Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jepp. Studerer fullt nåNoen her som tar eller har tatt nettbaserte studier på fulltid? Vil gjerne høre alt om det! Hvor mye tid daglig brukte du, hvordan var opplegget, jobbet du ved siden av, osv.
Hva studerer du? 3-7 timer i uken er jo ingenting... Jobber 80 % nå, vurderer å gå ned til 40 eller 60, og så da vikardager om jeg har tid.Jepp. Studerer fullt nå![]()
Jeg jobber ikke ved siden av. Men,mulig jef må finne meg en sommerjobbleser ca 3-7 t i uken
Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡
Jeg studerer via eCademy.
Det er nettsamling med lærer en time en gang i uka. Dette blir tatt opp,så man MÅ ikke være med. Det er da fullt mulig å se opptaket i ettertid.
Det er innlevering av oppgave hver 3. uke.
Jeg jobber 80% vedsidenav. Har permisjon en dag i uka slik at jeg har en hel dag til skolearbeid.
De sier at en gjennomsnittstudent bruker ca 20 timer i uka på oppgavene.
Det er veldig viktig at man er strukturert og har selvkontroll slik at man får jobbet med oppgaven utenom dette.
Studiet jeg går startet i januar og avsluttes med en 3 dagers hjemmeeksamen i november.
Jeg vurderer å ta helsefagarbeider på nett. Syns du det var vanskelig? Og hvor lang til tar det?Yes![]()
Jeg har utdannet meg til både interiør designer og helsefagarbeider takket være nettstudier.
Det var perfekt for meg og jeg kunne bestemme selv når jeg ville studere, hvor lang tid jeg brukte av gangen osv.
Det beste med det ene var vel det at jeg kunne jobbe ved siden av så mye jeg måtte ønske og det passet perfekt for meg som hadde ei lita tulle . Da var vi sikre på at økonomien skulle gå rundt hver mnd![]()
Man kan også søke lånekasse og stipend og lån for mange av nettstudier![]()
Ønsker oss nr 2 så inderlig <3
PP1 - 27
PP2 - 45 Kjemisk (?)
PP3 - ?
Noen som vet hvordan det er åta vernepleien som netstudie? Om det i det heletatt går ann?
Jeg er helsefagarbeider å har vært utdannet som det i 5 år, og vil gjerne gå videre, enten til sykepleier eller vernepleier..
Hjelp?
Det går ikke Ann. Men hvis du søker deg til deltid så er det nok Endel som er på nett og ikke så ofte på skolen. Men dette er over 4 år.
Hvor gammel er du?
Du kan søke med realkompetanse hvis du har fylt 25(for sent i år uansett).
Opptakskravene til studie skal stå på høgskolen du vil søke deg til.
Hvis du ikke har allmenn da
Sendt fra iphone via bv forums app
Har ikke almenn, og jeg er ikke 25 år, er 23 men hadde ikke blitt nettstudie i år uansett da jeg ble mamma i januarSent from my iPhone using BV Forum
Da anbefaler jeg folkeuniversitetet sine nettstudierJeg vurderer å ta helsefagarbeider på nett. Syns du det var vanskelig? Og hvor lang til tar det?
Sent from my iPhone using BV Forum
AhaaNei, det er ikke noe automatikk i det.
Du kan søke med realkompetanse på de studiene som er relevant til den utdannelsen eller jobben du allerede har. Så vernepleier eller sykepleier passer jo inn under det.
Realkompetanse er at du må fylle 25 år i opptaksåret. Så det vil da si om 2 år i ditt tilfelle(?) og du må ha jobbet 100% i 5 år(relevant til studien du søker). Du kan ha jobbet 50% i 10 år også. De regner ut alt og legger sammen for å se hvor lenge du har jobbet 100%. Må ikke være fast stilling. Du kan få 1 år for relevant utdannelse, så du får 1 år yrkeserfaring for helsefagarbeideren. Så kan du få et år for barn. Hvis du har noen verv av noe slag eller har jobbet frivillig så tels det også.
Så er det lokale regler som gjelder for den studieretningen du velger på de ulike skolene. Men sykepleier MÅ du ha allmennfaglig matte uansett. I fjor var det hvertfall sånn at du måtte ha yrkesfaglig engelsk på vernepleier(men det har du jo gjennom helsefagarbeider utdannelsen din). Så må du skrive et brev hvor du beskriver hvorfor du vil søke studie og hvordan du tenker å fullføre
Sent from my iPhone using BV Forum