Nettbaserte studier?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Noen her som tar eller har tatt nettbaserte studier på fulltid? Vil gjerne høre alt om det! Hvor mye tid daglig brukte du, hvordan var opplegget, jobbet du ved siden av, osv.

Ingen tips, men jeg lurer også. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har gjort det. Studerte kristendom grunnfag som fjernstudie. Fikk to kompendier med artikler fra pensum, pluss to eller tre bøker.

Kommer veldig an på typen studie, og typen student. Det var et fulltidsstudie i den forstand at jeg fikk 30 stp per semester, men jeg brukte forsvinnende lite tid, leste nesten ingenting og gjorde alt annet. Skrev de to oppgavene jeg måtte levere, brukte kanskje 3-4 dager på hver av dem, og så leste jeg kompendiene i ca en uke før eksamen. Jeg stod med svært varierende resultat.

Jeg meldte meg bare opp fordi det var en enkel måte å ikke miste stipendet på. Om jeg hadde vært mer interessert i faget hadde jeg kanskje dedikert meg selv mer, ihvertfall i dag, men jeg er ikke typen som klarer å lære av å lese, og jeg trenger påtvunget studiestruktur :)

går det nå men har nettopp begynt og jobber nå fremtil 1. mai, og anbefaler ikke min jobb og fulltid studie ;)
studerer apotektekniker inne på OPK og har x antall oppgaver som må leveres inn før eksamen men ingen tidsfrist :)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Noen her som tar eller har tatt nettbaserte studier på fulltid? Vil gjerne høre alt om det! Hvor mye tid daglig brukte du, hvordan var opplegget, jobbet du ved siden av, osv.
Jepp. Studerer fullt nå :-)
Jeg jobber ikke ved siden av. Men,mulig jef må finne meg en sommerjobb :-) leser ca 3-7 t i uken :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Jepp. Studerer fullt nå :-)
Jeg jobber ikke ved siden av. Men,mulig jef må finne meg en sommerjobb :-) leser ca 3-7 t i uken :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡
Hva studerer du? 3-7 timer i uken er jo ingenting... Jobber 80 % nå, vurderer å gå ned til 40 eller 60, og så da vikardager om jeg har tid.

Jeg studerer via eCademy.
Det er nettsamling med lærer en time en gang i uka. Dette blir tatt opp,så man MÅ ikke være med. Det er da fullt mulig å se opptaket i ettertid.
Det er innlevering av oppgave hver 3. uke.
Jeg jobber 80% vedsidenav. Har permisjon en dag i uka slik at jeg har en hel dag til skolearbeid.
De sier at en gjennomsnittstudent bruker ca 20 timer i uka på oppgavene.

Det er veldig viktig at man er strukturert og har selvkontroll slik at man får jobbet med oppgaven utenom dette.
Studiet jeg går startet i januar og avsluttes med en 3 dagers hjemmeeksamen i november.

Jeg studerer via eCademy.
Det er nettsamling med lærer en time en gang i uka. Dette blir tatt opp,så man MÅ ikke være med. Det er da fullt mulig å se opptaket i ettertid.
Det er innlevering av oppgave hver 3. uke.
Jeg jobber 80% vedsidenav. Har permisjon en dag i uka slik at jeg har en hel dag til skolearbeid.
De sier at en gjennomsnittstudent bruker ca 20 timer i uka på oppgavene.

Det er veldig viktig at man er strukturert og har selvkontroll slik at man får jobbet med oppgaven utenom dette.
Studiet jeg går startet i januar og avsluttes med en 3 dagers hjemmeeksamen i november.

Hva studerer du? Har lyst til å studere jeg også, men får det ikke til om jeg må fysisk til ett skolebygg. Så nettstudie er ett godt alternativ :)

Yes :D

Jeg har utdannet meg til både interiør designer og helsefagarbeider takket være nettstudier.

Det var perfekt for meg og jeg kunne bestemme selv når jeg ville studere, hvor lang tid jeg brukte av gangen osv.
Det beste med det ene var vel det at jeg kunne jobbe ved siden av så mye jeg måtte ønske og det passet perfekt for meg som hadde ei lita tulle . Da var vi sikre på at økonomien skulle gå rundt hver mnd :)
Man kan også søke lånekasse og stipend og lån for mange av nettstudier :)

Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP1 - 27
PP2 - 45 Kjemisk (?)
PP3 - ?

Yes :D

Jeg har utdannet meg til både interiør designer og helsefagarbeider takket være nettstudier.

