Nippel sjekk

Eh....dette hørtes veldig rart ut:wideyed:

Det første jeg tenker er; what?!
Aldri hørt om slike undersøkelser..:)

Her sjekket legen for brystkreft sist, men ingen nippelsjekk eller underlivsundersøkelse.

Trodde jeg hadde svart på denne, men ser ikke svaret mitt. Jeg har hørt om brystsjekk tidligere, tror ikke det var unomalt før. Leste en artikkel om sjekk nå nylig hvor det sto at brystsjek var utdatert. Men leger gjør jo gjeren ting av vane slik som alle oss andre.

Aldri noen som har sett på mine i de tidligere svangerskapene. Aldri hørt om heller :)

Hun kjente etter livmor og bare "sjekket" at alt var bra egentlig. Hun tokk ingen prøver eller slikt :p Veit ikke helt hvorfor det er slik på legesenteret mitt, håper det ikke blir flere sånne sjekker.. :S
Jeg ble også sjekket vaginalt som du forklarer, så du er ikke alene. Legen min er litt eldre, kanskje derfor? Men nippelsjekk fikk jeg ikke :P

Ble aldri sjekket "der nede" igjen forresten (det var i mitt forrige svangerskap) :)

Legen min er 60+år. Snakket med bestemoren min og det var tydeligvis vanlig prosedyre før, rart at hun fortsatt holder på det. :p

Hadde legetime i dag . Hun sjekket meg vaginalt, lyttet på hjertet mitt, tokk blod prøve, og blodtrykk. Og nippel sjekk. Har ikke noe imot å ikke vise brystene så jeg gjorde jo seffølgelig det. Men er ikke nippel sjekk litt gammeldags ? :p
Kanskje det var for å se om du hadde "innsukne" nippler?

Tror slik vaginal undersøkelse var vanlig før for å sjekke om livmoren tilsvarte den uken man ca var i... så er vel ikke så rart at gamle leger gjør slik:).. gamle vaner eller praksis er vond å vende ( iķke vondt ment) :)

Tror slik vaginal undersøkelse var vanlig før for å sjekke om livmoren tilsvarte den uken man ca var i... så er vel ikke så rart at gamle leger gjør slik:).. gamle vaner eller praksis er vond å vende ( iķke vondt ment) :)
Sånn før ultralyden storhetstid...

Back
Topp