NIPT - Prøve

Jeg er litt enig. Men konsekvensene for
Våre valg deretter er jeg uenige i. Derfor kan jeg forstå at noen er imot det. Viss ultralyden skal vise noe unormalt vil det jo bli testa. Så egenlig skulle testen ha blitt lov i Norge men den skulle ikke være gratis og være under gratis behandling
 
Jeg er skeptisk.

Og uttalelsen om at det skal være en rett å få vite er bare tåpelig. Ærlig talt, livet kommer med en risiko - dessverre. Jeg skjønner henne godt, jeg var redd selv, men det får være måte på også...
 
Jeg personlig håper at de vil godkjenne den type prøve. Har vært gjennom ett tungt svangerskap som endte med at Thea døde i magen min i uke 36+5. Kanskje ting ville vært andreledes dersom man hadde den testen her i Norge. Det vil vi aldri få vite. Men hadde absolutt vært fint ved kommende svangeskap å kunne ta den i Norge.
 
Ja, absolutt!
 
Ja, absolutt! Har vært til Danmark både forrige svangerskap og dette svangerskapet for å ta NIPT-test. At den ikke er tilgjengelig i Norge gir jo bare forskjellsbehandling - kun de som har økonomi til å gjennomføre reisen og betale testen som får muligheten.

Og at ikke tidlig ultralyd er en del av vanlig svangerskapsoppfølging (og statlig finansiert) er helt uforståelig for meg.
 
Var noen som sa at det var ett sykehus nordpå som utførte de testene nå, noen som kan bekrefte/avkrefte det?
 
Back
Topp