NIPT-test?

Ja jeg tok nipt og fikk svar for 2 dager siden, alt normalt :love7 Det som kan være greit å vite er at svaret kommer i Helse-Norge (selvom de kanskje sier at det ikke gjør det, jeg fikk beskjed om det, at ikke kommer i Helse-Norge, men i brev i posten etter 10-14 dager, og å ringe hvis ikke hørt etter 14 dager). Kom i «prøvesvar» i Helse-Norge, men fikk IKKE sms/email om at man har en my melding i Helse-Norge, så man må bare gå inn og sjekke selv. Så kom svari posten ett par dager etter det.

Jeg skal bli henvist til nipt neste uke når jeg er hos legen. Virker som de i Bergen er kommet i gang med å tilby det til alle, men jeg er uansett over 35 år ved fødsel.

Jeg har egentlig fått time den 4 august. Men vi er bortreist frem til 14 august. Jeg biller uke 12 på onsdag neste uke. Så hvis jeg får time f.eks 15.8. Så er jeg over 12 uker på vei. Hvis det da er noe galt, har man lov å avbryte svangerskapet da, selv om man har passert uke 12?

Jeg har egentlig fått time den 4 august. Men vi er bortreist frem til 14 august. Jeg biller uke 12 på onsdag neste uke. Så hvis jeg får time f.eks 15.8. Så er jeg over 12 uker på vei. Hvis det da er noe galt, har man lov å avbryte svangerskapet da, selv om man har passert uke 12?
Hvis du ønsker å ta abort etter dette, må du sende en søknad til en abortnemnd om å få utført abort.

Jeg har hørt at det tar opp til 2 uker før man får svar på prøvene uansett, så alle vil være over 12 uker før man får svar og må dermed søke om eventuell abort.

Ringte føden nå for jeg har ventet over 2 uker på NIPT svarene mine! Heldigvis var alle fine og lav sannsynlighet for trisomi
:Heartpink
:happy093
:dummy:

Back
Topp