3-4 shampo flasker.

Back
Topp