No more excuses.... Min vei til å få en PT kropp!!!!

Lucci

Elsker forumet
Har gjennomført fitness basis på NIH , og skal gå tv + pt til sommeren/høsten. Så nå er det bare å skjerpe seg skikkelig og få bort fettet, og frem med musklene!!!!! No more excuses!!!!

Jeg skal ned 7 kg hvertfall , ligger nå på 67... Har tatt analyse, og jeg har over normalen med muskler, så bmi kalkisen er ikke noe jeg skal se på.

Har god erfaring med idrett fra før, har spilt i 1 div. handball i 6 år, siste året rykka vi opp til elite. Har drevet med idrett siden jeg var liten , alle typer nesten :p

Spiller litt i enda, i 4 div. Morro å ha noe utenom det vanlige attpå :)

Mitt mål er å trene 5 dager i uka, 2 økter man-ons-fre. Noen ganger 3 , litt ettersom jobb, og jeg har handballtrening på onsdager. Langtur tirsdag ca 11 km, en kortere på torsdag ca 5 km.

Jobber 3 dager i uka på treningsenter så da er det litt lettere å få trent skikkelig styrke :)

Nå må jeg ta meg selv i nakken, kan ikke se slik ut :p
 
Vel ... da er jeg i gang. Rakk bare 20 min på elipse før jobb, men tok det i raskt tempo med godt med motstand, så det ble da trening av det.

Trente 2* 30 min styrke i sal midt på dagen. Pt`n på jobben som har timen, så den er rimelig hard. auuuuu!!!!

Så ble det 40 min på mølla før jeg dro for å hente unger i barnehage.

Ikke meningen at det skal bli 3 økter, i så fall må jeg ha litt mer karbo i kosten. Jeg spiser karbo altså, men i dag ble det salat , grønnsaker, egg og banan. Altfor lite næring på en slik dag.

ut med bikkjene snart, så blir det natta tidlig.... pjuuuuuh !!! :)
 
I dag skulle det egentlig være langtur, men siden det sprutregner og jeg ikke gadd spørre noen om de kunne passe mini, så ble det jogging på mølla mens hu sov. Ble da 6 km rolig tempo, ganske godt med rolig jogg etter alt i går. :)

Fornøyd med det :)

Har faktisk holdt meg til sunn mat og, selv om det er hjemmedag.

Frokost : Stort sett gresk yoghurt med en nave nøtter med bær og frukt i
Lunsj : I dag ble det stekte grønnsaker og kalkunfilet , en grrrrrov briks + et kokt egg.
Middag : Kalv entrecote, med mager cottage cheese, kokte grønnsaker og en halv søtpotet.
Kveldsmat : Blir 2 grove brødskiver med et eller annet ok pålegg :)

På jobb har jeg med meg 2 bokser salat med et eller annet kjøtt, og ett par kokte egg til etter morgen treningen. Og gatorade er digg å ha hvis jeg har lyst på noe godt. Ganske lite kcal i det.

Er også litt for gla i pepsi max, det må jeg ha til middagen, og det skal ingen få ta fra meg ;)
 
Trur rett og slett jeg må bytte ut den ene salaten min med brød. Det blir for lite carbs med så mye hard trening.

Har da fått trent 30 min elipse før jobb i dag, og 50 min hard styrke + 20 min løping på mølle etter jobb. Skal på handballtrening kl åtte også, så i kveld blir det nok godt å legge seg ;)

Glemte å kjøpe pepsi max....... ÆSJ!!!!!!
 
I går ble det ikke noe trening på meg, måtte hvile litt hehe.... Jeg var ganske gåen :)

Men i dag var det jobb igjen og da rakk jeg 40 min på mølla først :)
Så ble det 45 min styrke trening etter jobb.

Har henta unger i barnehagen, og nå sitter de og ser på barnetv mens de spiser mat.

Gubben og jeg skal ha hjemmelaget sushi, også skal jeg ha rødvin !!!

I morgen og søndag skal jeg på instruktørkurs for styrketrening i sal ,og sykkel. Holdes der jeg jobber så det er nyttig å få med seg :) Det går over 3 helger. Så da blir det vel litt trening i helga og, siden det blir litt praksis :)

Gikk da ned noe... 0,5 kg... Så nå er vekta 66,5 ! Hadde håpa på litt mer første uka siden det da er en del vann, men er fornøyd med det:)
 
Da er helgas kurs unnagjort i hvertfall, bare to helger til så .... :)

I dag hadde vi nesten bare praksis, trur ikke jeg har tatt så mye knebøy på en dag før :p Nå er jeg sliten!!!! Kroppen min skrek etter en kvikk lunsj og pepsi max.... :) nam nam..... hehe fortsatt helg.... :p

I dag står også hjemmelaget pizza på menyen, så jeg må vel sette i gang. Må bare rydde litt for her ser det ikke ut ..... oisj!!!!!
 
Rakk 30 min på mølla i dagtidlig før jobb :) Målet er jo å klare 45, men å få to i barnehagen .....det tar sin tid :p Men neste gang kanskje :) Også ble det 15 min elipse + 45 med styrke etter jobb, før henting i barnehage... Så kan vel si meg fornøyd med det..... :) Hadde jo håpa å få se 65-tallet på vekta på fredag... hadde vært fint å visst at ting gikk som de skal :)

Nå har jeg fyrt opp i grillen, så da blir det litt kjøtt til middag.... suuuuulten !!!!
 
