Nestle barnemat

guestxy

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Leste nettopp inne på facebook at en burde boikotte nestle barnemat.
Men hvorfor dette? og er det gjeldene fremdeles? Ser alle innlegg om det jeg har funnet på google er mellom 6 og 3 år gamle.

Er Nestle barnemat trygt å gi til den lille når den er gammel nok til fast føde?

Leste nettopp inne på facebook at en burde boikotte nestle barnemat.
Men hvorfor dette? og er det gjeldene fremdeles? Ser alle innlegg om det jeg har funnet på google er mellom 6 og 3 år gamle.

Er Nestle barnemat trygt å gi til den lille når den er gammel nok til fast føde?
Er vel trygt, er mer Nestlé sine holdninger og handlinger som gir grunn til boikotten..

Ja, mange sterke meninger rundt dette. Jeg klarer ikke helt å bli provosert av det. Bruker både nestle og andre merker.

Nestlé er helt trygt på gi til ungen din, ingen grunn til å bekymre deg for det. Har mest med holdninger og avhogging av regnskog som i seg selv er ganske alvorlig.
Jeg boikotter ikke sånn spesielt, men har selv ikke interesse av å kjøpe fra Nestlé når jeg kan kjøpe annet.

Kjøper heller Hipp og Semper om jeg MÅ kjøpe barnemat, men lager det meste fra bunnen av jeg da! Liker ikke Nestle!!!

Boikotter ikke, da nestle sin grøt er den eneste snuppa godtar av fast føde (foruten hjemmelaget grønnsaksmos).

Jeg boikotter så godt jeg kan. Problemet er at Nestlé er så fryktelig stor, og eier drøssevis av mindre merker også... Men når det gjelder babymat/produkter så velger jeg andre merker.

så de opptrer uetisk i forhold til hvordan regler sier det skal være?

Hva barnemat om en skal ha ferdiglaget kan være godt å erstatte med da? Planlegger å lage mye selv, men det er greit å ha noe på lur om en ikke har muligheten :) Bor på et så lite sted at butikken kun har nestle, men ber jeg de om å ta inn annen så pleier de å gjøre det :)

Jeg pleier å kjøpe semper om jeg skal ha ferdig. Pga smak da. Bryr meg ikke om merket eller boikott. Hipp sine er greie, men syns de er litt smakløse

Last edited:
Jeg boikottet ikke, mine spise bare flaskemat fra Nestle en periode og jeg prioriterer at mine barn får i seg mat

Jeg boikotter ikke.. Ikke har jeg lest/vil ikke lese saken heller. Jeg bruker det som passer meg, og det er det som baby spiser :) bruker både flere merker og hjemmelaga :)

Det har vært snakk om at de fikk folk i div. u-land til å heller gi mme enn morsmelk etc.
Jeg boikotter ikke, de har skjerpet seg veldig.

Back
Topp