Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg skal ta, men det er pga forrige svangerskap endte i senabort i uke 19 pga trisomi 21 og hjertefeil. Jeg er 24 årNoen som er under 35, som tenker å ta dette?

Er det ikke dyrere i norge ?Ja tenker å ta den , men i Norge . Tenker at det litt for dyrt å teste i utlandet![]()
Det som står på helse NorgeEr det ikke dyrere i norge ?
UffJeg skal ta, men det er pga forrige svangerskap endte i senabort i uke 19 pga trisomi 21 og hjertefeil. Jeg er 24 år
Ingenting er for dumt å spørre om.
Det ble oppdaget på ultralyd i uke 14 da jeg tok privat, skulle egentlig ha på sykehuset med den ble utsatt noen ukerUfftok også senabort sist svangerskap etter ultralyd (nevralrørsdefekt). Lov å spørre om trisomi 21 og hjertefeil ble oppdaget på den første (uke 11-14) eller den andre (uke 19ish) ultralyden?
Det ble oppdaget på ultralyd i uke 14 da jeg tok privat, skulle egentlig ha på sykehuset med den ble utsatt noen ukerså endte opp med å ta privat noe jeg er gla for at jeg gjorde da! Hjertefeilen var ikke spesielt synlig før ul i uke 19 da.
Ift til Downs har jeg sett mennesker med Downs trenge hjelp til alt i hverdagen, mens andre klarer seg fint med litt hjelp.Tenker at det mildeste Nipt kan avdekke er down syndrom. Det er klart utfordrende å få et barn med down syndrom, men jeg personlig tenker det er mye bedre med det, enn annen kromosomfeil som trisomi18 osv, eller som en fetter av meg som har kattehyl. Da hadde jeg uten tvil tatt abort. Det hadde jeg ikke gjort hvis jeg hadde hatt en med down syndrom i magen. Vi har forskjellig kapasitet og kunnskap, og gjør valg deretter.