Ble ikke trening i går, valgte å vaske huset :p Det trengtes gitt.... Bruker noen timer på det sååååe..... :)

I dag ble det 30 min på elipse før jobb, og 10 min etter jobb + 5 min staking i maskin før 40 min god styrke :)

Hadde også en styrketime i sal i dag ( 30 min ), så jeg ble med på det meste selv, siden det var så få med :)

Nå blir det straks middag før jeg skal på handballtrening 90 min etterpå. Derfor har jeg skrevet på 30 min jogg på utfordringa. ( spiller alltid 30 min ) og da løper vi en del før det!!

Ett glass pepsi max <3 før maten :)
 
En liten stund siden jeg har skrevet ser jeg.... har gått litt fort i svinga disse dagene :)

30 min elipse før jobb i dag og 60 min styrke midt på dagen :)

Nå er det straks natta kjenner jeg :)
 
I går ble det bakkeløp (intervaller ) og trappe løp... ca 30 min..... tungt men effektivt :)

I dag ble det kun en cardio økt på cybex på mårrån , men det er helt greit :) Fått en vridning i armen så får prøve å få skikk på den... så det ble null håndball i dag !!!!
 
Du er jo knall flink :)
 
Nå har det gått litt fort i svinga her, så ikke fått oppdatert !


Torsdag ble det fri, med litt husvask og utelek med mini :)

Fredag rakk jeg ikke morgen cardio *skjerpe meg *, men det ble da 55 min med salkombi, blanding av aerobic, step og styrke.... Det er faktisk lenge siden jeg har vært med på, og jaggu var det morro .... ga mersmak :)

I går var det spinning instruktørkurs del 2, så det ble mye sitting på sykkel. Kan vel si det ble ca 60 min aktiv trening ut av de 3 timene. Fikk prøve ut de forkjellige sonene, og tettest opp mot max puls :)
 
I dag har jeg vært på sal instruktør kurs del 2... prøvd oss litt på å lage timer selv og, deler av den hvertfall.... så det ble hvertfall 90 min aktiv trening av de 3 timene her og :)


Nå er det full skjerpings på matfronten, hverdager SKAL jeg ha et skikkelig kosthold!!!!

Tatt opp kalkunfilet, så skal lage 6 matpakker av dette, med agurk, paprika, mais ,løk og egg. Da har jeg to matpakker til man - ons og fre.... så blir det annet sunt på tir og tor. Prøve meg på litt knekkebrød attpå. Kokt egg til frokost etter morgencardio!!!!

Bare jeg holder dette , så vet jeg at jeg skal klare det.... lettere sagt enn gjort dessverre , men NÅ!!!!!!!! er det skjerpings !!!!

Lager jeg det ikke klart så stapper jeg i meg alt mulig dritt !!!!!
 
Aaaaaaaah.... mandag igjen!!!!!

Dette har vært en slitsom dag... Gubben har dratt til aberdeen på jobb ett par dager. Så det var opp tidlig, få unga i barnehagen, rett på jobb, trente 40 min kondis før jeg bynte . Så var jeg med på 2*30 min med styrke i sal. (må læres opp :) ), så var det å jobbe litt til, før jeg tok en skikkelig styrkeøkt selv på 30 min + 2 * 15 min på elipse.

Nå kjenner jeg at det snart er natta, så når unga er i seng skal bikkjene få tisse , så skar jeg legge meg og :) Prøve å legge meg litt tidlig for en gangs skyld !!!
 
Tirsdag :) Har sliti litt med å få i gang treninga på tirsdager, fordi da er mini hjemme.... men jeg gjorde det da mens hun var bitteliten så da er det vel ingen unnskyldning???!!!

Så da tok vi en joggetur med vogna.... vesla er jo storfornøyd når a får sitte i den mens jeg løper. Ble nesten 10 km, og brukte ca 73 min eller noe..... Noe jeg er fornøyd med, med asfalt, vogn, og 3 økter fra i går i beina....

Note to myself : pumpe hjulene til neste gang.... tungt å løpe med lite luft i dem gitt!!!

Da får man legge seg på lading, skal trene kondis før jobben i mra og skal ha saltimen med styrke i mra tror jeg. Prøve på ei økt med styrke før jeg drar hjem, også er det handball trening på kvelden.

Bikkjer har fått natta tisse turen sin, og katter ville visst ut... så da regner jeg med de står på rekke og rad når jeg står opp i mra.

Har vært flink med maten og, så spent på vekta på fredag.... Hadde likt og sett 65 tallet snart !!!

Natti natt!!
 
Nå har det vært lenge siden jeg har åpna mac`n :p

Har da vært litt trening , men husker ikke hva akkurat nå.... hehe.... men tydeligvis blitt litt mye, for jeg kjenner en liten betennelse i hofteleddet.... dritt! Så denne uka ble litt amputert... men fikk da trent man - ons og fre.... Fra neste uke blir det nok litt bedre tenker jeg :)

Ikke gått ned noe denne uka.... står fortsatt 66.2 kg !!!!
 
Fy flate, nå har det vært så mye de siste to ukene.... Rekker knapt inn på forumet. Men nå endelig byner ting å roe seg :)

Vekt ligger på 66.5 kg!!! Blitt så som så med maten... Må planlegge bedre... Har da trent så er ok likevel.

Håper å få ting litt på stell fra imorgen :)
 
Litt kjei i dag kjenner jeg... ble en lang dag i går.... Jobb først så ble det 3* 30 min med saltimer på rad før siste del av salinstruktørkurset.... også var det bare å kaste i seg mat og komme seg på beach handball trening :) Men uansett så må jeg få vaska huset i dag, så da er det vel bare å sette i gang. Tar litt mer tid med en (snart) to åring i hus :)
 
Nå synes jeg tiden bare suser avgårde.... Straks litt ferie nå... så tenkte å få kjørt oppkjørings løpeprogrammet vi brukte på handballen, så får vi se om det får fart på fettet , med litt styrke attåt selvsagt :)
 
Back
Topp