Nissan Leaf som familiebil?

EnToTreFire+Fem?

Forelsket i forumet
Hei!

Vi vurderer kjøp av en Nissan Leaf. Har tre barn som skal ha barneseter, og en vogn. Lurer på om noen har erfaringer med denne bilen som familiebil?

Takk for svar :)

Hei! Vi har to barn, snart 3 og har en Nissan leaf som nr 2 bil, og for vår del, så kunne ikke vi hatt den som hovedbil. Jeg har en mountain buggy vogn, som er liten sammenlagt, men tar så og si hele bagasjerommet, så er ikke mye annen plass. Også tviler jeg på at det går 3 barneseter i den. Vi har en Ford s-Max som hovedbil, og det er jeg veldig glad for! Om vinteren er ikke rekkevidden så lang, så blir ikke lange turer med den da. Men som nr 2 bil, er den helt perfekt, og vi er veldig fornøyd! :D anbefaler dere å prøve at alle barna og vogn får plass osv før dere tar valget. Lykke til!

Vi har ei stor stasjonsvogn, Opel vectra C klasse, og så vidt vi fikk plass til 3 barneseter der, alle måtte få nye seter for å finne en kombinasjon som passet...

Så da tviler jeg på at det går med 3 barneseter i den, men dere kan jo prøve.

Ei venninne av meg sin mann kjøpte denne. Det gikk greit nok, men de hadde bare 1 barn. Men de hadde problemer med å få vogna inni bak og det ble trangt i førersetet, og da de skulle på ferie så valgte de å selge hele bilen for ikke var det plass og det var stress med å ikke bare kunne fylle.

Tror det passer mer som til og fra jobben, som bil nr2.

Søsteren min har den bilen og jeg kan aldrig tenke meg at det går 3 barn i baksetet. Ei heller noen vanlig vogn bak. Det er en liten bil.

Vi har en Miev - enda mindre enn Leaf. Får plass til ei paraplytrille i bagasjerommet.
Perfekt som nr.2 bil. Kunne aldri hatt den som hovedbil :-)

Tusen takk for svar, alle sammen!

Vi valgte å kjøpe en slik. Har hatt den i noen uker, og er super fornøyde :D
Vi sitter to barn + en voksen bak, og har et barn (uten isofix) framme når vi kjører hele familien, og det funker helt fint! Har Simo vogn med sportsdelen på nå, og den passer fint i bagasjerommet.
Kan virkelig anbefale bilen til andre som kjører i nærområdet og vil spare penger på drivstoff og bom - så lenge det varer :)
Passer nok best til 2 barns familier, men funker med 3 også :)

Tusen takk for svar, alle sammen!

Vi valgte å kjøpe en slik. Har hatt den i noen uker, og er super fornøyde :D
Vi sitter to barn + en voksen bak, og har et barn (uten isofix) framme når vi kjører hele familien, og det funker helt fint! Har Simo vogn med sportsdelen på nå, og den passer fint i bagasjerommet.
Kan virkelig anbefale bilen til andre som kjører i nærområdet og vil spare penger på drivstoff og bom - så lenge det varer :)
Passer nok best til 2 barns familier, men funker med 3 også :)

Så godt å høre! Har Simo vogn jeg og, så da vet jeg at den får plass :)

Hva syns du om rekkevidden på den?

Back
Topp