Nesten utålmodig jeg..

• Trådstarter Trådstarter M*
  • Opprettet Opprettet

M*

Forumet er livet
VIP
blir såå utålmodig når jeg leser om de heldige juli jentene som snart får se nurkene sine,eller allerede har dem i armene sine.. spennende tid dem er i nå[:)] grugleder meg noe innmari!

det jeg derimot er veldig overrasket over er at det er så mange der inne som har hatt så kjappe fødsler, og som sier at det ikke var så ille som dem hadde trodd.. og flere av dem har jo hatt 6-7cm åpning uten å være klar over det i det heeeeele tatt,siden de verken har hatt sinnsyke smerter eller det har tatt tid.. hmm.. kanskje det ikke er så ille å føde allikevel[;)]

Jeg tror det SER mye værre ut enn det er.. det varier nok mye fra person til person.. noen kan nok ha det jævlig..
mens det kan gå enklere for andre..

Men jeg tror at hvis man forsøker å forestille seg hva slags typer smerter som oppstår, så er det ikke sikkert det er så 'ille'.. altså..

Jeg tenker iaff at det må jo være smerter på ca. samme steder som mensen, men man vil jo mest sannsynlig kjenne mye mer press på en helt anna måte selvsagt.. men.. hm, vet ikke.. men jeg begynner å tenke på det som mindre og mindre skummelt iaffal.. så lenge jeg iaff får føde vaginalt og alt går bra..

keisersnitt derimot høres mye skumlere ut (synes jeg), da er det jo noen andre som tar fullstendig kontroll over alt.. vaginalt har jo naturen/kroppen MIN kontroll, og jeg har tro på den!!! [:D] [:D][:D][:D]

Gleder meg? Ja, men litt rart.. plutselig får jeg noen som 100% avhengig av meg HELE tiden!! (Eller min mann altså.. men du skjønner) katten kan jeg gå fra.. det kan jeg ikke med ungen.. hmm..

KS håper jeg også at jeg slipper.. [&:] uff!

har aldri hatt mensensmerter jeg,så vet ikke hvordan det føles ut.. jeg har dager hvor jeg bare gleder meg til å føde,og så har jeg andre dager hvor jeg gruer meg sinnsykt og begynner å se for meg en baby komme ut der nede.. AU! men igjen, lengter etter å holde han allerede,så kan tenke meg at jeg er veeeeldig klar for å holde han når termin kommer-og nettopp derfor vil jeg holde ut fødselen-tanken på å snart få se lillegutten min[:)]

Jeg syntes også det er en del der inne som har hatt "lette" fødsler[;)] Jeg også gleder meg veldig til det blir vår tur, men merker at det er 3 gangen jeg er i gjenom dette nå[:)] Jeg ventet på en helt annen måte når jeg skulle ha eldste.. Jeg har mer ro over hele greien.. Hadde jeg ikke hatt den f.... bekkenløsningen hadde jeg sikkert ikke hatt tid til å tenke så mye enda...

Når det kommer til åpning uten veldig vondt så kan jeg si at jeg holdt på å få sjokk da jeg var på overtidskontroll med minsten og de kunne fortelle at jeg hadde 5CM åpning!!! Har ikke kjent en kynner en gang.. De kunne jo samtidig si at jeg ikke var moden nok[8|] Merkelige greier.. Så håper jo på det samme denne gangen[:)] Hadde jo full åpning etter litt over 2 timer med rier.. Måtte presse i 2 timer og da[:-] Men det må jeg sikkert ikke denne gangen[:)] minsten har jo laget bane, hehe

Haha[:D]hadde det bare føltes som mensen smerter så hadde jo det vært fantastisk![:D]
Leste på føden dagen etter jeg hadde født snuppa(hang et morsomt utklipp på veggen der) at for at mannen kunne tenke seg den smerten kvinnen gikk igjennom i fødsel ,kunne han forestille seg hvordan det var å presse en hjørnesofa ut igjennom baken,synes det stemmer ganske godt[8D]

Er ubeskrivelig den smerten man går igjennom i en fødsel ,sist gruet jeg meg ikke i det hele tatt,har ganske høy smerteterskel også.....er ikke selve utdrivningsfasen som er verst,den er bare en befrielse,er riene som er ille....
Etter forrige fødsel var jeg bestemt på å ALDRI skulle utsette meg selv for noe sånnt igjenn hehe ,men her sitter jeg da og gruer meg ikke i det hele tatt nå heller,så rart hvor fort man glemmer,men gleden over å få barnet på magen etter en fødsel er det ingenting som kan slå tror jeg,er verdt all smerte i verden(nesten)
Det finnes jo smertelindring også,brukte ingenting sist,var knappt på sykehuset 2 timer da snuppa kom så alt var veldig intens da jeg først var der,rakk ingenting.

Gleder meg masse til sept/okt jeg også[;)][:)]

ORIGINAL: mammantilbebisensin

Haha[:D]hadde det bare føltes som mensen smerter så hadde jo det vært fantastisk![:D]
Leste på føden dagen etter jeg hadde født snuppa(hang et morsomt utklipp på veggen der) at for at mannen kunne tenke seg den smerten kvinnen gikk igjennom i fødsel ,kunne han forestille seg hvordan det var å presse en hjørnesofa ut igjennom baken,synes det stemmer ganske godt[8D]

Er ubeskrivelig den smerten man går igjennom i en fødsel ,sist gruet jeg meg ikke i det hele tatt,har ganske høy smerteterskel også.....er ikke selve utdrivningsfasen som er verst,den er bare en befrielse,er riene som er ille....
Etter forrige fødsel var jeg bestemt på å ALDRI skulle utsette meg selv for noe sånnt igjenn hehe ,men her sitter jeg da og gruer meg ikke i det hele tatt nå heller,så rart hvor fort man glemmer,men gleden over å få barnet på magen etter en fødsel er det ingenting som kan slå tror jeg,er verdt all smerte i verden(nesten)
Det finnes jo smertelindring også,brukte ingenting sist,var knappt på sykehuset 2 timer da snuppa kom så alt var veldig intens da jeg først var der,rakk ingenting.

