Nett i nese!!

AnPaMa

Glad i forumet
Julilykke 2023
Aprilspirene 2025
Holder på å kveles på kveldstid her nå :hilarious: har brukt nesespray i 10 dager på kvelden for å få såve, men må nå ha et opphold.. og det er ikke lett! Har prøvd saltvannsspray, men det hjelper ingenting. Mentol krem i nesen, det hjelper 1% kanskje:hilarious: er jo ikke syk, så skyldes jo graviditeten. Har noen av dere det likt? Hva gjør dere for å "overleve" xD

Eneste som fungerte for meg var å ha opphold/"avvenning" i ett nesebor av gangen. Ikke optimalt det heller sikkert, men da var det litt lettere å slutte :) hilsen tidligere nesesprayavhengig :hilarious:

Sniker fra august.

Sov med hodet høyt, skyll igjennom med saltvann. Og kanskje hodet over en kjele med varmt vann/damp kan hjelpe?
Varm te før du sover?

Eneste som fungerte for meg var å ha opphold/"avvenning" i ett nesebor av gangen. Ikke optimalt det heller sikkert, men da var det litt lettere å slutte :) hilsen tidligere nesesprayavhengig :hilarious:
Aah, det skal jeg huske på i kveld når jeg legger meg å panikken tar meg! Er jo sånn at det blir litt angstanfall nesten når jeg ikke får puste skikkelig :hilarious:

Aah, det skal jeg huske på i kveld når jeg legger meg å panikken tar meg! Er jo sånn at det blir litt angstanfall nesten når jeg ikke får puste skikkelig :hilarious:
Det skjønner jeg! Det blir jo faktisk en avhengighet. Klarte selv ikke å slutte helt før jeg ble gravid nå. Da hadde jeg brukt jevnlig av og på siden 2020 :banghead:

Jeg må bare bruke nesespray for å få sove, men har brukt den for barn. Vet ikke om det er noe bedre, men innbiller meg liksom det. Har brukt den uten opphold, så lenge jeg har hatt behov for det, i alle tre svangerskap jeg har hatt. Snakket med legen om det. Han anbefaler det ikke, men sa at det heller ikke gjør noe.. Det er det eneste som har funket for meg, og jeg MÅ kunne puste med nesa hvis jeg skal få sove. o_O

Trappe ned med barne-nesespray? Ellers var jeg avhengig hele graviditeten sist. Var lettere å avvenne når jeg hadde født :)

Jeg har gitt opp å holde meg unna nesespray men prøver å ikke ta alt for mye nesespray i gangen. Er på flaske 3 siden starten av desember.

Sliter med det samme - får ikke sove om nesa er tett. Holdt på med nesespray siden oktober - prøvd å avvenne, men da soves det så lite at dagen etterpå er helt ødelagt.. får bare tåle avhengighet og at nesa kanskje ikke har det så greit… og håpe det går over når graviditeten er over :rolleyes:

Flere som sliter altså.. jeg har klart 2 netter uten nå, og har våknet med Zahra i munnen!! Så tørr har jeg aldri hvert! Men har fått hjelp at at jeg har stått opp hal 4 på morgenen nå for jobb, og tvingt meg selv til å ikke kvile sånn at jeg skal være så trøtt som mulig. Håper det tilslutt blir bedre. Aldri hatt problem med avhengighet før jeg fikk ei spire i magen

Sliter med det samme.. bruker nesespray og har gjort det i laaang tid nå. Stygt redd for at jeg har blitt avhengig, men da får jeg ta en «rehab» etter graviditeten tenker jeg. Bruker også barnevarianten, og prøver å kun bruke den før natta. Men blir noen ganger to ganger i løpet av en dag.

Enig med deg, saltvann hjelper nada … desverre

Sliter med det samme.. bruker nesespray og har gjort det i laaang tid nå. Stygt redd for at jeg har blitt avhengig, men da får jeg ta en «rehab» etter graviditeten tenker jeg. Bruker også barnevarianten, og prøver å kun bruke den før natta. Men blir noen ganger to ganger i løpet av en dag.

Enig med deg, saltvann hjelper nada … desverre
Får du effekt av den barnevarianten? Synes den blå vanlige nesesprayen så vidt fungerer, saltvann hjelper ikke. Men kombinasjon blå nesespray og mentholatum krem hjelper litt.

Jeg hadde klart å slutte med nesespray etter 15 år også blir jeg gravid å pottetett igjen! Nesespray funker innimellom litt, men når det ikke gjør det så blir det værre:banghead: prøver å bruke saltvannsspray med aloe vera på dagtid å nesespray til barn når jeg skal legge meg for å ikke bli helt avhengig igjen:banghead::wtf:

Jeg hadde klart å slutte med nesespray etter 15 år også blir jeg gravid å pottetett igjen! Nesespray funker innimellom litt, men når det ikke gjør det så blir det værre:banghead: prøver å bruke saltvannsspray med aloe vera på dagtid å nesespray til barn når jeg skal legge meg for å ikke bli helt avhengig igjen:banghead::wtf:
Oh no! Så kjedelig... Føler med deg!

Får du effekt av den barnevarianten? Synes den blå vanlige nesesprayen så vidt fungerer, saltvann hjelper ikke. Men kombinasjon blå nesespray og mentholatum krem hjelper litt.

Ja, jeg synes barnevarianten hjelper bra heldigvis. Men saltvann funker ikke i det hele tatt synes jeg.

Back
Topp