Nestle middagsglass

Kristin86

Glad i forumet
Andreas bryter seg av all maten fra nestle nå.
Han vil kun ha Hipp med skinke og nudler, de var utsolgt i butikken så da prøvde jeg Nestle sin med kylling og grønnsaker, men det var visst æsj... uff! [&:]

ORIGINAL: ~Lilla Gumman~

Jeg skjønner godt de små brekker av matutvalget som finnes i glass, hadde nemlig gjort detsamme hvis jeg måtte spise det.

Så fint at du tråkker så pent og pyntelig på oss som har gitt glass til barna våre da.. [8|]

[:)]Alexander har trodd at all middagsmat har kommet fra Nestle han... Brakk seg av Hipp og Småfolk sin mat ,så da så. Nå har han jo begynt å spise det samme som oss ,men er han matlei -så er det fortsatt 6 mnt. glassene fra Nestle han liker best[:D].
Min eldste vokste opp på de glassene han også ,og det er da blitt en stor ,kjekk og grei gutt av han[;)].(Og han er noe så skjeldent som et barn uten astma\allergier av noe slag.....)
Så ,for på med de glassene ,i den graden av mos ditt barn liker - så enkelt er det[;)]
Forresten veldig vanlig at de barn som får hjemmelaget mat får for mye nitrit i maten.....

ORIGINAL: Skilpadde

ORIGINAL: MICAmor

Forresten veldig vanlig at de barn som får hjemmelaget mat får for mye nitrit i maten.....

Nitrit er et kort betegnelse for salte af salpetersyrling. Det fælles for dem er, at de spaltes i metalion og nitrition ved opløsning i vand. Ordet betyder altså egentlig "nitrition". Den beskrives kemisk ved formlen NO2-
Nitrit er giftigt for dyr og planter, men dels føres det med vandbevægelsen bort fra de øverste jordlag, og dels kan visse bakterier omsætte ionen til luftformigt kvælstof. Derfor er nitritskader sjældne, med mindre ionen er nået ned til grundvandet. I så fald vil sårbare personer (især børn under 2 år) skades alvorligt af forgiftning med nitrosaminer, der dannes i tarmen.

[redigér] Nitrit som konserveringsmiddel I fødevareindustrien anvendes nitrit til konservering af bl.a. hamburgerryg, saltkød, pølser og andet kødpålæg. Nitritten forebygger butolisme (pølseforgiftning) og giver kødet en lyserød farve, som skjuler den grå tone, der opstår, når det iltes. Danmark havde tidligere et forbud mod nitrit i økologisk mad, men måtte pga. EU-regler ophæve forbudet.

Kilde: Wikipedia

Hva kommer nitrit av?

[:D]Nitrit er Salt!! (nitrit finnes naturlig i bla. spinat,rødbeter og noen andre grønne greier[:)])

Back
Topp