Nipt

Når man har tatt NIPT og får svar, får fastlege/jordmor svarene først? HelsaMi er så treg, opplever at det kommer sent inn på appen. Har også lyst til å få hjelp til å tolke svarene.

Når man har tatt NIPT og får svar, får fastlege/jordmor svarene først? HelsaMi er så treg, opplever at det kommer sent inn på appen. Har også lyst til å få hjelp til å tolke svarene.
Til meg sa de at du får et digitalt brev om alt ser normalt ut, så ringer de om det er funn.

De sa idag på sykehuset st det skulle komme på HelsaMi... kanskje det er forskjellig ut fra hvor man bor?
Det kan være! Men jeg vil tro de tar kontakt per telefon om det er noe altså. Da skal man inn på ny ultralyd, og det er en prosess for å finne ut om svaret stemmer eller ikke. I følge chat gtp var det en ganske stor feilmargin, i alle fall på de to mest alvorlige trisomiene.

Tok nipt i Strømstad 19.desember og så jeg hadde fått svar i søppelpost i går. Svaret var da allerede kommet 26.desember. Fikk vite at vi tidligst fikk vite det 02.januar. Bestilte den med 10 arbeidsdager, så dette gikk jo unna.

Vi hadde lav risiko på alle trisomiene, så det var betryggende å få vite! Har valgt å ha en gender reveal førstkommende fredag med nærmeste familie og venner. Klarer nesten ikke å vente!! Har fått en venninne av svigermor til å bestille en kake til oss med enten rosa eller blå farge inni :love017 :Heartpink

De sa idag på sykehuset st det skulle komme på HelsaMi... kanskje det er forskjellig ut fra hvor man bor?
Jeg fikk svar inne på «Prøveresultater» på HelsaMi-appen sist jeg tok i alle fall (Trøndelag, 2022). :happy:

Jeg fikk svar inne på «Prøveresultater» på HelsaMi-appen sist jeg tok i alle fall (Trøndelag, 2022). :happy:
Var det enkelt å forstå ptøveresultatene selv? Jeg har tatt en del blodprøver i det siste, og de resultatene kunne like godt vært på kinesisk på HelsaMi!

Var det enkelt å forstå ptøveresultatene selv? Jeg har tatt en del blodprøver i det siste, og de resultatene kunne like godt vært på kinesisk på HelsaMi!
Haha, ja, de blodprøvesvarene sliter jeg også med :hilarious: Her er sånn de gamle svarene så ut til meg:

IMG_0752.png

Back
Topp