Newton

Bente78

Forelsket i forumet
ser det er mange mennesker rundt omkring som reagerer på at Newton har sendt info rundt puberteten .....skal t.o.m.ha kommet en protestgruppe om programmet på Facebook .
Hva mener dere om dette? MÅ vi beskytte barna våre så voldsomt mot det som faktisk skjer med nenneskekroppen?
Jeg syns det bare blir tull om vi skal reagere så mye på et program som bare viser oss hvordan kroppen utvikler seg.
Hva mener dere?????

Newton er bra :)

Begge mine har sett dette programmet mange ganger, veldig populært hos 3 åringen. Jeg er for slike program, de lærer hvordan de selv blir og det er bare bra etter mitt syn.

Syns det er et flott program. Jeg har vist det til sjuendeklassingene jeg underviser i naturfag, passet perfekt inn i kapitlet. Syns også det er viktig at disse tingene er naturlig fra tidlig av, og snakkes om gjerne FØR alle er nærmest ferdig med puberteten og har begynt å ha sex...

Det sparer jo foreldre for mange pinlige samtaler. :P Nei jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så fryktelig, selv om jeg hevet noen øyenbryn jeg hørte at de viste erigerte peniser. Vet ikke helt hva jeg syns om akkurat det.
Jeg fikk minimalt med info om puberteten da jeg var yngre, og måtte spørre mamma om hva mensen var ganske seint. Noe så normalt som puberteten burde ikke være tabubelagt.

Altså Newton er et kjempefint program, men jeg var ikke så veldig begeistret når jeg oppdaget at min treåring satt og gapa forran tv'n rett etter barnetv for de viste nærbilde av vaginaer og erigerte peniser...

Altså Newton er et kjempefint program, men jeg var ikke så veldig begeistret når jeg oppdaget at min treåring satt og gapa forran tv'n rett etter barnetv for de viste nærbilde av vaginaer og erigerte peniser...
Kanskje du skulle passet på at treåringen din ikke så på program som er ment fra 8 år og oppover da? ;)

Hu på 9 år elsker å se på newton. Hu lærer mye. Tommel opp :)

Syns Newton er topp ☺ veldig populært hos 5 åringen :)

Newton er favorittprogrammet til frøkna på 8, og hun har lært mye av det :)

Tror ikke alle dere som svarer har sett akkurat denne episoden. det var nærbilde av penis (ikke ekte) som gikk inn og ur av vagina. Dette så ikke ungen min da.. Men lurer på hvordan hormonelle trettenårgamle gutter reagerer når de ser dette sammen med klassen :p

Tror ikke alle dere som svarer har sett akkurat denne episoden. det var nærbilde av penis (ikke ekte) som gikk inn og ur av vagina. Dette så ikke ungen min da.. Men lurer på hvordan hormonelle trettenårgamle gutter reagerer når de ser dette sammen med klassen :p

Har sett alle episodene vi :)
Og til høsten kommer fødselen, vi gleder oss :D

Og er ikke sex naturlig da?

Back
Topp