Nintendo DS

• Trådstarter Trådstarter memories
  • Opprettet Opprettet
M

memories

Guest
Altså, er det bare jeg som synes det er DUMT at man kjøper DS til barn under 7 år?

[8|]

Hvorfor akkurat 7 års grense?

ORIGINAL: Kidada

Noen spill har aldersgrense 3 år [:D]
Snuppa mi på 3 år eeeeelsker den rååååsa DS'en sin [:D][:D]

ORIGINAL: Kidada

[8|]

...ville drøye det lengst mulig, men syns det var kjipere at han var så og si den eneste av de han var med som ikke hadde, enn hva det var å gi slipp på et av mine prinsipper... [;)] Han fikk litt etter 5årsdagen by the way, med penger han hadde ønsket seg og spart for å kjøpe nettopp DS [:)]

Forkastelig faktisk? Og ja hvorfor 7 år?
Min 5 åring har ds, men han får kun bruke den i bilen, vi har 45 min å kjøre til og fra barnehagen, bedre at han får bruke hjernen sin litt på spill der enn å stirre inn i en dvd skjerm.
Og ja noe må han være opptatt med vist ikke sovner han..

Og det er faktisk mange spill som er morro hvor unga også lærer noe.. ikke bare spill-spill..

Jeg ser ikke hva som er forkastelig med det ? De trenger jo ikke være limt til boksen 24/7.. går ann å sette grenser. Mange fine lærings spill for barn fra 3 år. Foretrekker at han sitter med DS framfor tv ettersom det er mer aktivt og hodet må brukes litt. Det var genialt når vi var på reise på flyplasser og slikt hvor det var mye venting.

Hvorfor i all verden skal det være forkastelig??

Jeg synes absolutt ikke at det er forkastelig, nei.
Eldstemann har akkurat fylt 4 år, og fikk en DSi til jul. Han har lærespill på den, og koser seg samtidig som han lærer litt når han først spiller på den. [:)]
Det er faktisk sjelden han får bruke den, men det finnes flere situasjoner hvor det er helt perfekt å ta den frem. Blant annet på den 6 timers flyturen vi skal på om få dager.. [;)]

Forkastelig??????? [8|][8|][8|]

Nå er mi bare 2 år og det er ikke akkurat aktuelt enda.

Men har to nevøer på 7 og 9 og de har mange lærespill. Finnes mattespill o.l, hvorfor er det forkastelig og hvorfor har DU bestemt at barnet bør være 7 år???

Og er ikke dette uansett noe som hver enkelt foreldre bør bestemme selv?????[8|][8|][8|][8|]

ORIGINAL: ~gollat~

Altså, er det bare jeg som synes det er forkastelig at man kjøper DS til barn under 7 år?

[8|]

ja det er nok bare du[:)]

Min gutt er 4 år og han har så glede av sin DS...han har lært seg så å si hele alfabetet takket være josefine spillene :-D kjempe deilig på lengre bilturer, om han er sliten å kan legge seg litt på sofaen med DS'n...så ja det er nok bare du som synes det[;)]

jepp!!! neida, er sikker ikke bare du[;)] Min fikk da hun var 4, bruker den igrunn ikke så mye. De fleste spill vi har er lære spill, synes hun lærer mye jeg så forkastelig synes jeg ikke det er!! 

Men altså, vil dere ikke nyte tiden med barna selv, lære de tingene selv framfor at en liten spillmaskin skal gjøre det for dem?
Først og fremst så er ungene hele lange dager i barnehager, så man ser de kanskje 2 timer før leggetid, skal de virkelig få sitte å spille på DS da, fremfor å være med familien? Samme i helgene?

I bhg/sfo så er det jo ikke en gang tillatt.

Jeg skrev 7 år, bare for å ha en alder å forholde seg til, men skulle kanskje skrevet skolealder[;)]

Hvorfor skal barn fordypes i pc, mobiltlf, DS, tvspill og tv generelt? Hvor har det blitt av det at familien skulle samles rundt en aktivitet o.l?

Jeg sier ikke at alle er sånn[;)] Men jeg ser flere og flere som gjør det, og jeg, legg merke til, JEG, synes det er ille faktisk...

Hva med å lære barn ting på egenhånd? Lære dem alfabetet, ved å vise bokstaver. Lære dem tall, ved å vise tallene.

Min sønn på snart 4 år, kan nesten ALLE bilmerker utenat. Og det har han ikke lært fra en DS, tv eller internett. Det er fra interesse og konstant leke og se på biler.

[:)]

Synes det er feil å bruke DS som "barnevakt", men kan ikke si at den er så ofte i bruk her. Hun spør etter den nen ganger og synes det er greit at hun spiller litt. Vi gjør jo ting sammen selv om hun får lov å spille noen ganger. Synes den er veldig kjekk på lange bilturer og er da den er mest i bruk hos oss[;)]

Men altså, vil dere ikke nyte tiden med barna selv, lære de tingene selv framfor at en liten spillmaskin skal gjøre det for dem?
Først og fremst så er ungene hele lange dager i barnehager, så man ser de kanskje 2 timer før leggetid, skal de virkelig få sitte å spille på DS da, fremfor å være med familien? Samme i helgene?

Jeg skrev 7 år, bare for å ha en alder å forholde seg til, men skulle kanskje skrevet skolealder[;)]

Hvorfor skal barn fordypes i pc, mobiltlf, DS, tvspill og tv generelt? Hvor har det blitt av det at familien skulle samles rundt en aktivitet o.l?

Jeg sier ikke at alle er sånn[;)] Men jeg ser flere og flere som gjør det, og jeg, legg merke til, JEG, synes det er ille faktisk...

Vist det er slik at en 4-5 åring sitter foran ds sin hele dagen og spiller slik at foreldrene skal få "fred" så ja da er det forkastelig, og da er det også like forkastelig at en 7 åring gjør det..
De fleste ejg vet om som har ds bruker den i bilen og andre stunder man må vente på ting.
Den er f eks genial å ha med seg på legevakten[:)]

Ja tydeligvis bare du som synd det..[;)]

Begge mine har det og Liam får når han er 3-4 år gammel, mye lærerike spill og jeg klarer fint å begrense det [:)] sommerstid spiller de nesten aldri, kun ute og leker[:D]

ungene er ikke interessert i at jeg skal sitte å lære dem ting etter bhg mens jeg lager middag feks, de er fysisk sliten og vil se tv eller spille litt på ds'en. Samme med flyturer osv. De får jo ikke bruke den når vi har mulighet til å finne på andre ting. (og JEG blir bilsyk av ingenting så at jeg skal sitte å underholde dem i bilen er helt uaktuelt!) Skjønner jo at om den blir brukt som barnevakt daglig så er det litt betenkelig, men jeg synes absolutt ikke at det er forkastelig at de sitter med ds'en noen minutter innimellom, for det er det som er faktumet her i hus. Noen minutter, innimellom.

Back
Topp