Newton

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Noen som så Newton i dag, der Line Jansrud fødte på TV?

Synes Line Jansrud er tøff, viktig å opplyse barn og unge om hvordan kroppen fungerer.

Har skikkelig sansen for henne.

Ja, sammen med barna mine på 6 og 3. Eldste syns det var litt skummelt, men ho spurte masse og lærte mye. Jeg syns det er viktig at ungene lærer hvordan ting er, uten at det skal pakkes inn.

Ja, så det sammen med datteren på 6 år. Jeg siterer: "Jeg skal aldri få barn. Det er alt for vondt! Skal du bli bestemor må du snakke med broren min!". Jeg syntes det var veldig flott å se på. Syns også Newton og Line har fått ufortjent mye kritikk for sine flotte programmer med pubertet og kroppen. Når ble naturlig farlig liksom?

Jeg så slutten, skal se det på nett senere. Syns hun er en kjempeflink programleder, jeg har sett alle pubertetsfilmene sammen med klassen jeg underviste i fjor, og de var kjempebra!

Glemte å sette det på opptak, så skal se etter reprisen:)

Så den! Eneste som var litt dumt var at de ikke fikk med at man må føde morkaken også..

Annet enn d så var d knall! Utrolig fint at de filmet så vi fikk se hodet ute når kroppen fremdeles var inne.

Eldste skulle ihvertfall ha barn! :p Ble ikke skremt i d hele tatt. MEN, hun bør søster for ca 6 mnd siden, så vi har snakka en del om fødsler.

Var veldig bra episode som viste det på en saklig og fin måte :) veldig bra info og tror alle har bare godt av å se det. Hun var tøff som fødte på TV! (Det hadde ikke jeg turt!)

Herregud, som jeg grein da ungen kom ut! :P
Og da hun presset kjente jeg det i skrittet, haha. :P Men er bare 5 måneder siden fødsel, så det er egentlig ganske ferskt i minne.

Kjempefin episode!
Men syns det ble litt dårlig reklame for fødsel, da, men det er jo ikke akkurat et tur i fornøyelsespark heller. ;)

Måtte se jeg også! Syns Line er tøff og flink. Viktig å ikke tabulegge helt naturlige ting som vi alle må forholde oss til :)

Jeg velger likevel å ikke vise den til andreklassingen, men kan finne den frem på nett når det blir aktuelt. Hun virker ikke så voldsomt interessert på den fronten enda, så da drøyer vi til det faller seg mer naturlig :)

Jeg husker at bestemor hadde et eller annet leksikon da jeg var liten. Det så jeg mye i, og der var det bl.a beskrevet en fødsel med bilder. Husker at det var bilde av hodet i åpningen og masse blod osv. Jeg syns oppriktig det var veldig ubehagelig, og det var maaaange år jeg var sikker på at jeg aldri skulle få barn etter det :p

Har veldig lyst å se den episoden men ikke sikker på om jeg angrer etterpå :p Er veldig optimistisk på hvordan jeg skal takle smertene men holdt på å knekke sammen i dag av luftsmerter så er ikke så høy i hatten lenger...

Så den sammen med ungene mine på 13 år, 3 år og 16 mnd. 3 åringen var veldig fascinert over at det plutselig kom en baby ut :)

Her satte 4 åringen seg godt til rette og skravla og spurte underveis. Da fødselen startet og hun så at Line hadde det vondt ble logikken "det er bare fordi det er en gutt. Det er bare gutter som får mammaen til å få vondt. Så du skal få så vondt når gutten kommer.". Modererte den til at vondt gjør det uansett :p Men logikken var upåklagelig :P Syns programmet var fint, likte også at hun viste at selv hun som lege kan bli bekymret i svangerskapet mtp liv og bevegelse. Syns det var en fin, naturlig og pen, men ekte, fremstilling av et svangerskap og en fødsel.

Jeg lo for øvrig veldig godt da hun kommanderte mannen til å se på hodet i åpningen!! Han ville jo egentlig ikke, men det var ikke noe kjære mor der i gården.. Haha.. ;)

Jeg lo for øvrig veldig godt da hun kommanderte mannen til å se på hodet i åpningen!! Han ville jo egentlig ikke, men det var ikke noe kjære mor der i gården.. Haha.. ;)

Hahah jeg også! Han så rimelig stressa ut..

Vi så på det :) Han eldste på 4,5 år syns det var veldig spennende. Nå er han over middels opptatt av baby i magen siden han skal få en lillebror i november.
Han hadde masse bra spørsmål og fikk helt ærlige svar på alt :)
Lillesøster på 2,5 år var ikke så veldig gira på det, hehe :p

Tommel opp for Line Jansrud altså, tøff som utleverer så mye personlig om seg selv. Helt fra starten av graviditeten til slutten!

Jeg så det på nett med datteren min på 8 år igår. Når hun fikk babyen opp på brystet sa hun: "Se mamma, en helt ny baby, se så glad hun er nå, nå har hun ikke vondt mer"!! Og da gråt ho mor ;)

Fikk med meg slutten:-). Lå på rommet og prøvde å få mini til å sovne og hørte det gikk på tv

Back
Topp