Niferex

*Butterfly*

Glad i forumet
Junilykke2018
Vårspirene 2021
Hadde 6 i Ferritin og 10,5 i Hb, må starte med jerntilskudd.

Noen som bruker disse, er de veldig harde for magen? Av nysgjerrighet, hvordan er dine verdier hvis du bruker tilskudd?

Jeg bruker Duroferon 100mg, tar bare en annenhver dag (i teorien, i praksis når jeg husker på dem).

Hadde 12,9 i hb, og 17 i ferritin sist jeg målte.

Jeg bruker Duroferon 100mg, tar bare en annenhver dag (i teorien, i praksis når jeg husker på dem).

Hadde 12,9 i hb, og 17 i ferritin sist jeg målte.

Okei, bruker du det bare forebyggende da eller hadde du lavere verdier tidligere? Vond for magen?

Okei, bruker du det bare forebyggende da eller hadde du lavere verdier tidligere? Vond for magen?
Jeg bruker jerntilskudd fast, også utenom svangerskap, med en gang jeg stopper synker verdiene som en sten.

Magen min takler Duroferon bedre enn Niferex, men jeg er mer plaget med hard mage i svangerskap enn ellers, derfor har jeg landet på annenhver dag nå mens jeg er gravid. Da tolererer magen de godt.

Jeg bruker jerntilskudd fast, også utenom svangerskap, med en gang jeg stopper synker verdiene som en sten.

Magen min takler Duroferon bedre enn Niferex, men jeg er mer plaget med hard mage i svangerskap enn ellers, derfor har jeg landet på annenhver dag nå mens jeg er gravid. Da tolererer magen de godt.

Okei! Takk for svar[emoji1]

Jeg tar 2 niferex til dagen jeg hadde 5.
Merker jo at magen blir tregere, og fastere av det. Må passe på at jeg drikker godt.
Og tar dem alltid med appelsinjuice.

Aminojern. Ferritin på 3, hb på under 10. Spratt fort opp. Brukt aminojern i mange år uten noen bivirkning som treg mage osv. Anbefaler deg å søke opp og lese, unikt opptak i kroppen.

Aminojern. Ferritin på 3, hb på under 10. Spratt fort opp. Brukt aminojern i mange år uten noen bivirkning som treg mage osv. Anbefaler deg å søke opp og lese, unikt opptak i kroppen.

Oi det var lavt! Nå har jeg allerede handlet inn Niferex, så får teste det ut selv :-)

Hb på 9,6 sist jeg sjekka og tar niferex morgen og kveld. Jeg ble veldig kvalm i starten, litt bedre nå. Ellers reagerer jeg med løs mage. Noe som forsåvidt er greit siden jeg har hatt så mye forstoppelse ellers :p

Crap!! Legen ringte meg i dag og sa at hb-verdiene har sunket mer, til tross for at jeg tar 200 mg om dagen. Inn og ta mer blodprøver i morgen.

Crap!! Legen ringte meg i dag og sa at hb-verdiene har sunket mer, til tross for at jeg tar 200 mg om dagen. Inn og ta mer blodprøver i morgen.

Heller løs mage enn hard sier jeg! [emoji23] Har ikke merket noe på magen enda heldigvis. Er spent på kontrollprøvene mine, håper det stiger. En av mine største fødselsfrykter er ag jeg skal blø ihjel, så håper å få bygget opp igjen før fødsel.

Kan man ta mer enn 200mg til dagen?

Heller løs mage enn hard sier jeg! [emoji23] Har ikke merket noe på magen enda heldigvis. Er spent på kontrollprøvene mine, håper det stiger. En av mine største fødselsfrykter er ag jeg skal blø ihjel, så håper å få bygget opp igjen før fødsel.

Kan man ta mer enn 200mg til dagen?

Trur ikke man kan det nei. Skal sjekke om B12 mangel, eller næringsopptak kan være en årsak.

Du skal nok klare deg se :)

Back
Topp