Nettutdanning?

Lykketroll m/2gutar

Forumet er livet
Noken her som har tatt utdannelse på nett??

Fornøgd med det??

var det tungt?

ellers erfaringar mottas med takk[:)]

Dytter. Lurer jeg også[:)]

dyyyyytt

Jeg holder på med nettutdanning nå. Hadde første eksamen den 11. januar. Synes det er en grei måte å studere på, men man må ha selvdisiplin for å klare å studere på den måten.
Er man flink til å sette av faste tider, f.eks., til å lese/gjøre oppgaver, går det veldig fint.

Jeg studerer gjennom NKI og synes opplegget der er veldig fint. Det er muligheter for å finne andre som studerer det samme og samarbeide med dem. Det er også eget forum for de forskjellige studiene som er fint å bruke aktivt nå man lurer på noe.

Har tatt en del nettstudier ja. Det er helt greit, men krever en god del selvdisiplin [8|]
Men det er kjekt aa faa studere naar det passer meg. Og man har laerere og raadgivere online som man kan diskutere med og stille spoersmaal om man staar fast. [:)]

Meldte meg opp til et fag ved BI i høst. Var kjempefornøyd med opplegget deres, alt man trengte lå ute på nettet. Det var videoer av forelesninger, oppsummeringer fra kapittlene, innlevering av oppgaver, forum og mye mer. Lurte man på noe var det bare å legge inn spørsmålet på forumet så svarte nettlæreren kjemperaskt. Eneste nedturen var at jeg ikke fikk tatt eksamen da jeg lå langflat og kasta opp! Men leverte sykmelding og får ta eksamen på nytt til våren. 

Så spennande!![:)]

Vurderar sterkt å ta utdanning på NKI![:)]

jeg satt faktisk å tittet litt på nettstudier nå, kunne tenkt meg det, men aner bare ikke hva[8|]

hva tenker du på å evt ta?

ORIGINAL: SiTrOn

jeg satt faktisk å tittet litt på nettstudier nå, kunne tenkt meg det, men aner bare ikke hva[8|]

hva tenker du på å evt ta?

Eg vurderar å ta barnehageassistent![:)]

ORIGINAL: tafas

kan man ta sykepleier utdanning på nett da?[:D][8D]

det veit eg ikkje..

Men gå inn på www.nki.no så finner du ut av det![:)]

ORIGINAL: OleSebastians mamma

det veit eg ikkje..

Men gå inn på www.nki.no så finner du ut av det![:)]

jeg vet at det er obliagatorisk oppmøte

tvilsomt.. men du kan ta desentraliserte studier.. dvs at du ikke trenger å reise helt til skolen for å få forelesninger..
Studiet er videre tilrettelagt for desentralisert undervisning og fjernundervisning. Tilretteleggingen omfatter: nettundervisning, videokonferanse, lokale samlinger og samlinger ved høgskolen. Studieopplegget krever at studentene har tilgang til
PC med internettoppkobling.

http://www.nordreisa.kommune.no/index.php?id=4606224&showtipform=1&cat=113700

se på nettsidene til høyskoler i nærheten av deg og se om de tilbyr dette.. de tilbyr det ved universitetet i agder vet jeg.. da samles studenter som bor veldig langt unna universitetet på en plass nærmere der de bor, hvor de får forelesninger via videooverføring..

Noken her som har tatt utdannelse på nett??

Jeg holder på nå, jeg tar generell studiekompetanse da! Så det er jo fag som historie, engelsk, samfunnsfag [:)]

Fornøgd med det??

Jeg er fornøyd med det hittil i allefall, jeg synes det er deilig å kunne bestemme litt mer selv på en måte.

var det tungt?

Noe er jo tungt stoff, men det kommer jo helt ann på hvilke fag du har.

ellers erfaringar mottas med takk[:)]

Sambo tar også utdanning over nett nå, og han tar barne og ungdomsarbeider, og han klarer det utrolig bra. Han er kjempe flink, og han har ikke hatt noen av fagene før, han jobber i barnehage, det er kanskje ett pluss. Men ja, han er veldig fornøyd [:)]

Back
Topp