NIPT

Høsteple

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Noen flere som skal ta NIPT?
Jeg er noen måneder for ung for å få det gjennom det offentlige. Tenker derfor å bestille kit fra Danmark eller Sverige, siden vi må betale for det uansett vil jeg vite kjønn :)
noen med erfaring å dele?
 
Jeg har lyst på men må såfall ta det privat med mindre det fattes mistanke på ultralyd. Med andre ord tviler jeg på at jeg tar testen :(
 
Vi står mellom Panorama på Ultralydklinikken.dk (brukte denne sist) og TRISOMY test Complete på NIPT Skandinavia.

Hadde tatt privat via utlandet uansett, for de tester bare for 3 ting i Norge.
 
Vi står mellom Panorama på Ultralydklinikken.dk (brukte denne sist) og TRISOMY test Complete på NIPT Skandinavia.

Hadde tatt privat via utlandet uansett, for de tester bare for 3 ting i Norge.
Såg på panorama og går nok for den selv. Synes det var litt vanskelig å se når man kan ta den fra? Funket det fint med DHL?
 
Såg på panorama og går nok for den selv. Synes det var litt vanskelig å se når man kan ta den fra? Funket det fint med DHL?

Tror det er fra 9+0?

Ja, det gikk greit. Man får en detaljert oppskrift man skal følge. :)
 
Jeg har fått svar idag på Nipt test, og det var høy sannsynlighet for Downs... For oss så blir det og ta fostervannsprøve for å være sikre. Og om den også sier det så vil vi begge velge og avslutte graviditet. Det blir for tøft rett og slett..
 
Jeg er gammel og kommer til å takke ja til NIPT. Vurderer også kit fra DK, siden Norge tester bare for 3 ting.
 
Kommer til å takke ja til NIPT dekket av det offentlige.
 
Tror det, men synes det er overraskende vanskelig.
 
Fra mitt tidligere termin forum var det mange som bestilte fra Danmark :) Hadde gjort det selv , men ikke sjekket for kjønn .

Jeg får dekket og takker ja
 
Last edited:
Jeg får dekket og kommer til å takke ja :)
 
Sniker fra august.
Vi bestilte Panorama fra Danmark. Veldig greit og informativt hvordan det gjøres.
 
Jeg bestilte panorama sist da det var rett etter det ble godtkjent i Norge og ikke bestemt hvilke klinikker som fikk tillatelse til å gjennomføre. Er veldig rett frem. Det jeg husker fra sist forum var at noen slet med å finne noen som kunne ta blodprøven.

Jeg får igjennom det offentlige denne gangen, men kommer til å ta det igjennom Danmark i tilleggfordi de kun tester for tre ting i Norge. Men ser de har kommet med enda en ny som er enda mer avansert Elvita, og vurderer den denne gangen siden jeg er 37 nå.
 
Vi får det også gjennom offentlig og kommer til å takke ja til det, men nøyer oss med den norske.
 
:)Noen flere som skal ta NIPT?
Jeg er noen måneder for ung for å få det gjennom det offentlige. Tenker derfor å bestille kit fra Danmark eller Sverige, siden vi må betale for det uansett vil jeg vite kjønn :)
noen med erfaring å dele?
Sniker fra Oktober...Forrige svangerskap tok eg gjennom ultralydklinikken DK....veldig fornøyd med opplegget,tok blodprøven på volvat og sendte i posten...Tok ca 8- 10 dager før svaret kom...Denne gang har eg bikket 35 før termin så fikk gjennom offentlig:)
 
Back
Topp