Nettstudier og tidsbruk

1980

Elsker forumet
Jeg vurderer å ta helsesekretærstudiet. Det regnes som et fulltidsstudium på 3 semester, jeg regner med det er 1,5 år. Da lurer jeg på, hvor mye sånn ca må man lese hver dag da? Jeg skjønner det avhenger av studieteknikk og hvor effektiv man klarer å være, men kanskje noen kan gi meg en liten pekepinn...? :)

Ta alle sider i pensum og del på antall dager, da får du en liten pekepinn på hva du minimum bør lese hver dag

Jeg aner vel egentlig ikke med et nettstudie, men på universitet er det forventet at inkludert seminar, forelesninger og det man leser/studerer utenom, skal bruke ca 40 timer i uka på studiene.

Når jeg var yngre hadde jeg en venninne som tok siste året på videregående blant annet som nettstudie, hun la opp dagene sine som en vanlig skoledag, fra 08-15 og med pause midt på dagen.

jeg har et lignende studie nå, bruker alt ifra 2-6 timer hver dag og bruker også helger :)
må kunne variere litt da snuppa mi kun får hvert i barnehagen fra 08.00-12.30 og mannen er opptatt fra 08.00 til 18.45 nesten hver dag :o

Eg har tatt medisinsk sekretær, men det var nok eit mindre kurs enn dette. For meg som kom rett fra allmennfag og var vant til å lese mykje og skrive oppgaver var det veldig lett. Aldri fått så gode karakterar før, og eg las maks ein time pr dag:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har du helse- og oppvekstfag frå før, eller skal du ta heile den 3-årige vgs? Evt, har du generell studiekompetanse? For då er det i alle fall veldig lite lesing som skal til på første året:D

Har du helse- og oppvekstfag frå før, eller skal du ta heile den 3-årige vgs? Evt, har du generell studiekompetanse? For då er det i alle fall veldig lite lesing som skal til på første året:D
Jeg mangler nyere historie på gen stud, gikk allmenn retning for mange år siden. Men det er vel neppe nødvendig å ha her.. Såvidt jeg kan se på opk sine studier er det 3 studieretningsfag pr år? Kan det stemme?

Jeg mangler nyere historie på gen stud, gikk allmenn retning for mange år siden. Men det er vel neppe nødvendig å ha her.. Såvidt jeg kan se på opk sine studier er det 3 studieretningsfag pr år? Kan det stemme?
Eg har tatt første året, og der var tre studieretningsfag. Og dei, syns eg, krevde svært lite lesing. Det er veldig mykje "common sense". Så lenge du har forståelsen inne for det som står der, så gjer du det bra. Eksamen er ei veldig åpen oppgave, og du får ha med både bok og notatar:-)

stemmer det ja. ihvertfall første året og ser ut til å være likt hvis man ser på antall eksamener man skal ta de andre årene :)

og det første året er veldig lett ;)

Jeg tar helsesekretær komprimert løp. Kommer helt ann på hvor fort ting fester seg:)

Eg har tatt medisinsk sekretær, men det var nok eit mindre kurs enn dette. For meg som kom rett fra allmennfag og var vant til å lese mykje og skrive oppgaver var det veldig lett. Aldri fått så gode karakterar før, og eg las maks ein time pr dag:)

Tror eneste forskjellen er at helsesekretær er en beskyttet tittel:) og kanskje labkurset er litt mindre omfattende på medisinsksekretær? Har dere hatt spirometri og 24 t blodtrykk? Tror ikke det er store forskjeller:))

Eg har tatt første året, og der var tre studieretningsfag. Og dei, syns eg, krevde svært lite lesing. Det er veldig mykje "common sense". Så lenge du har forståelsen inne for det som står der, så gjer du det bra. Eksamen eei veldig åpen oppgave, og du får ha med både bok og notatar:)
Åpen bok, liker ikke.. Minnes en økonomitentamen for mange år siden:p Men det er vel sånn det er nå:) jeg tenkte også første året var grei skuring, man får jo en del med seg som forelder og noen år på baken, ifht som sekstenåring..

På nett? Du mener 3 år på 1,5 da? Det var noe snakk om et labkurs lenger opp her, hvordan gjør man det via nett? :)
Du må nok ordne deg praksis et sted å lære det som står u læreplanen. Siste eksamen er praktisk:)

Du må nok ordne deg praksis et sted å lære det som står u læreplanen. Siste eksamen er praktisk:)
Ja, jeg vet det, men et sånt kurs er vel litt mer omfattende enn bare praksis tenkte jeg.. Men jeg skal ta meg en tur på VO og forhøre meg litt:)

Ja, jeg vet det, men et sånt kurs er vel litt mer omfattende enn bare praksis tenkte jeg.. Men jeg skal ta meg en tur på VO og forhøre meg litt:)
Det er bare de som har undervisning på vgs som får det med tror jeg. Det er ikke noe mer omfattende enn det som skjer på et legekontor. Blodprøver osv. Diktafon og winmed/ dips (eller det som brukes) må du også lære:)

Tror eneste forskjellen er at helsesekretær er en beskyttet tittel:) og kanskje labkurset er litt mindre omfattende på medisinsksekretær? Har dere hatt spirometri og 24 t blodtrykk? Tror ikke det er store forskjeller:))
Nei ingen spirometri eller BT, var ikkje særleg omfattande. Hugsar ikkje alt no, er mange år sidan. Men veldig greit å ha lært å ta blodprøver, det lærer me ikkje på sjukepleien nemlig:)

Back
Topp