NIPT-tråd

Tryhard25

Glad i forumet
Januarlykke 2026
Kan være kjekt å diskutere rundt NIPT, kanskje særlig for oss som tar den privat :Heartred

Last edited:
Har booket Danmarkstur for utvidet NIPT i uke 11. Tar med kjønnstest også, så er vi helt sikre på hva det blir i tillegg til UL :love017 Synes det er litt skummelt å teste, men satser på at alle testene er fine :Heartred Blir koselig med en Køben-weekend også! Det blir ca. 8500 NOK for testen og ul. For vanlig NIPT i Norge koster det 8200, så ville heller ha utvidet for samme pris + kjønnstest inkl + en Købentur :happy119

Last edited:
Jeg får jo i Norge. Og har blitt lovet å få den tidligst mulig sammen med tidlig ultralyd. Men blir jo sikkert uke 12 uansett. Vurderer å ta en sånn ekspress nipt i strømstad i uke 10. Da får man og svarer på 5 dager. Her tok det 2 uker sist, og det er lang lang tid.

Jeg får jo i Norge. Og har blitt lovet å få den tidligst mulig sammen med tidlig ultralyd. Men blir jo sikkert uke 12 uansett. Vurderer å ta en sånn ekspress nipt i strømstad i uke 10. Da får man og svarer på 5 dager. Her tok det 2 uker sist, og det er lang lang tid.
Hehe, vi som er så glad i venting :hilarious:

Har booket Danmarkstur for utvidet NIPT i uke 11. Tar med kjønnstest også, så er vi helt sikre på hva det blir i tillegg til UL :love017 Synes det er litt skummelt å teste, men satser på at alle testene er fine :Heartred Blir koselig med en Køben-weekend også! Det blir ca. 8500 NOK for testen og ul. For vanlig NIPT i Norge koster det 8200, så ville heller ha utvidet for samme pris + kjønnstest inkl + en Købentur :happy119
Hva ligger i «utvidet NIPT test» hva mer får man svar på i Danmark?:)

Forstår jeg det riktig som at den største forskjellen er at man kan få vite kjønn tidligere enn i Norge?
Nei, på siden jeg linket til står det en rekke flere sykdommer enn de tre som sjekkes i Norge :) Vil man bare ha vanlig nipt+kjønn kan man dra til Sverige

Vurderer også Danmark. Så da blir det tidlig UL i uke 7, nipt-test Danmark, UL/nipt her hjemme ca uke 12. Høres litt voldsomt ut, men føles riktig.

Jeg har rett på NIPT i Norge, men kommer til å ta en utvidet i København om spiren fortsatt sitter når det blir er aktuelt

Det går an å få oversendt testpakken fra Sverige for test av alle 23 og kjønn. Tar blodprøver hos fastlegen og så kommer DHL og henter den hjemme hos deg med svar 9 dager senere. Jeg har brukt Edda Labs og var såpass forøyd at vi kjører det samme nå.

Det går an å få oversendt testpakken fra Sverige for test av alle 23 og kjønn. Tar blodprøver hos fastlegen og så kommer DHL og henter den hjemme hos deg med svar 9 dager senere. Jeg har brukt Edda Labs og var såpass forøyd at vi kjører det samme nå.
What!

Trodde de bare gjorde alle i Danmark! Mulig vi drar til Sverige istedenfor da, må sjekke ut. :)

Back
Topp