Netthandel mamma og barn

Bkno3972862

Andre møte med forumet
Hei alle sammen
Jeg går og tenker på å starte en nettbutikk for foreldre og barn.
I den sammenheng søker jeg å få litt innspill fra dere.
Er det per i dag noe dere savner i dagens nettbutikker?
Noe dere syntes er vanskelig å få tak i ?
Skriv gjerne ned hva slags klær, utstyr dere liker å handle på nett.
Hva får dere til å velge hvilken butikk dere handler i?
Håper på mange innspill slik at jeg kan ta dette med videre i planleggingen:)

Hva som bestemmer hvilken butikk jeg velger er en blanding av pris, leveringstid og fraktkostnad.

Det jeg savner generelt er stilige og fargerike klær til gutt. Alt er stort sett blått og grått. Ullklær i knallblått, rødt, grønt etc hadde vært gøy:)

Syns også det er viktig med gode beskrivelser av varene, en liten tekst med kvalitet, hvordan de er i str etc. Og ikke minst en oversiktlig nettside! Hvis siden er rotete orker jeg rett og slett ikke.

Hei
Tusen takk for bra innspill:)
Kan jeg spørre deg om hvilket betalingssystem du foretrekker? Feks Klarna, kredittkort, paypal osv.
Er mellom 2 og 5 dagers leveringstid greit?
Helt enig med deg at det hadde vært fint med fargerike klær til gutt, har selv en liten gutt på 6 mnd og det går mye i blått, brunt og grått.:)

Hei
Kan jeg spørre deg om hvilket betalingssystem du foretrekker? Feks Klarna, kredittkort, paypal osv.
Helt enig med deg at det hadde vært fint med fargerike klær til gutt, har selv en liten gutt på 6 mnd og det går mye i blått, brunt og grått.:)

Jeg betaler alltid med kredittkort. Mellom 2 og 5 dager er kjempebra:)

Ullklær i annet enn rosa/lilla og blått. Hva med gul, orange, turkis eller grønt?

Gode priser, ull i spreke farger, oversiktlig nettside og paypal hadde vært drømmen. Særlig paypal savner jeg i norske nettbutikker!

Hei
Men mindre det er en stor økonomisk utfordring å tilby flere alternativer vinner du nok på å tilby alle tre betalingsmåtene. Jeg bruker PayPal der jeg kan, og kredittkort ellers.

Under en ukes leveringstid er akseptabelt for meg, men jo kjappere det kommer jo mer positivt innstilt blir jeg til gjenkjøp.
Tilby f.eks. raskere levering mot høyere frakt. Eller motsatt da, lavere frakt, men senere levering.

En god hjemmeside er det viktigste for å holde på kundene. Hvis det blir for vanskelig å finne ting går de heller en annen plass. Hvis det blir for mange klikk for å fullføre ordren detter de gjerne av.
Jeg er samboer med en webanalytiker som selv har drevet nettbutikk, så jeg har fått tutet ørene fulle av slikt. ;)

Gode priser, ull i spreke farger, oversiktlig nettside og paypal hadde vært drømmen. Særlig paypal savner jeg i norske nettbutikker!
Supert, tusen takk:)
Her var det mange gode innspill. Kule farger på ullklær er tydeligvis noe som faller i smak.

Helt enig hegedm, ryddig hjemmeside er helt nødvendig. Hva syntes du med log in/registring ( adr mm), helt mot slutten når du betaler, eller på tidligere tidspunkt?
Ha en forsatt strålende helg alle sammen:)

Log inn muligheter på et tidlig tidspunkt, og en ønskeliste/huskeliste. Jeg er ofte inne å surfer, og finner ting jeg vil bestille når pengene er der, derfor greit med en sånn liste :) og 3 klikk bør holde før en når betalingssiden. Og flere betalingsmuligheter er vel det besten:)
For min del er det vel pris det kommer an på. Mye norsk er veldig dyrt. Liker godt mimmis.no, selv om de kunne ha litt ryddigere sider. Fokuser på et utvalg, og bli god på det, istedet for litt av alt - både klær, leker, møbler og utstyr.
Jeg er mer intressert i utstyr enn klær :)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

T
Log inn muligheter på et tidlig tidspunkt, og en ønskeliste/huskeliste. Jeg er ofte inne å surfer, og finner ting jeg vil bestille når pengene er der, derfor greit med en sånn liste :) og 3 klikk bør holde før en når betalingssiden. Og flere betalingsmuligheter er vel det besten:)
For min del er det vel pris det kommer an på. Mye norsk er veldig dyrt. Liker godt mimmis.no, selv om de kunne ha litt ryddigere sider. Fokuser på et utvalg, og bli god på det, istedet for litt av alt - både klær, leker, møbler og utstyr.
Jeg er mer intressert i utstyr enn klær :)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app
Tusen takk for flott tilbakemelding, her var det mye bra å ta med seg:):)

For meg er selve oppsettet på siden viktig! Er det rotete og tungvidt å komme seg rundt på siden er det sjelden jeg hanler der ;) Betaler kun med kredittkort... Jeg er også glad i å velge porto mot leveringstid, er det noe jeg kan vente 1-2 uker med å få, og dermed betale mindre i porto kommer jeg stort sett alltid tilbake til den butikken :)

PayPal er gull. Terskelen for å handle er mye lavere hvis jeg slipper å lete etter kortnummer osv. Oversiktlige nettsider med god informasjon om produktene. For meg er ikke leveringstid avgjørende. Jeg sammenligner pris mellom de forskjellige nettbutikkene.

Hei
Jeg har selv aldri testet paypal, men skjønner at dette er et populært alternativ. Har selv avstått fra å kjøpe fordi jeg ikke har hatt kort i umiddelbar nærhet. Er nok viktig som dere påpeker å kunne handle uten å bruke kortnummer som et alternativ:)

Back
Topp