NIPT-test

Hei.
Vi ønsker å gjennomføre NIPT test men er usikker på hvordan vi skal gå frem for å få det til.
Ser at vi kan bestille et kit fra dem i danmark, men hvordan får jeg et legekontor til å ta testen her i Norge og hvordan sendes den inn på tryggest måte? Håper noen kan dele sine erfaring med dette :) Bor i nærheten av Oslo, har ringt litt rundt i dag, men fått nei av alle jeg har snakket med ang å ta prøven.

Hei.
Vi ønsker å gjennomføre NIPT test men er usikker på hvordan vi skal gå frem for å få det til.
Ser at vi kan bestille et kit fra dem i danmark, men hvordan får jeg et legekontor til å ta testen her i Norge og hvordan sendes den inn på tryggest måte? Håper noen kan dele sine erfaring med dette :) Bor i nærheten av Oslo, har ringt litt rundt i dag, men fått nei av alle jeg har snakket med ang å ta prøven.

Du får med utstyr til å ta prøven med, og når du har bestemt hvilken dag den skal tas booker du henting med DHL (de henter hjemme hos deg). Det er inkludert i prisen hvertfall hvis du bestiller fra ultralydklinikken.
Ang det å ta prøven kan du ringe legekontoret ditt og si du skal ta en ekstern prøve, og høre om de kan ta den for deg. :)
Det er en veldig enkel prosess. :)

Hei.
Jeg brukte eddalabs i Sverige. De har norsk lege som man snakker med på telefon, og han kunne fortelle hvor man kunne gå for å ta prøven der du bor :) Nå tok min mor prøven på meg, men han kunne anbefale steder over alt virket det som!

Back
Topp