NIPT

Niliel

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Hei.
Er det noen av dere som skal ta NIPT-test utenfor det offentlige programmet? Jeg er 34 år, har fylt 35 ved termin, og har skjønt jeg egentlig i henhold til nye regler skal få dette tilbudet, men at de er forsinket.
planlegger derfor NIPT i Danmark, og har sett på Panorama-test fra uke 9. Er det noen som har erfaringer å dele, eller som tenker på det samme?

Tenker på det samme, da å bestille kit fra Danmark som jeg tar her og sender i retur. Har ikke tid til å reise dit selv. Følger denne og håper noen har erfaringer :)

De skal vel i gang med de som er over 35 ved termin fra januar, så kan jo hende du får offentlig? Jeg har bestillt privat i Norge, da jeg tror jeg er for langt på vei i januar. Får vite mer på de man sender til Danmark tror jeg da.

De skal vel i gang med de som er over 35 ved termin fra januar, så kan jo hende du får offentlig? Jeg har bestillt privat i Norge, da jeg tror jeg er for langt på vei i januar. Får vite mer på de man sender til Danmark tror jeg da.
Januar blir for sent, vil vite det tidlig nok om noe skal være galt. Er 9 uker den 28. nov, så sikter meg inn mot det. Typisk å være akkurat på grensa!

Jeg er 32. Har egentlig ikke tenkt på dette, er vel i grenseland i forhold til alder da? Hva tenker dere andre :wideyed:

Jeg er 32. Har egentlig ikke tenkt på dette, er vel i grenseland i forhold til alder da? Hva tenker dere andre :wideyed:
Jeg har to barn fra før - født da jeg var 24 og 29. tok ikke da, og tenkte heller ikke så mye på det. Synes det er greit å ta nå ettersom jeg er litt eldre og har to fra før av..

Jeg har to barn fra før - født da jeg var 24 og 29. tok ikke da, og tenkte heller ikke så mye på det. Synes det er greit å ta nå ettersom jeg er litt eldre og har to fra før av..
Ja.. ville du tatt om du var 32 tror du?

Hvor finner man info/priser på en slik løsning som noen skriver her at man sender testen til Danmark (uten å måtte reise dit). :)

Jeg er 31 og skal ikke ta. Har ikke tenkt noe på det tidligere, men nevnte det for mannen nå og han synes det hørtes greit ut. Så jeg sjekka prisen, det koster jo 10 000 kr :dead: Så mye penger synes jeg ikke det er verdt :wacky:

Jeg har akkurat fylt 33 og skal ta uten tvil! Jeg skal ta på Oslo jordmor- og ultralydklinikk. Der koster det 7990, og det er det jammen meg verdt❤️

Om vi kommer så langt skal vi definitivt ta den. Ønsker utvidet test/panorama, så blir enten fra Danmark eller Sverige, da via post. :)

Personlig hadde jeg tatt denne testen uavhengig av alder, fordi selv om sjansene for at noe er galt øker med økende alder er det likevel noe som kan oppstå hos alle.

Litt grønn her. Hva finner man på en sånn test? Og kan det da behandles?

Man finner om det er sannsynlighet for alvorlige trisomifeil ved fosteret, trisomi 13, trisomi 18 og trisomi 21 (trisomi 21 er Downs syndrom).

en del ønsker å vite om dette på forhånd..

Jeg har nå bestilt test om to uker i København. Vi tar en tur ut av det og koser oss litt samtidig Det blir Panorama Utvidet på Ultralydklinikken.DK. De kan også sende kit om man ønsker det.

Back
Topp