Nestle!!!

Frøken Happy

Glad i forumet
I dag kom min far med følgende melding...han ville ikke att jeg skulle bruke nestle produkter til sebastian.Grunnen var att nestle fører reklame rettet mot mødre i afrika( han mente mødre fra u land da) å spedbarn døde som følger av att mødrene ga morsmelkarstatning til barna i stedet for morsmelk,å barna dør pga  diare å sånn fordi mangel på rent vann,dårlig renhold a flasker å lignende...mødrene fikk vist gratis mme en stund...er det noen som har hørt om dette ???  er dette fakta??? hvis det er det så fysj altså[:(][:(][:@]

har hørt noe lignende, men vet ikke om det er sant...

har jeg aldrig hørt om..men skjønner jeg deg riktig.....gir nestle mødre i u-land mme som di skal gi i steden for mm?[8|]sjønte ikke helt poenget[8|]

ja det var slik jeg forstod det..sikkert for å øke salget[8|][8|]

Joda, mener å huske dette skal ha skjedde for en tid tilbake. Kanskje så langt tilbake i tid at man ikke da var helt klar over hvor viktig morsmelk var for barna. Men ble visst slått kraftig ned på når det kom for en dag hva som foregikk. Tror Coca Cola Company også står bak lignende reklamestunt og har fått masse kritikk. Hva gjør ikke de multinasjonaleselskapene for å tjene penger på vanlige folks uvitenhet?   

ORIGINAL: arween

okay..men viste di disse mødrene på reklame da[8|]ser jo litt positivt i det..barna fra u-land er jo ikke akkuratt overernærte..men veldig feil av nestle vist di ikke hadde tilgang på rent vann...støm.

men da sjønner jeg ikke at di kunne sende di reklamene i det hele tatt[8|]

ORIGINAL: Stardust

okay..men viste di disse mødrene på reklame da[8|]ser jo litt positivt i det..barna fra u-land er jo ikke akkuratt overernærte..men veldig feil av nestle vist di ikke hadde tilgang på rent vann...støm.

Tror ikke reklamen gikk på CNN akkurat. Brukte vel mer plakater og andre virkemidler, tenker jeg. Og så er det faktisk slik at fullamming anbefales til og med til de mødrene som er hiv-positive. Dette fordi med brystmelka (uten å gi ekstra vann eller noe, fordi det ofte ikke er rent nok) får babyene inn en immuninnsprøytning som beskytter mot diare og alsken ulumskhet. Dermed har babyen større sjanse til å leve opp enn om de får morsmelkertatning lagd på skittent vann.

ORIGINAL: BabyMama

Tror ikke reklamen gikk på CNN akkurat. Brukte vel mer plakater og andre virkemidler, tenker jeg. Og så er det faktisk slik at fullamming anbefales til og med til de mødrene som er hiv-positive. Dette fordi med brystmelka (uten å gi ekstra vann eller noe, fordi det ofte ikke er rent nok) får babyene inn en immuninnsprøytning som beskytter mot diare og alsken ulumskhet. Dermed har babyen større sjanse til å leve opp enn om de får morsmelkertatning lagd på skittent vann.

Signerer deg Babymama. En kan bil smittet av hiv-viruset, men med mme så betyr det den sikre død... pga. mangel på rent vann +++. Også for å spare,for å få mest mulig ut av boksen, holder de igjen litt av pulveret, og har i like mye deler vann. Da blir jo barna også underernært.

ORIGINAL: carina82

ORIGINAL: BabyMama

Signerer deg Babymama. En kan bil smittet av hiv-viruset, men med mme så betyr det den sikre død... pga. mangel på rent vann +++. Også for å spare,for å få mest mulig ut av boksen, holder de igjen litt av pulveret, og har i like mye deler vann. Da blir jo barna også underernært.

jøss,når dere setter det slik blir det en ganske så trist sak.[:(]

ja det var jo det jeg ville fram til..det er til å gråte av[:(]

ja det var jo det jeg ville fram til..det er til å gråte av[:(]

jojo tok bare litt tid før det gikk opp for meg at rent vann ect ikke er å finne der,å da gjør det jo bare vondt verre.

litt treg i pappen[:D]

den e go[:)][:)]

Back
Topp