NIPT-test

Nybarnimage

Forelsket i forumet
♡Julekulene 2021♡
❤Januarlykke 2022❤
Hei. Noen som har fått gjennomført en slik test her i Norge?
Evt. bestilt privat fra annet land?
Kan noen dele erfaring ?
Vurderer å prøve å bestille fra Belgia, men kunne tenkt meg å snakke med noen som har gjort dette.

Jeg bestilte fra Danmark tidligere i år (de hadde analyse i USA).

Vi bestilte fra ultralydklinikken.dk. I Norge er rutiner ikke på plass enda...
Alt gikk greit, levering og sending med DHL var uproblematisk.

Bestilte fra NIPT Scandinavia. Tok to tester (i uke 12 og 15). Begge ble inkonklusive. Leste noe forskning knyttet til høyere forekomst av kromosomfeil ved for lavt foster-DNA i NIPT-testene, og ble henvist til sykehuset. Fikk tatt testen der. Ingenting gale.

Bestilte fra NIPT Scandinavia. Tok to tester (i uke 12 og 15). Begge ble inkonklusive. Leste noe forskning knyttet til høyere forekomst av kromosomfeil ved for lavt foster-DNA i NIPT-testene, og ble henvist til sykehuset. Fikk tatt testen der. Ingenting gale.

Men det svaret du da fikk på testen, viste du det til fastlegen din? Som igjen henviste deg til sykehus?

Tok fra Edda-labs i Sverige, norsk lege som har kontakter på sykehusene i Norge :happy: Veldig fornøyd!

Hei. Noen som har fått gjennomført en slik test her i Norge?
Evt. bestilt privat fra annet land?
Kan noen dele erfaring ?
Vurderer å prøve å bestille fra Belgia, men kunne tenkt meg å snakke med noen som har gjort dette.
Jeg ba fastlegen sende henvisning og fikk det gjennom ous. Han sa at det er vedtatt at alle skal få det nå uavhengig av alder- men at de ikke var kommet i gang ennå, og det fikk jeg.

Jeg ba fastlegen sende henvisning og fikk det gjennom ous. Han sa at det er vedtatt at alle skal få det nå uavhengig av alder- men at de ikke var kommet i gang ennå, og det fikk jeg.

Men hadde du en årsak til hvorfor du fikk? :)

Hvor raskt kom svaret?:)

13 dager fra jeg sendte. Var litt dårlig vær og tok litt lengre tid pga det - samt at jeg sendte Fra nordnorge.
De trenger 5 hele dager bare på analysen.

Back
Topp