nettigtruser...

Miriamsmams

Glad i forumet
Jeg husker da jeg fødte sistgang så fikk jeg en nettingtruse. Jeg spurte om jeg til men det fikk jeg da ikke sånn måtte jeg ordne selg. Har dere med dere det? hva koster det?
 
Jeg fikk på sykehuset.
 
Jeg fikk på sykehuset. Men vet det er forskjellig fra sted til sted om hva man må ordne med selv.. Noen sykehus kan man låne klær til babyen, ( som her i Skien) mens andre steder må man ha med alt selv.. Vet også at enkelte steder må man ordne med de store binda selv...

Legger ved en link  til apotek1 med div priser og nettingtruser..

http://www.apotek1.no/webapp/wcs/stores/servlet/SearchDisplay?searchTermScope=&searchType=0&filterTerm=&maxPrice=&showResultsPage=true&langId=200&beginIndex=0&sType=SimpleSearch&metaData=&pageSize=12&manufacturer=&resultCatEntryType=2&catalogId=10051&pageView=image&searchTerm=Netting+truser&facet=cas_f2_ntk_cs%3A%28%22Netting%22%29&minPrice=&storeId=10151&tab=1
 
På Ahus får man det man trenger av nettingstruser, bind, klær til baby, skjorter til deg selv, bleier osv., gudskjelov:-)
 


janett85 skrev:
Jeg fikk på sykehuset. Men vet det er forskjellig fra sted til sted om hva man må ordne med selv.. Noen sykehus kan man låne klær til babyen, ( som her i Skien) mens andre steder må man ha med alt selv.. Vet også at enkelte steder må man ordne med de store binda selv...

Legger ved en link  til apotek1 med div priser og nettingtruser..

http://www.apotek1.no/webapp/wcs/stores/servlet/SearchDisplay?searchTermScope=&searchType=0&filterTerm=&maxPrice=&showResultsPage=true&langId=200&beginIndex=0&sType=SimpleSearch&metaData=&pageSize=12&manufacturer=&resultCatEntryType=2&catalogId=10051&pageView=image&searchTerm=Netting+truser&facet=cas_f2_ntk_cs%3A%28%22Netting%22%29&minPrice=&storeId=10151&tab=1

Fødte i skien sist, men fikk en truse, men fikk ellers klær til babyen og meg selv da
 
her så får man på sykehuset (trodde det var vanlig). ligger nye i en stor korg på badene på sykehuset her.
 
Fødte på Bærum sist, da fikk jeg både bleier og truser. Vet ikke hvordan det er på Hammerfest, som jeg skal til nå...
 
På kongsvinger så henger det korger med både bind og nettingtruser på badet. Heldigvis!! Hadde ikke orka å ordne med det selv :P
 
På sykehuset der jeg fødte førstemann lå det både nettingtruser, bind/damebleier, sykehusskjorter og hva man måtte trenge i kurver og på hyller inne på hvert bad - samt klær, gulpekluter, babybleier osv i skuffene på stellekommodene på hvert rom. Tok tilogmed hjem flere nettingtruser og damebleier da vi dro derfra til første dagene hjemme. Syns de var veldig kjekke når blødningen fremdeles var stor, og kommer nok til å gjøre det samme igjen denne gang :)
 


Sugarplum Fairy skrev:
Fødte på Bærum sist, da fikk jeg både bleier og truser. Vet ikke hvordan det er på Hammerfest, som jeg skal til nå...


Hvis jeg ikke tar helt feil, så har de alt på sykhuset der. Har i alle fall ikke hørt om noen av venninnene mine som har måttet ha med selv! :)
 
På sus har dem også sluttet med å gi ut netting truser sies det.. Søstra mi kjøpte på apoteket hun,var 3 stk i pakken. Eg tok med hjem fra forrige fødsel;)
 
JEg fikk truser både på første og andre fødsel, men fikk beskjed fra jordmora mi at nå har de slutta å dele ut (på sus). Vi får kun den aller første. Jeg kjøpte noen Tena truser på apoteket, er ikke netting, men er sånn engangs.
 


Fru Håttentått skrev:
På sus har dem også sluttet med å gi ut netting truser sies det.. Søstra mi kjøpte på apoteket hun,var 3 stk i pakken. Eg tok med hjem fra forrige fødsel;)


Hmm kan eg spørr når du har hørt dette. Har ei venninne som fikk baby for en måned siden og hun sa at hun fikk nettingtruser av sus....
 


SizziJanuarspire<3 skrev:


Fru Håttentått skrev:
På sus har dem også sluttet med å gi ut netting truser sies det.. Søstra mi kjøpte på apoteket hun,var 3 stk i pakken. Eg tok med hjem fra forrige fødsel;)


Hmm kan eg spørr når du har hørt dette. Har ei venninne som fikk baby for en måned siden og hun sa at hun fikk nettingtruser av sus....

Jeg ble fortalt det på jordmor-kontroll ihvertfall...
 
Fikk alt sånnt på sykehuset jeg ja, men ville bruke egne truser jeg da.. Har kjøpt en 5-pk. store maxitruser i str 42/44 hehehe... Syntes nettingtrusene var så ekle å ha på;-)
 
Et lite spørsmål...disse nettingtrusene på sykehuset, kommer de i forskjellige størrelser?
Er en ganske så brei dame når det kommer til ræva....hehe Så min frykt er at jeg kommer dit så er det ingenting som passer :-S flaut....
 
Var på apoteket i går, og hun som jobbet der hadde født på Hammerfest, og sa at du fikk alt der. Jeg kjøpte allikevel noen truser med litt mer hold (disse), som sikkert er gode å ha på hjemoverturen og hjemme. De er dyrere, men vaskbare.

Sugarplum Fairy skrev:
Fødte på Bærum sist, da fikk jeg både bleier og truser. Vet ikke hvordan det er på Hammerfest, som jeg skal til nå...



 
Har fått begge mine i Fredrikstad på søf og der har vi fått det vi trengte tok til og med med meg hjem:))
 


Katala skrev:
Et lite spørsmål...disse nettingtrusene på sykehuset, kommer de i forskjellige størrelser?
Er en ganske så brei dame når det kommer til ræva....hehe Så min frykt er at jeg kommer dit så er det ingenting som passer :-S flaut....

Det lurer jeg på også!! :)
 
Back
Topp