NIPT-test

Spireliten

Gift med forumet
Himmelbarn
❤️Mailykke 2022❤️
Aprilspirene 2024❤️
Februarhjertene 2025
Noen her som vurdere å ta NIPT-test privat? Er under grensa for å få det dekket, og er usikker på om det er noe man burde ta? Noen tanker for/imot? :)

Noen her som vurdere å ta NIPT-test privat? Er under grensa for å få det dekket, og er usikker på om det er noe man burde ta? Noen tanker for/imot? :)
Jeg håper å få det via sykehuset pga kromosomavvik i forrige svangerskap.. de snakket mest om kub, men kommer til å stille meg litt på bakbena for å få det gjennom.

privat er det vel opp til deg om du vil? Hvis det ikke er noen genfeil eller noe du tidligere har opplevd, så vet jeg ikke om jeg ville bestilt NiPT, men hvis du føler for det er det jo bare å bestille og få noen til å ta blodprøve rundt uke 10 :) men du må vel ha vært på UL før, for å se om det er ett foster eller 2, og om det står bra til.

Vi tok nipt i Sverige forrige gang og kommer til å gjøre det samme denne gangen siden det ikke virker som om man får det på plass offentlig i år heller.. o_O Vi har valgt å gjøre det pga alder og at vi begge jobber med bl.a hjertesyke barn

Jeg kommer nok ikke til å ta det, sjekket prisen og var i underkant av 10 000 på privatklinikk her :O Det synes jeg var ganske mye, men kjører på med i hvertfall en tidlig ultralyd :)

Redigert for å legge til: Om jeg hadde fått det gratis offentlig tror jeg at jeg ville gjort det

Vi tok nipt i Sverige forrige gang og kommer til å gjøre det samme denne gangen siden det ikke virker som om man får det på plass offentlig i år heller.. o_O Vi har valgt å gjøre det pga alder og at vi begge jobber med bl.a hjertesyke barn
Av nysgjerrighet hvor mye kostet det i Sverige? Blir det billigere enn å ta det på privatklinikk her til lands?

Vi betalte rundt 5500,- nå koster det er par hundre til. Vet ikke hva det koster her, men vi har familie i Sverige så vi drar på besøk i samme slengen :)
Det var jo ganske mye billigere enn i Norge om den prisen jeg fant (10 000) er rundt standarden :eek:

Det var jo ganske mye billigere enn i Norge om den prisen jeg fant (10 000) er rundt standarden :eek:

Oi, såpass! Man må jo regne med kostnader for reise og evt overnatting, men da hadde jeg nok uansett heller tatt en liten tur med mannen :D Jeg var utrolig fornøyd med de vi gikk til og har allerede booket time der igjen :angelic: Det er superteit, jeg vet, for det spiller ingen rolle, men i Sverige (og sikkert Danmark?) får man også vite kjønn om man vil:rolleyes:

Oi, såpass! Man må jo regne med kostnader for reise og evt overnatting, men da hadde jeg nok uansett heller tatt en liten tur med mannen :D Jeg var utrolig fornøyd med de vi gikk til og har allerede booket time der igjen :angelic: Det er superteit, jeg vet, for det spiller ingen rolle, men i Sverige (og sikkert Danmark?) får man også vite kjønn om man vil:rolleyes:
Ultralydklinikken i Danmark sender og koster rundt 5000 - avhengig av hvor stort spekter man vil analysere for

Ultralydklinikken i Danmark sender og koster rundt 5000 - avhengig av hvor stort spekter man vil analysere for

Det var en fin pris! :) Knallgodt alternativ om man ikke er keen på sverigetur

Skal bestille time i Norge til NIPT, bare fordi jeg er over gjennomsnittet bekymret og liker alt som kan gjøres for å roe nervene :rolleyes:

Ja vi skal ta det :) alltid greit å vite om noe skulle være galt og man kan forberede seg på ting :)

Back
Topp