NIPT

**POPPSI**

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julibarna2014
Snøkrystallene2021❄️
Dere som har tatt, skal ta NIPT test og er under 38. Tar dere det i utlandet? Noen som har fått tatt i Norge? Hva betaler dere?
:happy:

Ville tatt i Norge, men bikka 12 uker igår, og den er ikke liv før 1.juli. Mulig de private klinikkene kommer tidlig igang, men har lest at det vil ta inntil et år før det er «up and running» for alle.

Jeg tok den forrige uke. Fikk tilsendt kit fra klinikk i Danmark, fastlegen min tok prøvene, så sendte jeg dem selv til USA. Ble hentet på døra av DHL. Klinikken hadde ordnet med med alt av frakt og tollpapirer.
gikk veldig smooth. Var 9+5 da jeg tok den.

venter på svar nå. :) Kostet i underkant av 6000kr, men jeg hadde uansett tatt om det så koster 10.000kr. Når det gjelder helse så sparer jeg ikke på det.

Sendte inn idag, bestilte fra sverige og tok blodprøve hos fastlegen sammen med de andre blodprøvene.

Har vært i kontakt med medicus Stavanger som er en privat klinikk. De jobber veldig med å få igang nipt test til 1juli. Mener på de har klinikk i Oslo og Trondheim også. De kunne ikke si nøyaktig pris, men ca 4000-5000kr.

Har vært i kontakt med medicus Stavanger som er en privat klinikk. De jobber veldig med å få igang nipt test til 1juli. Mener på de har klinikk i Oslo og Trondheim også. De kunne ikke si nøyaktig pris, men ca 4000-5000kr.
Speslistsenteret for kvinner i Oslo mener også at de vil være klare innen 1.juli.

Jeg tok den forrige uke. Fikk tilsendt kit fra klinikk i Danmark, fastlegen min tok prøvene, så sendte jeg dem selv til USA. Ble hentet på døra av DHL. Klinikken hadde ordnet med med alt av frakt og tollpapirer.

venter på svar nå. :) Kostet i underkant av 6000kr, men jeg hadde uansett tatt om det så koster 10.000kr. Når det gjelder helse så sparer jeg ikke på det.
Hei, kan du sende link hvor du bestilt fra? ☺️

Hvordan gjorde du det med frakten? Bor du i en storby? Bor i en liten by så vet ikke helt om DHL er her i området:smiley-ashamed008

Hvordan gjorde du det med frakten? Bor du i en storby? Bor i en liten by så vet ikke helt om DHL er her i området:smiley-ashamed008
Bor i en middels liten kommune. Frakt og toll var allerede klarert med klinikken. Alt jeg trengte å gjøre var å ringe DHL og be dem hente pakken.
De fleste kommuner har en en pick-up stasjon (vanligvis Narvesen) hvor man kan levere også hvis de ikke har mulighet til å hente hos deg.

Hei! Dere som tar nipt testen, må dere ta kub i forkant? Er henvist til kub om 2 uker.

Ser den kun koster 4300 hos de, inkludert ultralyd. Har du med noe mer i prøven? Eller blir et så mye dyrere bare fordi det skal sendes? :happy:

Jeg tok den som heter Panorama, kan stemme med 4300DKK, ble hvertfall rundt 5800NOK. Altså, du får jo ikke med ultralyd da, hehe, det er for de som fysisk møter opp.

Jeg tok den som heter Panorama, kan stemme med 4300DKK, ble hvertfall rundt 5800NOK. Altså, du får jo ikke med ultralyd da, hehe, det er for de som fysisk møter opp.
Oki:happy: ja det skjønte jeg:D tenkte bare det var litt rimeligere når man ikke fikk tatt den:joyful:

Men hvordan er det med NIPT vs tidlig ultralyd, vil ikke tidlig ultralyd vise om det er noe galt? Og da vil man vel få en nipt eller prøve av fostervann? Eller er det slik at det er mange flere ting en vil se med en nipt test, og at det er mer sikkert?

Men hvordan er det med NIPT vs tidlig ultralyd, vil ikke tidlig ultralyd vise om det er noe galt? Og da vil man vel få en nipt eller prøve av fostervann? Eller er det slik at det er mange flere ting en vil se med en nipt test, og at det er mer sikkert?

NIPT er mer sikkert ja. Da sjekker de jo vis blodet. På TUL er man avhengig av at avvikene er synlige og det er det langt i fra alle som er :)

Back
Topp