Newbornseat til Tripp Trapp

Noen som bilde? Jeg har en Kiddo Tripp Trap stol, kan newbornsetet settes på den? Eller er det Stokke-modellen det er snakk om?
Syns det er fint å ha ungen med seg til spisebordet, da slipper vi voksne å spise på omgang, dessuten så blir ungen vant med at det er ved spisebordet man spiser når han/hun begynner med grøt etc ...
Er til Stokke stolen, usikker om det passe på andre siden setet også er fra Stokke..
Her er bilde av stolen med setet:)ImageUploadedByBV Forum1416860576.187997.jpg

Sniker fra desember. Jeg har to barn fra før, og de er litt større enn gjennomsnittet, derfor har vi ikke kunnet bruke newborn-sete. Er enig i at prinsippet er genialt, men når maxvekt er 9 kg, og gutten min var for lang for setet allerede da han var 4-5 mnd (altså før han skulle begynne å mates), var det null poeng for oss å ha setet.

De skal jo ikke sitte oppreist i stol før de setter seg opp sjøl (og det skjer gjerne ved 8-9 mnds alder). Hva gjør man da fra setet er for lite? Jeg syns det ble mye penger for noe som ikke kunne brukes i den tiden vi hadde mest bruk for det... Men helt sikkert supert for dem som får små barn!
Poenget er vel ikkje at dei skal ha behov for så mykje mat, men at dei skal kunne vere i same høgde som resten av familien ved bordet :) Det er altså ikkje fyrst når dei er 4-5-månadar at setet er greitt å ha :) Når me no får nr. 2, så vil eg gjerne ha babyen inkludert i måltidet, utan at ho må vere på armen :)

Poenget er vel ikkje at dei skal ha behov for så mykje mat, men at dei skal kunne vere i same høgde som resten av familien ved bordet :) Det er altså ikkje fyrst når dei er 4-5-månadar at setet er greitt å ha :) Når me no får nr. 2, så vil eg gjerne ha babyen inkludert i måltidet, utan at ho må vere på armen :)
Ja, det er jeg veldig enig i:-) Viktig punkt! Jeg syns likevel det for vår del ble litt for mye penger for noe som ikke kunne brukes veldig lenge. Om vi kunne lånt en de første månedene hadde jeg takket ja:-):-) Vi skal ha høyt innstilt leikegrind ved kjøkkenbordet, og tenker å ha vippestolen oppi der ved måltidene.

Back
Topp