Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi har kjøpt newborn seat etter å ha hørt mye skryt og anbefaling. Kjekt for baby å sitte i samme høyde som oss når vi f.eks spiser slik at de kan følge med![]()
Hvor lenge kan de sitte i det??![]()
Men er vel ikke til de helt minste? De sover jo mesteparten av dagen...?
Sniker fra desember. Jeg har to barn fra før, og de er litt større enn gjennomsnittet, derfor har vi ikke kunnet bruke newborn-sete. Er enig i at prinsippet er genialt, men når maxvekt er 9 kg, og gutten min var for lang for setet allerede da han var 4-5 mnd (altså før han skulle begynne å mates), var det null poeng for oss å ha setet.
De skal jo ikke sitte oppreist i stol før de setter seg opp sjøl (og det skjer gjerne ved 8-9 mnds alder). Hva gjør man da fra setet er for lite? Jeg syns det ble mye penger for noe som ikke kunne brukes i den tiden vi hadde mest bruk for det... Men helt sikkert supert for dem som får små barn!
Ja - det går jo fint hvis ungen får plass i setet og veier under 9 kg når de blir 8-9 mnd. Det gjorde IKKE mineUngene kan bruke det før de er 8-9mnd. Sete er på enmåte som et bilsete, og en liten baby skal jo aldri sitte lenge i sånne seter i utgangspunktet, bare korte perioder. Så sete er beregnet fra nyfødt og til de blir eldre..
Åja - og selvfølgelig - er jo enig i at setet kan jo brukes fra de er nyfødt - jeg mente at de ikke kunne sitte i vanlig stol (altså UTEN newborn-setet) før de er 8-9 mnd. Og da ble det upraktisk for oss, i og med at setet ville være for lite allerede fra 4 mnds alder (altså før vi skulle begynne å mate), og vi da uansett måtte ha en annen sitte-løsning fram til de satte seg opp sjøl og kunne sitte i vanlig tripptrapp.Ungene kan bruke det før de er 8-9mnd. Sete er på enmåte som et bilsete, og en liten baby skal jo aldri sitte lenge i sånne seter i utgangspunktet, bare korte perioder. Så sete er beregnet fra nyfødt og til de blir eldre..
Ja - det går jo fint hvis ungen får plass i setet og veier under 9 kg når de blir 8-9 mnd. Det gjorde IKKE minePrøvde å sette gutten min oppi da han var 5 mnd, og da stakk både hodet og knærne utenfor. Og begge barna passerte 9 kg da de var 4-5 mnd
Litt viking-gener her ja...