Newbornseat til Tripp Trapp

Loca79

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Sommerfuglene 2017
Er så usikker om vi skal kjøpe..har kjøpt stolen men ikke sete enda..
Kommer det til å bli brukt mye??
Noen som vil dele erfaring??:)

Vil veeeeeeldig gjerne ha setet selv :D Lurer på om jeg skal ta en tur ut og sjekke om de har det i nærheten her :D

Vi har kjøpt newborn seat etter å ha hørt mye skryt og anbefaling. Kjekt for baby å sitte i samme høyde som oss når vi f.eks spiser slik at de kan følge med:-)

Vi har kjøpt, vet jeg kommer til å elske det. Da slipper man jo å mate i vippestol, også er det så genialt enkelt å ta på og av! :D

Hvor lenge kan de sitte i det??:)

Genialt!
Brukte det mye til storesøster. Fint å ha de i samme høyde når vi spiser, lager mat osv. Hos oss var hun mer rolig og mindre skriking når hun var delaktig i det vi holdt på med.
Anbefales!
Husk at de ikke passer på veldig gamle stoler...

Jeg angrer på at vi ikke hadde det med de andre barna, skal absolutt ha igjen!
Da kan babyen se dere når dere spiser og sitter godt der ved de første smaksprøver.
Lurt å kjøpe brukt da:)

Men er vel ikke til de helt minste? De sover jo mesteparten av dagen...?

Jeg har kjøpt. Trivelig at minsten kan være i høyde med oss v middag osv. Babyer skal aldri sitte lenge i sånne seter. ( bilsete, vippestol, handlevogn, stol osv) ikke bra for ryggen)

Sniker fra desember. Jeg har to barn fra før, og de er litt større enn gjennomsnittet, derfor har vi ikke kunnet bruke newborn-sete. Er enig i at prinsippet er genialt, men når maxvekt er 9 kg, og gutten min var for lang for setet allerede da han var 4-5 mnd (altså før han skulle begynne å mates), var det null poeng for oss å ha setet.

De skal jo ikke sitte oppreist i stol før de setter seg opp sjøl (og det skjer gjerne ved 8-9 mnds alder). Hva gjør man da fra setet er for lite? Jeg syns det ble mye penger for noe som ikke kunne brukes i den tiden vi hadde mest bruk for det... Men helt sikkert supert for dem som får små barn!

Sniker fra desember. Jeg har to barn fra før, og de er litt større enn gjennomsnittet, derfor har vi ikke kunnet bruke newborn-sete. Er enig i at prinsippet er genialt, men når maxvekt er 9 kg, og gutten min var for lang for setet allerede da han var 4-5 mnd (altså før han skulle begynne å mates), var det null poeng for oss å ha setet.

De skal jo ikke sitte oppreist i stol før de setter seg opp sjøl (og det skjer gjerne ved 8-9 mnds alder). Hva gjør man da fra setet er for lite? Jeg syns det ble mye penger for noe som ikke kunne brukes i den tiden vi hadde mest bruk for det... Men helt sikkert supert for dem som får små barn!

Ungene kan bruke det før de er 8-9mnd. Sete er på enmåte som et bilsete, og en liten baby skal jo aldri sitte lenge i sånne seter i utgangspunktet, bare korte perioder. Så sete er beregnet fra nyfødt og til de blir eldre..

Ungene kan bruke det før de er 8-9mnd. Sete er på enmåte som et bilsete, og en liten baby skal jo aldri sitte lenge i sånne seter i utgangspunktet, bare korte perioder. Så sete er beregnet fra nyfødt og til de blir eldre..
Ja - det går jo fint hvis ungen får plass i setet og veier under 9 kg når de blir 8-9 mnd. Det gjorde IKKE mine:-P Prøvde å sette gutten min oppi da han var 5 mnd, og da stakk både hodet og knærne utenfor. Og begge barna passerte 9 kg da de var 4-5 mnd:-):-) Litt viking-gener her ja...

Åja - og selvfølgelig - er jo enig i at setet kan jo brukes fra de er nyfødt - jeg mente at de ikke kunne sitte i vanlig stol (altså UTEN newborn-setet) før de er 8-9 mnd. Og da ble det upraktisk for oss, i og med at setet ville være for lite allerede fra 4 mnds alder (altså før vi skulle begynne å mate), og vi da uansett måtte ha en annen sitte-løsning fram til de satte seg opp sjøl og kunne sitte i vanlig tripptrapp.

Ja - det går jo fint hvis ungen får plass i setet og veier under 9 kg når de blir 8-9 mnd. Det gjorde IKKE mine:-P Prøvde å sette gutten min oppi da han var 5 mnd, og da stakk både hodet og knærne utenfor. Og begge barna passerte 9 kg da de var 4-5 mnd:-):-) Litt viking-gener her ja...

Ååå, da skjønner jeg :-)

Noen som bilde? Jeg har en Kiddo Tripp Trap stol, kan newbornsetet settes på den? Eller er det Stokke-modellen det er snakk om?
Syns det er fint å ha ungen med seg til spisebordet, da slipper vi voksne å spise på omgang, dessuten så blir ungen vant med at det er ved spisebordet man spiser når han/hun begynner med grøt etc ...

Back
Topp