Newborn pass til spedbarn

Vemilia

Andre møte med forumet
hei, vi skal reise til italia når babyen er mellom 2 og 3 uker gammel og fikk beskjed om at vi da trenger noe som heter newborn pass. Noen andre som har erfaring med det? Det er visst ikke alle land som godtar et sånt pass siden det er uten personnr.

Ring politistasjonen som er de som driver med pass og hør?

Det var de som fortalte meg at jeg måtte ha et newbornpass, men de kunne ikke si om italia ville godkjenne det :( får ringe ambasaden imorgen.

personnummeret kan du få ganske kjapt etter fødsel... jeg tror jeg fikk det omtrent det øyeblikket jeg kom hjem fra sykehuset... tok bare kontakt med nav...

Dollface skrev:
personnummeret kan du få ganske kjapt etter fødsel... jeg tror jeg fikk det omtrent det øyeblikket jeg kom hjem fra sykehuset... tok bare kontakt med nav...

er det ikke folkeregisteret som sender ut personnr?

Å gikk det så raskt? Så NAV kan også ordne med dette?

litt-anonym skrev:

Dollface skrev:

er det ikke folkeregisteret som sender ut personnr?

jo, men nav får det ganske umiddelbart... jeg tok kontakt med nav som da hadde fått det fra folkeregisteret... det var ikke noe navn registrert ennå, men jeg måtte ha nummeret for å få søkt om bidrag og dna-testing.. :)

Back
Topp