Nissestreker

Donna

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Hei,

1. desember flytter en liten nisse inn i huset vårt. Dere har kanskje sett noe lignende før, eller har det selv?

Har dere forslag til nissestreker denne nissen kan gjøre? Våre forslag så langt er
* konditorfarge i melka, slik at melka blir f.eks grønn eller blå
*oboy i melka
*pakke inn barnas sko eller klær
* henge opp barnas truser/sokker i lysekrona
*hvis barna har vært snille eller slemme så legger vi en overraskelse under puta, f.eks en sjokolade eller en falsk bæsj
* strø mel rundt på kjøkkenet og lage skisport og miniskiene som fulgte med
* strø mel på kjøkkenbordet og lage små nissengler
* knyte genserarmene og buksebena sammen

Blir veldig glad for alle mulig forslag :D
 
Fylle kaviar/skinkeost tuben med nugatti. Samme med tannkremen.
Gjemme sko/klær.
Bygge fengsel med lego, putte nissen i fengsel, sette legomenn rundt som passer på.
Sette stoler på bordet, sofa puter på gulvet.
Dopapir over hele badet.
Gjemme ting i skoene. :)
Kos dere med rampestrekene, er så gøy!
 
Sniker fra vi som prøver her [emoji847]

Så morsomt dette høres ut. Har aldri hørt om dette før. Er det noe som «skjer» hjemme natt til første desember slik at ungene får litt moro når de står opp, eller er det for noe annet? Mange som pleier å gjøre slik?
 
Sniker fra vi som prøver her
emoji847.png


Så morsomt dette høres ut. Har aldri hørt om dette før. Er det noe som «skjer» hjemme natt til første desember slik at ungene får litt moro når de står opp, eller er det for noe annet? Mange som pleier å gjøre slik?
Jeg kjenner ikke noen andre som gjør det, men har hørt om det for noen år siden. Vi har bare aldri somla oss til å få ut fingeren til å gjøre noe med det før nå. Nille selger et slikt nissesett; https://www.nille.no/tips-og-ideer/nissedor når jeg så det måtte jeg ha det ;) vi har jo ikke gjort dette før så er litt usikre på hvordan gå fram. Vi kommer til å begynne med noen rampestreker, og etter noen dager når begynner å lure på hva som skjer kommer vi til å si at det sikkert har flytta en nisse inn i huset. Så må de på jakt etter inngangsdøra til nissen (som vi har hengt opp). Og når de har funnet den fortsetter vi med nissestreker. De skal aldri se nissen. Kanskje neste år? ;):p vi tenker h*n skal komme tilbake hvert år fremover.
 
Vi hadde en nisse hos oss i fjor, og det var kjempe gøy!:D Min kar er for liten syns jeg, akkurat fyllt 2, så blir ikke i år.. Men i fjor var søsteren min og tantegutten min på 5år hos oss det meste av adventa, så da prøvde vi det ut:)

Prøvde en del av det du har skrevet, men noe som ble en slager her, var da tven plutselig var pakket inn i julepapir og sløyfe!:eek::rolleyes: og da doen var pent surra inn med julelys:D
 
Vi satte ut musefeller for å fange nissen når jeg var lita, og om morgenen var det bare en nissevott i fella feks :D
 
- Gjemme barnas sko (for eksempel legge dem under sengen)
- Flytte om på møbler i huset
- Små "nissespor" i mel på gulvet
- Kanskje nissen legger igjen lapper med bokstaver eller ord - som til sammen blir enten et helt ord ("Julaften" eller en setning "Gå og sjekk hva som henger på peishyllen/ligger i vaskemaskinen/er på verandaen" - og der er julestrømpen eller en annen julegave)
 
Back
Topp