Nipt ?

Athea87

Flørter med forumet
Noen som har bedt om dette, og vet hvilke kromosomfeil det blir testet for? Er det bare de tre trisomiene?

Dersom du har krav på nipt i Norge, så tror jeg det kun er snakk om trisomiene (kan ta feil). Dersom du gjør det via utlandet kan kan velge litt flere ting å teste for mener jeg. Har ikke undersøkt det SÅ nøye, men har vurdert det selv for å få litt sinnsro.

Jeg har tenkt til å bestille privat fra Danmark. Har tenkt til å ta utvidet panorama :-)

Jeg også! Er det bare å be om å få tatt blodprøve hos fastlegen?

Egentlig har de vel ikke lov til å gjøre det.. men jeg tenker bare å si til sekretærene at jeg skal ta en privat blodprøve og om de kan hjelpe meg med det :-)

Kan jeg spørre hvorfor de ikke har lov? :)

Kan jeg spørre hvorfor de ikke har lov? :)
https://www.helsedirektoratet.no/tema/bioteknologi/fosterdiagnostikk#godkjentemetoder

Les her :cat:
Jeg mener at helsepersonell ikke kan ta en slik blodprøve, da denne prøven ikke er godkjent for hvermann her i Norge enda.
Som helsepersonell skal du vite hensikten med hvorfor du utfører den blodprøven:cat:

https://www.tv2.no/a/10361443/

Fant denne linken til tv2, der står det forklart. Prøvde å finne noe svart på hvitt på lovdata, men tungrodd :D

Last edited:
Tror jeg får tilbud om en slik test av helsemessige årsaker, men usikker på om jeg egentlig trenger det. Men tar det om de mener det er lurt : )

Jeg har tenkt til å bestille privat fra Danmark. Har tenkt til å ta utvidet panorama :)

Jeg har også tenkt det, hvilken klinikk tenkte du å bruke? Jeg tenkte å bruke Ultralydklinikken, men har ikke noe kjennskap tilde fra før..

Lurer også på dette med blodprøve.. Hvis noen vet om noen klinikker i Trondheim som tar blodprøven, gjerne send meg et hint på melding :happy:

Jeg har også tenkt det, hvilken klinikk tenkte du å bruke? Jeg tenkte å bruke Ultralydklinikken, men har ikke noe kjennskap tilde fra før..

Lurer også på dette med blodprøve.. Hvis noen vet om noen klinikker i Trondheim som tar blodprøven, gjerne send meg et hint på melding :happy:
Har også tenkt til å bruke ultralydklinikken. Panorama ++, den til 5000kr. :-)

Back
Topp