Nettstudier

siljeheleen

Glad i forumet
Er det noen som studerer/har studert over nett før?

Jeg sliter mye med fravær på skolen. Jeg er mye syk, er gravid og trives dårlig på skolen i tillegg. Så jeg kan tenke meg at det heller lønner seg med nettstudie for meg, siden det kun er fraværet som drar meg ned på skolen.

Er det for sent å "melde seg på" nå?
Har jeg samme rettigheter som ved vanlig skole? altså, stipend, stønad til barnetilsyn og sånt..

Kan noen fortelle meg litt om nettstudier, hvordan dere gjorde det osv? :)

Ingen?

På nettstudier kan du melde deg på til og med på julaften[;)]

Jeg studerte gjennom NKI pga mye sykdom. Jeg hadde ingen faglige problemer, bare at jeg klarte ikke møte opp, og det fungerte kjempe bra for meg. Fikk kjempe gode karakterer både på kurset og eksamen.
Du trenger en god dose selvdisiplin, god ordensans og lærer godt selv.
Jeg tok kontakt med NKI, betalte inn første del betaling, fikk bøkene og info i posten, så var det bare å starte å lese og gjøre oppgaver. Jeg gjorde oppgaver når jeg var frisk og i stand til det. Noen ganger gjorde jeg ikke en dritt på flere mnd, andre ganger jobbet jeg meg gjennom ei bok på 1 uke. Så du jobber i eget tempo.
Du kan bruke inntil 2 år på et kurs, men skal du ha stipend så må du være ferdig med siste innlevering innen det er gått 10 mnd (12 mnd om du får sommerferien midt inne i året)
Lurer du på noe, så bare spør.

ORIGINAL: anonymmamma

Får man tatt eksamen på nett også da? [:)]

Nei, der må du melde deg opp til privatist eksamen ved en videregående skole eller høyskole (frist for eksamen til jul 15 sept. og for eksamen til sommeren 15 januar (eller var det 15 februar)). Da får du brev fra den videregående skolen/ høyskolen du meldte deg opp hos, ang. dato, hjelpemidler osv. Ofte har man eksamen samtidig som de som tar samme kurset gjennom ordinær opplæring.

Back
Topp