Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvor fikk du beskjed om det? Trodde ikke vi fikk tilbud om NIPT i Norge enda..Er så usikker og vet ikke så mye om de forskjellige. Fikk beskjed om et jeg selv måtte velge en av de to testene
Nipt er vel mindre invasivt, så jeg har inntrykk av at nipt først og deretter eventuelt kub ved mistanke er vanlig...
Sykehuset jeg hører til har fått disp for å tilby det i coronatiden.Hvor fikk du beskjed om det? Trodde ikke vi fikk tilbud om NIPT i Norge enda..
Hvor fikk du beskjed om det? Trodde ikke vi fikk tilbud om NIPT i Norge enda..
KUB er en blodprøve pluss ultralyd, så det er ikke en særlig invasiv test
Vanligvis får man tilbud om kub/duo først og deretter NIPT dersom et er avvik.
Men til trådstarter, om du vet at du får tilbud om begge deler, er NIPT en test som gir enda tydeligere svar så jeg ville valgt den.
Søk opp helsenorge+fosterdiagnostikk i Google så kommer du inn på side med mer info om alle testene hvis du vil lese
Slik jeg har forstått det så får vi kubtest (jeg er 41 år), og hvis denne viser økt risiko for trisomi så får vi NIPT.Universitetssykehus kan gjennomføre testen, men ikke uten grunn. Det skal være en god årsak til å få tatt testen offentlig foreløpig