Nesting

Mamma til to gullgutter

Elsker forumet
Junilykke2018
Haha, i dag altså.. den berømte nesting modusen er i gang igjen, denne gangen skal jeg pusse opp stua før babyen kommer [emoji28][emoji23]
Sist svangerskap pusset jeg opp soverommet [emoji85]
Noen andre som har det likedan?? [emoji1]

Denne gang presser jeg på for, og få kjøkkenet vårt revet til stendere. Og ferdig til juni.
Med vår 1.sammen sto jeg, og malte pipa.
Og mannen sendte oss bort, og tok mellomgang, yttergang, og malte det gamle kjøkkenet i mens vi var bortreist.

Jeg ligger, og grubler mye på hvordan vi kan få kommet i gang, og få gjort det på best mulig måte på vårt budsjett.
Dyrt med elektriker, rørlegger. Så jeg får det nok ikke helt som jeg drømmer om.
Da må vi flytte rørene. Jeg vil åpne der hvor vasken er i dag, og få åpen løsning.
Irriterer meg at jeg ikke har noen i familien som er rørlegger osv... :(

Vi skal ha ALT nytt på kjøkkenet, inkludert hvitevarer:D Og vi MÅ pusse opp soverommet vårt. Så det er litt å gjøre. Ikke begynt akkurat. Og vi bør være ferdige senest 1. Juni føler jeg. Så vi har enda 4 mnd på oss heldigvis.

Denne gang presser jeg på for, og få kjøkkenet vårt revet til stendere. Og ferdig til juni.
Og mannen sendte oss bort, og tok mellomgang, yttergang, og malte det gamle kjøkkenet i mens vi var bortreist.

Jeg ligger, og grubler mye på hvordan vi kan få kommet i gang, og få gjort det på best mulig måte på vårt budsjett.
Dyrt med elektriker, rørlegger. Så jeg får det nok ikke helt som jeg drømmer om.
Da må vi flytte rørene. Jeg vil åpne der hvor vasken er i dag, og få åpen løsning.
Vi hadde heller ikke råd til å gjøre det der.. så vi beholdt alt der det gamle hadde vært. Vask på samme sted og sånt. Ville helst ha på en annen vegg, men da måtte rør flyttes på og det var ikke bare bare. Men det ble veldig fint for det altså :)

Vi hadde heller ikke råd til å gjøre det der.. så vi beholdt alt der det gamle hadde vært. Vask på samme sted og sånt. Ville helst ha på en annen vegg, men da måtte rør flyttes på og det var ikke bare bare. Men det ble veldig fint for det altså :)

Prøver og trøste meg at det kan faktisk ikke bli verre. Kjøkkenet ser helt for j*^%*^ ut :eek: Burde våre pussa opp fra bunn av for maaaaaaange år siden. Men mannen min malte hele i stede. MEN før han gjorde det sa jeg klart i fra at han MÅTTE pusse ned alle glatte fronter først, og samme i trappa han malte. Ja det skulle han selvsagt gjøre. Det gjorde han ikke, og malte rett oppå. Hvor lenge tror du malingen satt pent på plass ?
Ikke lenge. Ei var det pent malt heller. Mye dritt i malingen, og dørene ble ikke satt på plass der dem hadde våre så jeg måtte virkelig svelge kameler når jeg kom hjem til resultatet. Han kunne like greit spart seg for hele greia. JEG vil ikke ha folk inn på kjøkkenet vårt. Jeg gremmes, og skjemmes over det. Vil ikke ha dåp her, og la folk se det!

Det verste er at han påstår at han pussa trapp/fronter, men malingen har gått av og lakken er like pen i trappa hvor malingen er gått bort, og samme glatte frontene hvor malingen går av i store hele flak. Jeg er ikke IDIOT. Så maaaaaaange kameler blir svelge her ja...

Prøver og trøste meg at det kan faktisk ikke bli verre. Kjøkkenet ser helt for j*^%*^ ut :eek: Burde våre pussa opp fra bunn av for maaaaaaange år siden. Men mannen min malte hele i stede. MEN før han gjorde det sa jeg klart i fra at han MÅTTE pusse ned alle glatte fronter først, og samme i trappa han malte. Ja det skulle han selvsagt gjøre. Det gjorde han ikke, og malte rett oppå. Hvor lenge tror du malingen satt pent på plass ?
Ikke lenge. Ei var det pent malt heller. Mye dritt i malingen, og dørene ble ikke satt på plass der dem hadde våre så jeg måtte virkelig svelge kameler når jeg kom hjem til resultatet. Han kunne like greit spart seg for hele greia. JEG vil ikke ha folk inn på kjøkkenet vårt. Jeg gremmes, og skjemmes over det. Vil ikke ha dåp her, og la folk se det!

