Neurontin

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Noen som har gått på det?
Fikk resept på det i dag, og jeg er skikkelig i tvil om jeg tør gå på de.

Tror i alle fall jeg vil høre med en annen lege (også spesialist) hva hun mener.

Hmm.. legen sa det ikke var noen farer forbundet med dem. Kunne kjøre bi og alt. Men det første de på apoteket sa, var at de kunne være vanedannende, og man burde ikke kjøre bil.

Er det rød trekant på så skal man ikke kjøre bil.. er det ikke noen rød trekant på så avhenger det av hvilke bivirkninger man får... jeg går ikke på denne medisinen, men en annen.. og der står det at man må kjenne på det selv ettersom hvilke bivirkninger man har.. 

Nå kjenner jeg ikke til dette medikamentet, men når det gjelder trekantvarselen - så betyr ikke dette at man ikke kan kjøre bil, men at man skal være obs på at det kan påvirke en på en måte som kan være farlig trafikkmessig. Og at man derfor ikke bør kjøre bil hvis man ikke kjenner kroppens reaksjon på akkurat denne medisinen. Har selv gått fast på medisiner med varseltrekant, men har kjørt bil likevel fordi dette ikke har påvirket meg i den grad at jeg føler jeg er farlig i trafikken, og legen har støttet meg i dette.

Det var ikke først og fremst bilkjøringen, mer det at det var en million vanlige bivirkninger som i mitt tilfelle vil være mer plagsomt enn det medikamentet skal hjelpe mot.
I tillegg skulle dette være en langtidsgreie- måneder.. år. Og man skal være svært forsiktig så man ikke blir gravid mens man går på det. Da lar jeg heller være. I alle fall til jeg har snakket med den andre legen.

Og hva gjelder bilkjøring. Jeg er ny bak rattet, og vil ikke under noen omstendighet "ta sjansen". Det stod i pakningsvedlegget at man burde unngå bilkjøring men at det var forskjellig hvordan medisinen funker på folk. Når dobbelsyn, uklart syn, konsentrasjonsproblem, problemer med å tenke er vanlige bivirkninger, da synes jeg man skal la være å kjøre bil.

Ang bilkjøring og medisiner så gjelder det først og fremst at en ikke skal kjøre bil når en starter på medisinen, eller øker styrken. Kroppen må venne seg til stoffene i medisinen først.

Back
Topp