NIPT - hjemsendt kit

Kleppski96

Andre møte med forumet
Hei,

Vi har diskutert NIPT test hjemme og bestemt oss for å ta denne. Jeg har sett at ultralydklinikken.dk kan sende kit hjem til deg så tar fastlegen prøven, men er det noen som faktisk har gjort dette og derfor erfaring om fastlege faktisk utfører dette?

Jeg fikk sendt kit av dem, men fikk min mor til å ta prøven på meg. (... Hun er helsepersonell, men tar ikke blodprøver i sin jobb, da.). Tror jeg ville forhørt meg litt rundt før jeg bestilte prøven, dersom du ikke har noen i nærheten som kan ta. :)

Takk for svar! :)

Måtte du betale noe i toll på dette, og evt hvor mye? (Hvis du ønsker å dele) :)

Nei, det tror jeg ikke jeg måtte. De sendte med DHL, og tror ikke verdien i pakken egentlig er så høy, så.. :P Det du betaler for, er jo tjenesten, ikke innholdet i pakken :) husker ikke hvordan import-deklareringen så ut dog.

Jeg har gjort det. Avklarte med legekontoret at jeg kunne ta med glass til prøvetaking selv, og at jeg skulle sende det. Nevnte aldri hvorfor, og de spurte ikke.

Betalte ikke noe utover det til klinikken, de har ordnet med alle nødvendige papirer, man fyller de ut selv før sending. Jeg bestilte henting via DHL og alt gikk fint.

Takk for svar! :)

Måtte du betale noe i toll på dette, og evt hvor mye? (Hvis du ønsker å dele) :)
Det er jo egentlig ikke import, siden du skal sende det tilbake. Så da bør du vel heller ikke betale toll tenker jeg :)

Back
Topp