Nettsikkerhet barn

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvilke sperrer kan man sette på Internett for barn? Både generelt og de forskjellige feks safari, YouTube osv

Hvilke sperrer kan man sette på Internett for barn? Både generelt og de forskjellige feks safari, YouTube osv

jeg vet at på mac så er det en foreldrekontroll funksjon, hvis det er det du mente? ellers så skal det vel gå ann å sperre enkelte sider i nettleseren, de har det på enkelte arbeidsplasser så da burde det fungere privat også.

jeg vet at på mac så er det en foreldrekontroll funksjon, hvis det er det du mente? ellers så skal det vel gå ann å sperre enkelte sider i nettleseren, de har det på enkelte arbeidsplasser så da burde det fungere privat også.
Ja det var sånne ting jeg mente. Har
Mac, men det er med ipad som brukes. Men det er vel kanskje mye likt siden de begge er apple-produkter...?

Ja det var sånne ting jeg mente. Har
Mac, men det er med ipad som brukes. Men det er vel kanskje mye likt siden de begge er apple-produkter...?

Hmm usikker på ipad altså :/ har det selv men har aldri tenkt over det.
Har du prøvd å se på instillinger og på safari?

På Explorer skal d finnes muligheter for å sperre tilgang til enkelte typer sider osv.

På ipad: gå inn på innstillinger - generelt- restriksjoner. Slå på restriksjoner. Så går du ned til der det står nettsteder, og klikker på den :)

Back
Topp