NIKON speilreflekskamera??

Tullann

Elsker forumet
Noen som har?Det er 2 tilbud nå!!

Hva bør jeg gå for?

Nikon d40 6,5 mega pixel  2390,-
nikon d60 10,5 mega pixel  4490,-

Eller det siste : canon eos 400 til 4990,-

Hvis jeg tar nikon får jeg lånt mye lisner av en kompis, så heller mere mor det[:D]

Vi har d40, og er utrolig fornøyd. bildene blir kjempe fine. skal de om jeg klarer å legge ut ett eller to.

Har ingen av de, men har Nikon D40x [:D]

Er kjempe fornøyd med det kameraet i allefall [:)]

ORIGINAL: Tullann

Hva bør jeg gå for?

Hvis jeg tar nikon får jeg lånt mye lisner av en kompis, så heller mere mor det[:D]

Hvor er det tilbud hen? Det var jo kjempebillig [:)]

Obs har d 40 og lefdal har d 60. Canon har vell 4990 som fast pris nå tror jeg

ORIGINAL: Lois Lane

Åy... skikkelig klart bilde!! Kanskje jeg ikke trenger å bruke så sykt mye penger da[:D]

Da synes jeg du skal gå for Canon kameraet! Det er det beste [;)]

ORIGINAL: Lois Lane

Åy... skikkelig klart bilde!! Kanskje jeg ikke trenger å bruke så sykt mye penger da[:D]

Du trenger mange pixler om du skal forstårre opp bildene mye. Jo større bildene blir, jo mer kornete, så om du ikke skal ha bildene så store, så er det ikke nødvendig med 10 mpx.

Kameraet er forresten veldig brukervennlig, og du kan a mange bilder etter hverandre, for det bruker ikke så lang tid på å gjøre seg klar igjen. Om du skjønner.

Hva bør jeg gå for?

Forskjellen på dissa to er vel i hovudsak meir pixel og litt fleire funsjonar på D60, men er du hobbyfotograf/ nybegynar, syns eg D40 er eit godt alternativ (har da sjølv [;)] ) Har ein meir 5 megapixel burde da holde til da meste, 10 megapixel har vel få egentli bruk for (da går mest på pris)...

vi kjøpte d60 på lørdag..super fornøyd! [:D] 

Hva bør jeg gå for?

Nikon d40 6,5 mega pixel 2390,-
nikon d60 10,5 mega pixel 4490,-

Jeg kjenner ikke til Nikon D60, MEN jeg vet at HVIS du har tenkt å kjøpe ekstra linser til Nikon D40 så blir linsene ekstra dyre fordi autofokusen sitter i linsene og ikke i huset! (Som jeg vet det gjør i f.eks Canon EOS 400) D60 har jeg ikke lest meg opp på så det vet jeg ikke sikkert. Vi har Canon 350 og 400 så det er litt mer Canon hos oss rett og slett :)

Så det kan være lurt å legge litt ekstra penger i kameraet hvis man har tenkt til å kjøpe linser. 6 eller 10 mpx har ikke såå mye å si.. det begynner å bli såpass mye, at man skal forstørre ganske stort før det vil bli et problem med det antall mpx'r.

Jeg anbefaler deg å gå inn i en fotobutikk som har peiling.. f.eks fotovideo. Har du flaks så kan faktisk folk på elkjøp og sånn også ha peiling. Fotoknudsen har jeg ikke alltid vært like heldig med, men det kommer jo an på hvilken by sikkert. Anyway si følgende:

Hei, jeg lurer på et SLR kamera og har hørt at Nikon D40 har fokusen i linsene og ikke i huset og at derfor blir det dyrere å kjøpe linser til det, hvis det skulle bli aktuelt. Gjelder dette D60 også?

Til syvende og sist vil du oppdage at de forskjellige kameraene kan gjør nytten selv om de ikke allltid har alle fancy funksjoner. Men det som er viktig er hvordan kameraet ligger i hånden!

Mannen min f.eks liker ikke Canon 350D(Selges ikke lengre forøvrig), fordi den er litt mer damete rett og slett.. altså, grepet er ikke laget for like store hender... 400D er littegranne større, og veldig mange menn liker å få satt på et batterigrep, for da blir det god plass til de store klumpete hendene di's :p

Jeg likte derimot veldig godt 350D'n.. den var litt lettere.. grepet passet perfekt til meg. Og jeg likte bedre skjermen som var på den.

Lykke til med valget ditt! Men husk at om du investerer mer penger nå du kjøper det, så kan det være at du da kan kanskje bruker mindre penger på å investere i kameraet senere.. når du ønsker deg nye ting til det :) (Som linser i dette tilfellet)

Jeg har en kompis som har 4 forkjellige nikon linser som jeg får låne til spesielle annledninger.

Takker for gode svar. tror jeg har bestemt meg!

Back
Topp