Gleder meg masse til sept/okt jeg også[;)][:)]

Var ikke helt sånn jeg mente(note to myself, gå å legg deg før du skriver helt på bærtur) - det jeg egentlig skulle si var vel at det er vel mer sånn ca i området hvor jeg forestiller meg at smertene ca vil sitte...

En av grunnene til at vi valgte å få barn nå var at jeg har VELDIG KRAFTIGE menssmerter og blør ennormt mye under mensen (og utenom).
Jeg var sengeligende hver mens og lå bare og vridde meg i senga.
Er blitt utreda på sykehus å da fant d 2 store muskelknuter eller cyster inne i livmora mi.
På meg virker hormonell prevansjon mot sin hensikt og fører til at mensen blir værre (kunne blø i 3 uker i strekk).
Gruer meg til fødselen ja men tror atjeg er så instilt på å få ut babyen at det går av seg selv.

ORIGINAL: Hobbit

En av grunnene til at vi valgte å få barn nå var at jeg har VELDIG KRAFTIGE menssmerter og blør ennormt mye under mensen (og utenom).
Er blitt utreda på sykehus å da fant d 2 store muskelknuter eller cyster inne i livmora mi.
På meg virker hormonell prevansjon mot sin hensikt og fører til at mensen blir værre (kunne blø i 3 uker i strekk).
Gruer meg til fødselen ja men tror atjeg er så instilt på å få ut babyen at det går av seg selv.

Uff, det hørtes slitsomt ut... [&:] Kan du få operert vekk dei cystene?

Eg har heldigvis ikkje tenkt so masse på fødselen enda. Gru-gleda meg! Og når eg blir litt bekymra trøsta eg meg med at det her har jo ALLE mulige slags kvinner vert igjennom før meg. [;)]
Kor høg eller lav smerteterskelen min er ana eg ikkje, for eg har aldri vert igjennom noke særlig smerte. Har ikkje menssmerter en gang! Trur eg hadde besvimt viss eg skulle sett noken andre føde, men det blir på en annen måte når det er meg sjøl.

Gleder meg til å ha gutten min i armane mine eg![:)]

Hehe... ja det er jo forskjellig fra fødsel til fødsel[:)] Noen føder på bare en time og to og andre bruker lang tid[:)] Jeg brukte 15 timer fra riene startet og det sier de vel er normalt. Jeg kom inn med 3 cm åpning og det gikk en del timer før der var full åpning her i hvertfall[:)] Jeg syns også at det var verst med åpningsriene og selve pressingen gikk greit[:)] Jeg sa som sagt rett etter fødselen at jeg kunne gjort det igjen så det kan ikke ha vært så gale[:)] Og så er det sant at vi glemmer VELDIG fort[:D] Og bra er det[:)]

Syns fødselen var heeeeeeeeeeeeeelt FANTASTISK jeg[:D][:D][:D] Gleder meg til neste gang. Sist tok det 4,5 timer fra null åpning til han var ute.... Håper det tar litt lengere tid denne gangen[:)] Vil brøve badekar og få massasje av mannen min[:D][:D][:D] Skal nyte hver lille søte -og store vonde ri (sier jeg nå...[:D][:D][:D])

Litt vondt gjør det selvfølgelig, men syns ikke det var uoverkommelig vondt. Men det er sånn en fantastisk stemning i rommet. Alle forventningene. Nærheten til mannen min. Alle de rare tingene man presterer å si.....[:D][:D][:D]

Herreguuuuuuuuuuuuuuuuuud som jeg gleder meg!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg snakka med ei igår som har barn, og hun sa at de gangene hun skrek eller brølte da hun fødte, så var det mer fordi hun bare var så sliten og innhampen lei, og ikke fordi det var så vondt at hun bare måtte lage lyd.

Det var liksom mer "ååååårgh jeg er lei" og ikke "aaaaau det gjør vondt".

ORIGINAL: Høstbaby08

Eg har heldigvis ikkje tenkt so masse på fødselen enda. Gru-gleda meg! Og når eg blir litt bekymra trøsta eg meg med at det her har jo ALLE mulige slags kvinner vert igjennom før meg. [;)]
Kor høg eller lav smerteterskelen min er ana eg ikkje, for eg har aldri vert igjennom noke særlig smerte. Har ikkje menssmerter en gang! Trur eg hadde besvimt viss eg skulle sett noken andre føde, men det blir på en annen måte når det er meg sjøl.

Når de ligger inne i livmoren kan de ikke fjernes uten at livmoren også fjernes sa legen på Åse. Jeg er med andre ord for ung for en slik opperasjon (kommer i overgangsalderen og kan ikke få egene barn).Pga dette skal jeg på ny ultralyd ijen i august for å se om de har vokst slik at de stenger for livmormunnene.
Men uansett mine mensmerter er så sterke at jeg har vanskeligheter med å gå på do å presse det er så vont at jeg må klype meg i magen eller noe. Men sjønner jo at fødslen også inneholder andre typer smerter en dette.

ORIGINAL: Høstbaby08

åååh,det gjør jeg også - noe innmari[:)] synd det er såå lenge igjen.. i mellomtiden får jeg bare nyte sparkene hans.. rart å savne en man aldri har "møtt" så intenst[:)]

Back
Topp