Det var perfekt for meg og jeg kunne bestemme selv når jeg ville studere, hvor lang tid jeg brukte av gangen osv.
Det beste med det ene var vel det at jeg kunne jobbe ved siden av så mye jeg måtte ønske og det passet perfekt for meg som hadde ei lita tulle . Da var vi sikre på at økonomien skulle gå rundt hver mnd :)
Man kan også søke lånekasse og stipend og lån for mange av nettstudier :)

PP1 - 27
PP2 - 45 Kjemisk (?)
PP3 - ?
Jeg vurderer å ta helsefagarbeider på nett. Syns du det var vanskelig? Og hvor lang til tar det?:)

Jeg studerer på nett, itilegg til 100% fast jobb. Dette er et fordypningsfag, som jeg egentlig ikke trenger. Så nå angrer jeg igrunnen på at jeg tok det. Har hatt flere innleveringer, som har tatt LANG tid. I starten prøvde jeg å lese litt hver dag, men nå har det glidd veldig ut pga mye på jobb og innleveringene tar såpass lang tid. Mye pensum - 8-9 bøker, 2 kompendium.. Eksamen nå før sommeren. Har ikke fått lest noe særlig :(

Noen som vet hvordan det er åta vernepleien som netstudie? Om det i det heletatt går ann?
Jeg er helsefagarbeider å har vært utdannet som det i 5 år, og vil gjerne gå videre, enten til sykepleier eller vernepleier..
Hjelp? :)

Sendt fra iphone via bv forums app

Noen som vet hvordan det er åta vernepleien som netstudie? Om det i det heletatt går ann?
Jeg er helsefagarbeider å har vært utdannet som det i 5 år, og vil gjerne gå videre, enten til sykepleier eller vernepleier..
Hjelp? :)

Det går ikke Ann. Men hvis du søker deg til deltid så er det nok Endel som er på nett og ikke så ofte på skolen. Men dette er over 4 år.

Hvor gammel er du?
Du kan søke med realkompetanse hvis du har fylt 25(for sent i år uansett).

Opptakskravene til studie skal stå på høgskolen du vil søke deg til.

Hvis du ikke har allmenn da :)

Har ikke almenn, og jeg er ikke 25 år, er 23 men hadde ikke blitt nettstudie i år uansett da jeg ble mamma i januar :)
Men trodde man fikk studiekometanse av å ha jobbet så så mange år i relevant jobb som du tar nettstudie i? Eller har jeg missforstått helt? :P

Nei, det er ikke noe automatikk i det.

Du kan søke med realkompetanse på de studiene som er relevant til den utdannelsen eller jobben du allerede har. Så vernepleier eller sykepleier passer jo inn under det.

Realkompetanse er at du må fylle 25 år i opptaksåret. Så det vil da si om 2 år i ditt tilfelle(?) og du må ha jobbet 100% i 5 år(relevant til studien du søker). Du kan ha jobbet 50% i 10 år også. De regner ut alt og legger sammen for å se hvor lenge du har jobbet 100%. Må ikke være fast stilling. Du kan få 1 år for relevant utdannelse, så du får 1 år yrkeserfaring for helsefagarbeideren. Så kan du få et år for barn. Hvis du har noen verv av noe slag eller har jobbet frivillig så tels det også.

Så er det lokale regler som gjelder for den studieretningen du velger på de ulike skolene. Men sykepleier MÅ du ha allmennfaglig matte uansett. I fjor var det hvertfall sånn at du måtte ha yrkesfaglig engelsk på vernepleier(men det har du jo gjennom helsefagarbeider utdannelsen din). Så må du skrive et brev hvor du beskriver hvorfor du vil søke studie og hvordan du tenker å fullføre :)

Jeg vurderer å ta helsefagarbeider på nett. Syns du det var vanskelig? Og hvor lang til tar det?:)

Da anbefaler jeg folkeuniversitetet sine nettstudier :) det er billigst. Nei det er ikke vanskelig, jeg fikk 6 i standpunkt. jeg brukte 1 år på studiet. Mn da anbefaler jeg å jobbe som pleie assistent ved siden av studiene da er det mye lettere å forstå det teoretiske stoffet :)

PP1 - 27
PP2 - 45 Kjemisk (?)
PP3 - ?

Nei, det er ikke noe automatikk i det.

Du kan søke med realkompetanse på de studiene som er relevant til den utdannelsen eller jobben du allerede har. Så vernepleier eller sykepleier passer jo inn under det.

Realkompetanse er at du må fylle 25 år i opptaksåret. Så det vil da si om 2 år i ditt tilfelle(?) og du må ha jobbet 100% i 5 år(relevant til studien du søker). Du kan ha jobbet 50% i 10 år også. De regner ut alt og legger sammen for å se hvor lenge du har jobbet 100%. Må ikke være fast stilling. Du kan få 1 år for relevant utdannelse, så du får 1 år yrkeserfaring for helsefagarbeideren. Så kan du få et år for barn. Hvis du har noen verv av noe slag eller har jobbet frivillig så tels det også.

Så er det lokale regler som gjelder for den studieretningen du velger på de ulike skolene. Men sykepleier MÅ du ha allmennfaglig matte uansett. I fjor var det hvertfall sånn at du måtte ha yrkesfaglig engelsk på vernepleier(men det har du jo gjennom helsefagarbeider utdannelsen din). Så må du skrive et brev hvor du beskriver hvorfor du vil søke studie og hvordan du tenker å fullføre :)

Ahaa :)
Tusen tusen takk for at du tok deg tid til å svare :)

Back
Topp