Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samme her. Og siden min sitter en del på Youtube, har vi satt på slik begrenset tilgang der også. Sjekker jevnlig logger der også. Jeg vet jo hva gutten min er lært opp til (jeg og pappaen er data-entusiaster, så sikkerhet og nettvett er ikke ukjent for oss), men jeg vet om et par av "vennene" hans som ser på ganske grusomme ting... De er 8 år... Han har ikke vært hjemme hos de, men de snakker om det på skolen.Her har jeg stilt inn på at det ikke skal vise upassende ting, var vel en innstilling iforhold til at det er barn som bruker det. Ellers så er jeg jevnlig å sjekker logger og ber om å få se hva hun ser på. Hun får heller ikke sitte på rommet og være på Internett. Når hun allikevel har klart å komme seg inn på ting som jeg ikke syntes er passende (vi har snakket om hva som er lov og ikke, og hvorfor det er slik) så mister hun muligheten til å bruke mobil/iPad for så og så lang tid. Hun er blitt veldig flink til å følge reglene.
Hos venner syntes jeg det er værre, men dialog med de andre foreldre om hva som er greit å være inne på og ikke er en god start..
Men å begrense tilgang til for eksempel Youtube, kan være rimelig greit for en på 8. Man kan ikke alltid sitte og se på skjermen sammen med barnet. Og på Youtube popper det opp ting i tide og utide, uavhengig om man har vært inne på et slikt "tema" fra før eller ikke. Om han kan vente noen år med å se en god del grusomme ting som har 18årsgrense på Youtube, ja så bidrar jeg gjerne til det. Jeg mener det er helt innafor å sette passord på klipp etc med grense 18 år.Vi følger med , ingenting sperres dor det lærer man ikke nettvett av
Tja vi har ikke opplevd at ting bare popper opp til nå hvertfall.Men å begrense tilgang til for eksempel Youtube, kan være rimelig greit for en på 8. Man kan ikke alltid sitte og se på skjermen sammen med barnet. Og på Youtube popper det opp ting i tide og utide, uavhengig om man har vært inne på et slikt "tema" fra før eller ikke. Om han kan vente noen år med å se en god del grusomme ting som har 18årsgrense på Youtube, ja så bidrar jeg gjerne til det. Jeg mener det er helt innafor å sette passord på klipp etc med grense 18 år.