nikotin og amming...

ts88

Betatt av forumet
Er det noen (andre) her inne er det som røyker/snuser?

Jeg droppa snusen den dagen testen var positiv, men har vært snussjuk hver dag siden..
Kjøpte meg en eske med catch forrige uke, og har tatt ca 1-2 snuser om dagen siden..
Passer på å ta en snus etter amming, så at minst mulig går over til lillemor.. Har såå dårlig samvittighet for at jeg er så "svak", men samtidig blir jeg mye roligere i kroppen og dropper å stappe i meg så mye annet.. blir 1 snus på dagen, og en om kvelden etter at hun har sovnet (sover fra 10-3).. 

vet det er mange meninger om dette, men håper dere ikke slakter meg av den grunn..  0:-)

Slutta å røyke ved positiv test, ikke noe problem å holde meg unna nå så lenge jeg ammer såpass mye. Lille kan fort finne på å vil ha mat 20min etter endt amming...
Sist gang begynte jeg å røyke litt igjen når det var festlige anledninger og begynte fast igjen når jentungen var 9mnder men da var det minimalt med amming...
Håper jo å ikke begynne igjen nå, meeen kjenner jeg har lyst på røyk så og si hver dag så time will show :)

Klarer du holde deg til 2 for dag enn så lenge så er du jo kjempeflink.. 
Vet med meg selv at hvis jeg først begynner å røyke så går det mer enn bare noen få for dag.. 

joda, det er sant.. tar ikke snus før jeg vet hun sover godt, og vil sove noen timer.. 
Har heldigvis fått inn litt rutiner, både på mating og soving..

Er jo tusen forskjellige meninger om dette.. det kommer helt ann på hvem som svarer.. 
Har lest mange forskjellige svar fra ulike jordmødre...

syns du er flenk jeg, og om du tar to stk på en dag, syns jeg du skal la være å tenke på det! I mine øyne er det nesten like ille å pakke seg full av sukker, for så å amme:)

Slutta å snuse for 3 år siden (gravid med Julia), men kjenner at ved ordet Catch, får jeg et sug i leppa :p haha

Nei, nyt de to om dagen, sier da jeg :)

nå ammer jeg ikke lengre...slutta å amme/pumpe da lillegutt var 3 uker......men jeg har begynt å røyke igjen:/ slutta da jeg testa positivt...begynte på igjen for 2-3 uker siden...klarte ikke motstå røykesuget da lillegutt har vært så urolig...de 5 min ute på trappa med røyken ble avkobling..var langt nede og frustrert og stressa ,og da var hadde jeg ikke styrke til å stå imot...:/ veldig teit av meg...skal slutte igjen før høsten har jeg bestemt meg for!

syns du er flink som klarer å holde deg til 2 om dagen:)) det går nok helt fint, men skjønner tankene dine:)

Slutta å snuse dagen jeg testa positivt jeg også. Hadde trappa ned mye allerede for vi hadde prøvd å bli gravide i to måneder.. Klarte meg til jeg kom godt inn i 2.trimester, da var jeg så røyksugen selv om det er over 5år siden jeg slutta og røyke, så da kjøpte jeg general mini og begynte med en snus om dagen.. Det tok knekken på røyksuget, og jeg klarte å komme meg gjennom dagene for jeg viste at jeg hadde snus liggende om det ble full krise!

Etter fødselen ble det litt tøfft da lillegutten ble innlagt på intensiven, det ble meget dårlig med amminga også, så da ble det ganske mye snusing.. Har prøvd å ta meg snus bare når han nettopp har spist tom puppene, men innimellom tar jeg en når han nettopp har sovna, om han våkner da og vil ha mat blir det jo en del nikotin i melka, men nå er jo min litt vant til det fra den lille jeg tok hver dag når han var i magen..

Husk at det er det samme med nikotin som med alkohol, det er bare en bitteliten mengde de får i seg da det aldri er større mengde i melka en det er i blodet.. De får jo heldigvis aldri samme effekt som oss slik de gjorde i magen :)

Back
Topp