NIPT test

Hei:).
Jeg er 38 og vet at jeg vil få tilbud om NIPT test.. Kjenner det er litt vanskelig å forholde seg til det. Er det noen som har gjennomført det? Hvilken tanker har du/dere om å eventuelt gjennomføre det? Skal du gjøre det? Så mange tanker og bekymringer - holder på å bli helt kokko:arghh:o_O
Er selv under 35 og valgte å betale å ta nipt privat selv. Samboern min og jeg snakket mye om hva vi ville gjort hvis utfallet viste Aavik . Måtte også gjennomføre Nipt skolen før blodprøven ble tatt , synes det var veldig ålreit :)
 
Min fastlege sa jeg måtte komme i uke 8-9 for å bli henvist og for å ta blodprøver (jeg bor i en storby). De gjør det på TUL
Hm. Så rart. Min fastlege (jeg bor i Oslo) sendte henvisningen for meg alt i uke 5, men blodprøver+ skal jeg ikke ta før i uke 9. Men det er kanskje litt ulikt hva legene foretrekker? Ser for meg at en del ikke vil sende henvisningen før ukene med størst risiko for spontanabort er over?
 
Hm. Så rart. Min fastlege (jeg bor i Oslo) sendte henvisningen for meg alt i uke 5, men blodprøver+ skal jeg ikke ta før i uke 9. Men det er kanskje litt ulikt hva legene foretrekker? Ser for meg at en del ikke vil sende henvisningen før ukene med størst risiko for spontanabort er over?
Hei.

Det vet jeg ikke svaret på :sour: Det er nok ulik praksis. Jeg bor ikke i Oslo. Folk praktiserer gjerne noe ulikt :)
 
Back
Topp