Newborn seat på tripp-trapp stolen eller vippestol?

Vi hadde begge deler sist, og hadde stor glede av begge deler. Vippestol er kjekt å ta med rundt i huset, og new born Seat er veldig kjekt med middagsbordet, og når vi begynte med smaksprøver. Vippestolen bør ikke stå på bord eller. Kjøpte begge deler brukt sist, så trenger ikke å bli så dyrt :)
 
Har begge deler etter 2-åringen. Brukte det ikke mye sist, men regner med å bruke newbornsetet mer denne gangen. Fint når vi andre sitter rundt bordet og spiser, og det kan fort ta litt tid med en 2-åring. [emoji4] Bare husk at babyer ikke skal ligge bakoverlent når de spiser fast føde, heller ikke smaksprøver! Det ødelegger brekningsrefleksen og kvelningsfaren blir mye høyere, spesielt når de sitter fastspent i newbornsetet! De skal enten sitte på fanget eller godt støttet opp i en barnestol frem til de klarer å sitte godt selv.
 
Tror vi går for kun vippstol her. Hadde vi hatt et stort hus og flere barn ville vi nok kjøpt new born setet.
 
Vi hadde begge deler og brukte mest vippestolene. Hadde en på badet som jeg fikk arvet av en venninne, og en i stue/kjøkken som lett kunne flyttes på. Vi brukte newborn seat sjelden, men dette var også lånt så sparte dermed penger på dette. Jeg vil anbefale å låne av venner/kjøpe brukt da det er mange som har kjøpt, men ikke brukt så ofte man trodde.
 
Vi hadde ikke newborn seat med første, kun vippestol. Men hadde både vippestol og newborn seat for andremann, men neste kun vippestolen som ble brukt (på gulvet vel å merke, den skal ikke settes opp på bord). Kommer ikke til å ha newborn seat denne gangen.

Vi har også kjøpt stokke steps med tilhørende vippestol. Helt genial stol og justerbar vippestol med nyfødtinnlegg. Liker også babysetet med brett på stokke steps bedre enn det du får til tripp trapp, siden det er justerbart ifht størrelse og ser litt mer ergonomisk ut (uten at jeg er noen ekspert)
 
Vi hadde kun vippestol til første, den ble med til min til og med [emoji4] brukte den når sønnen min var våken og fornøyd da vi skulle spise, når jeg skulle dusje og litt ellers også i løpet av dagen. Anbefaler å kjøpe en [emoji6] til min andre sønn fikk vi låne en sånn stokke newborn seat til å ha ved spisebordet og når jeg trengte å få minstemann opp av armlengde til lillebror som bare var 1 år og 3 mnd når min andre sønn ble født. Nå har jeg kjøpt ett til neste baby, kommer sikkert ikke til å bruke det mer enn ved måltider, men med tanke på to andre småtroll rundt spisebordet så syns jeg det ikke passer seg å la babyen ligge på bordet i vippestol.. heller ikke på golvet mens vi andre spiser.
 
Back
Topp