Det verste er at han påstår at han pussa trapp/fronter, men malingen har gått av og lakken er like pen i trappa hvor malingen er gått bort, og samme glatte frontene hvor malingen går av i store hele flak. Jeg er ikke IDIOT. Så maaaaaaange kameler blir svelge her ja...
Huff :(

Skal bygge garasje, bod, male ferdig huset, rydde bort alle guttekær, vaske ned huset, sparkle to hull i veggen som jeg laget.

Jeg skal være glad om vi får bygget boden. Penger til garasje vet jeg ikke hvor skal komme fra.

Her er alt fra da gubben flyttet inn for 12 år siden..:eek::hilarious: Han bodde alene til vi flyttet inn i sommer. Så nå må vi rive ut kjøkkenet:) Det blir deilig. Det er nesten ikke skapplass:eek: Skjønner ikke at han har klart seg..:hilarious:

Har vasket ut kjøkkenet og soverommet:D Må også igjennom boden, alle skuffer og skap før jeg får ro i sjela:-p

Hehe, jeg vasket rundt soverommet til sønnen vår her om dagen og føler at jeg må ha det ryddig og rent konstant[emoji849][emoji85] til å bli litt sånn småsprø av [emoji28]

Den frustrasjonen skjønner jeg himla! Vi har hatt det sånn i flere år med huset vårt[emoji849][emoji17]
Er så innmari mye vi vil gjøre om på, men det går liksom ikke uten å strippe en halv etasje inn til stendere og leie inn fagfolk. Også blir ting litt sånn helt ok i stedet ‍♀️ irriterende...[emoji17]
Kjenner jeg blir litt sprø av meg selv og huset om dagen [emoji23][emoji85] alt er plutselig blitt kjedelig og gammelt, nesten over natta.
Og det skulle vært fiksa helst i går [emoji85]

Vi skal ha ALT nytt på kjøkkenet, inkludert hvitevarer:D Og vi MÅ pusse opp soverommet vårt. Så det er litt å gjøre. Ikke begynt akkurat. Og vi bør være ferdige senest 1. Juni føler jeg. Så vi har enda 4 mnd på oss heldigvis.

Oisann! Best å komme i gang da[emoji85] ting tar fort mye lenger tid enn man tror [emoji15] der snakker jeg veldig av erfaring [emoji23][emoji1362]

Skal bygge garasje, bod, male ferdig huset, rydde bort alle guttekær, vaske ned huset, sparkle to hull i veggen som jeg laget.

Jeg skal være glad om vi får bygget boden. Penger til garasje vet jeg ikke hvor skal komme fra.

Oi, det var litt av en liste dere har [emoji15][emoji85]
Garasje er jo ikke gjort over natten akkurat [emoji28]

Her er alt fra da gubben flyttet inn for 12 år siden..:eek::hilarious: Han bodde alene til vi flyttet inn i sommer. Så nå må vi rive ut kjøkkenet:) Det blir deilig. Det er nesten ikke skapplass:eek: Skjønner ikke at han har klart seg..:hilarious:

Såpass! Begynn i god tid da, så dere ikke står med et halvt kjøkken når det plutselig skjer noe [emoji28][emoji1][emoji1362]

Da sønnen vår ble født før tiden sist, stod huset vårt uten hustak og det begynte å regne [emoji15][emoji85]
Helt inn til loftet liksom. Noen som slår den?[emoji28][emoji23]
Jeg måtte sende pappaen i huset hjem da gutten vår var 5-6 timer for å tette midlertidig med presenning [emoji23][emoji23]
Det er jeg veldig(!!) glad vi slipper igjen [emoji85]

Oisann! Best å komme i gang da[emoji85] ting tar fort mye lenger tid enn man tror [emoji15] der snakker jeg veldig av erfaring [emoji23][emoji1362]
Ja det er det jeg tenker også.. :angelic: Kommer til å ta en evighet. Også fant han nettopp ut at han MÅ ha nytt gulv både på soverommet og i stua.. blir litt svett bare ved tanken på alt som skal gjøres.

Vi er i full gang med oppussing hjemme. Nettopp revet hele stua og kjøkkenet helt ned til stenderne, og det skal være på plass igjen innen Mars[emoji28]
Fikk nytt vaskerom tidligere i januar[emoji122]
Når prosjekt stue/ kjøkken er ferdig så skal vi begynne å innrede grovkjelleren. (Det skal være ferdig innen jul) Der skal storebror få stort rom og ett lekerom til alle barna.

Mannen min er utrolig handy, og veldig flink til å planlegge slike store prosjekter[emoji122]

På fire år har vi tatt alt utvendig, lagt sten, byttet tak, ny terrasse, malt huset, bygd på gangen, bygd ny garasje, bygd nytt bad, pusset opp soverommet og pusset opp gangen[emoji122] (litt stolt av gubben min[emoji87][emoji173]️)

Back
Topp