Nipt

Mini4

Flørter med forumet
JuniJubel2021
Er det noen som har tatt nipt test? Har dere tatt ultralyd i tillegg? Vurderer å bestille privat ultralyd ved siden av da dette ikke er en del av nipt testen. Eller tenker dere at nipt testen holder?
 
Jeg har veldig lyst til å ta, men er ikke en av dem som får tilbudet. Har du tatt den på egenhånd (i så fall hvor?), eller er det igjennom offentlig tilbud? :)
 
Er det noen som har tatt nipt test? Har dere tatt ultralyd i tillegg? Vurderer å bestille privat ultralyd ved siden av da dette ikke er en del av nipt testen. Eller tenker dere at nipt testen holder?

Er ikke så godt kjent med nipt, men den avdekker vel kun genetiske avvik og ikke feks avvik i organer? Det vil en ultralyd kunne gjøre.
 
Jeg har veldig lyst til å ta, men er ikke en av dem som får tilbudet. Har du tatt den på egenhånd (i så fall hvor?), eller er det igjennom offentlig tilbud? :)
Får den gjennom offentlig tilbud. Men da er ikke ultralyd inkludert, så derfor jeg vurderer det itillegg.. men ikke sikkert det er nødvendig.
 
En NIPT-test avdekker genfeil og arvelige sykdommer, men en ultralyd er det eneste som er dugandes for å se på hjertet, øvrige organer, leppe/gane, knokler osv. En god ultralydundersøkelse er gull verdt ❤️
 
Back
Topp